Zaterdag het hotel in zijn huidige staat voor het eerst mogen zien. Ik moet zeggen dat ik wat sceptisch was kijkende naar al de foto's, maar ben toch meer onder de indruk van wat ze er tot nu toe hebben geplaatst.

Blijf het echter jammer vinden dat het huis van de vijf zintuigen zo van je zicht onttrokken wordt, zowel binnen als buiten het park. Misschien ben ik het al te veel gewoon geworden, maar het eerder imposante karakter van dergelijk unieke inkom vervalt een beetje door het eerder statige, quasi even grote en vierkante hotel. Voornamelijk vond ik het jammer dat, als je huiswaarts keert via de Pardoespromenade, het volledig achter het hotel verdwijnt.

Nu ja, eens het hotel in gebruik is, zal dit gevoel mogelijks heel anders uitpakken?
Ben benieuwd of de reserveringen voor de restaurants ook morgen zullen opengesteld worden (maar vermoed van niet).

-_Draconicon_- op de laatste renders zit die klok er ook nog in. Ik denk dat er verwarring is ontstaan omdat in een eerder bericht van loopings stond dat de klok met slinger is wegbezuinigd. Maar dat ging over de slinger boven het looppad geloof ik.

Lukie225 Ik dacht inderdaad dat de gehele klok eruit was gehaald.
    Ergens dacht ik ook een impressie gezien te hebben dat de klok zelf was vervangen door een grote sierlijke letter E. Maar kan goed dat ik nu dingen door elkaar haal.

Robkuh84 die grote sierlijke letter E is aan de achterzijde van het gebouw op dezelfde plek. Als je van de Pardoes Promenade richting het hotel loopt is hij al goed te zien nu de steigers weg zijn.

Robkuh84 Ergens dacht ik ook een impressie gezien te hebben dat de klok zelf was vervangen door een grote sierlijke letter E.

Ik ken de ins en outs qua tekeningen die gedeeld zijn ook niet maar de sierlijke E zoals die vroeger vaker gebruikt werd zit in de achterkant van het gebouw verwerkt in de grote cirkel bovenin in het midden.

Edit: @Quefox_ was me net voor 😃

Deze is zojuist gespot op de snelweg richting de efteling. Volgens ThemeparkViking (op twitter 🙄) is dit de klok die aan de voorkant van het hotel wordt geplaatst. Hoe dan ook, wat een gigantisch ding en wat gaaf als we hem deze week nog geplaatst gaan zien worden.

Japio echt heel tof! Ik ben ook heel benieuwd vanaf wanneer we onder de arcade kunnen lopen. Ik mag hopen dat dit niet tot 1 augustus gaat duren. Zou voor de start van het zomerseizoen realistisch zijn?

Prachtige klok!
        Ik ben zelfs blij dat het hotel soberder geworden is. De initiële klepel is verloren gegaan en dat is eigenlijk alleen maar prima. Daardoor valt deze unit nu ook extra op.

Ik ben benieuwd hoe toegankelijk restaurant en bar gaan zijn voor daggasten. Zag dat je moet reserveren, zou dat storm gaan lopen? De kamers doen me nooit zoveel in een hotel, daar slaap je toch voornamelijk. Maar het zicht op Aquanura zou mij wel regelmatig tot een reservering kunnen verleiden hoor

Brabander Ik ben ook heel benieuwd vanaf wanneer we onder de arcade kunnen lopen. Ik mag hopen dat dit niet tot 1 augustus gaat duren.

Ik verwacht dat we daar zeker al wel eerder onderdoor kunnen lopen. Het gebiedje voor het hotel krijgt ook al steeds meer vorm dus dat is een goed teken.

Ik vermoed dat dit een geluidsisolerend plafond is. Ik vind het niet per se lelijk trouwens voor iets dat prima functioneel mag zijn.

Michael Zou dit het uiteindelijke, zichtbare plafond zijn? Voor iets wat ze 'de magische poort' noemen vind ik het toch ook wel een hoge systeemuitstraling hebben. Een mooi mozaïek was hier wel op zijn plaats geweest. Natuurlijk, het geld kan maar een keer uitgegeven worden. Maar ik ben benieuwd hoe magisch het hier nog wordt. Trouwens ook onbegrijpelijk hoe de bezuiniging op die toren niet aan de parkeerplaatszijde is toegepast, maar aan de Aquanurazijde. Dat is nu echt de slechte kant geworden.

Vraagje, zijn er kamers die je kan reseveren dat je zeker weet dat je op aquanura uitkijkt? want de blauwe kamers zijn ook nog goor het eiland van de vijf zintuigen

Japio Zou dit het uiteindelijke, zichtbare plafond zijn?

Ik denk het wel, als dit inderdaad geluidsisolerend is. Dan kan je er niet nog wat tegenaan plakken. En de rest van de decoratie loopt ook door tot aan de panelen.

Aan de gaten te zien zijn ze er in ieder geval nog niet klaar mee.