Michael Ik hoor zojuist dat de openingsdatum 1 augustus gaat worden. Nog even wachten op het persbericht van de Efteling.

1 augustus 2025 hebben we het dan over toch? Ik bedoel, 't is met dit project allemaal nog maar de vraag wat wanneer en hoe precies plaatsvindt 😉 😆

JrmWrm dus dat er zit vast een mooi pers-/blogbericht aan te komen

Deze ochtend 🙂

Nu hebben we al vaker gekscherend erover gehad dat het Efteling Grand Hotel van binnen nogal op een Van der Valk lijkt.
Maar vanmorgen zag ik via-via dat het niet alleen van binnen is 😅

Ik presenteer u het Van der Valk Palace Hotel

Tonnie maar dan zonder de prefab-naden. En mét een overdekte entree voor het uitladen van je koffers.

de torens...
    de dakkapellen...
    de dakbedekking...
    de bredere basis met terras...

😅

Michael Ik hoor zojuist dat de openingsdatum 1 augustus gaat worden. Nog even wachten op het persbericht van de Efteling.

En zojuist kwam het persbericht binnen:

Efteling Grand Hotel opent 1 augustus 2025

Nieuw luxe Efteling-hotel bereikt hoogste punt

Kaatsheuvel, 11 maart – Het hoogste punt markeert een bijzondere mijlpaal in de bouw. Dit hoogtepunt van het Efteling Grand Hotel werd bereikt onder toeziend oog van diverse bouwcollega’s, toen een spitse piron van 4 meter op een grote koepel op het dak werd bevestigd. Hiermee heeft het hotel een hoogte van 39 meter bereikt. De Efteling maakt van de gelegenheid gebruik om de openingsdatum van het nieuwe luxe hotel te delen. Vanaf vrijdag 1 augustus 2025 kunnen gasten voor het eerst binnen de parkgrenzen verblijven in het Efteling Grand Hotel.

Nicole Scheffers, Directeur Park & Resorts: “Met het Efteling Grand Hotel bouwen we aan de toekomst en zetten we, passend bij onze visie, in op internationale groei. Er is de afgelopen maanden enorm hard gewerkt om onze gasten vanaf 1 augustus kennis te laten maken met de hoogste kwaliteit van luxe binnen de Wereld van de Efteling. Het is bijzonder om deze mijlpaal – het hoogste punt - met alle collega’s te vieren die hier zo aan hebben bijgedragen.”

Het Efteling Grand Hotel opent 1 augustus 2025. Gasten die zich hebben ingeschreven voor de voorverkoop zijn sinds vandaag in de mogelijkheid om te boeken. Vanaf 17 maart aanstaande kan iedereen reserveren via de website van het Efteling Grand Hotel.

Over het Efteling Grand Hotel

Efteling Grand Hotel wordt een residentie met grandeur in het hart van de Efteling, waar klein en groot samen de wonderlijke sfeer van een grand hotel kunnen ontdekken. Het grootste hotel binnen de Wereld van de Efteling krijgt 7 etages, wordt 106 meter breed en omvat 140 kamers en suites met in totaal 644 bedden. Hotelgasten kunnen ontspannen in het zwembad met spa-faciliteiten. Twee unieke restaurants, een sfeervolle koffiebar en Arcadeau - een grote souvenirwinkel - zijn toegankelijk voor zowel hotel- als parkbezoekers.

Ben vandaag vooral benieuwd wat de prijs voor een nachtje zal zijn. Alleen lijk ik niet de enige te zijn en is het nog wel even wachten🫣.

Er zijn ook nog een hoop dingen in de rondleiding verteld die niet in het persbericht staan. Eén van de dingen die eruit springt (voor mij), is dat er inderdaad valet parking is. Iedereen kan naar de rotonde voor het hotel rijden, waar de koffers uitgeladen worden en de autosleutel aan personeel wordt overhandigd. Looopings heeft hierover een uitgebreid artikel:

https://www.looopings.nl/weblog/28196/Video-een-rondleiding-door-het-nieuwe-Efteling-Grand-Hotel.html

Zojuist een suite geboekt op zondag 3 augustus met uitzicht op de aquanura vijfer. voor 2 personen is het 744 euro totaal. inclusief toegang en ontbijt.

Ik stond vooraan in de rij en heb de prijzen voor mijn gezin even opgezocht (2 volwassenen, 2 kinderen, waarvan eentje in het baby-tarief valt (5 en 2 jaar oud).

De prijzen zijn voor 1 nacht, inclusief 2 dagen entree en ontbijt. Op de eerste dag dat het mogelijk is; 1 op 2 augustus.

Jasper Ben vandaag vooral benieuwd wat de prijs voor een nachtje zal zijn. Alleen lijk ik niet de enige te zijn en is het nog wel even wachten🫣.

De laagste prijs zou 585 euro zijn (2 volwassenen en 2 kinderen). Inclusief 2 dagen entree per persoon en ontbijt.

En toch m'n reservering aangepast naar de Excellent toren suite met uitzicht op aquanura en het park. Zit voor 2 personen op 1400 euro. Ik ben heel benieuwd!

John In de tekst staat dat "Premium Deluxe" twee luxe 2-persoonsbedden heeft, maar op de foto staat een 2 persoonsbed en een stapelbed?

Dit zijn de prijzen voor 1 augustus op basis van 2 personen. De kamers zijn dan voor 3, als je met 4/5 personen verblijft is die iets hoger.

Premium Deluxe: 580
            Premium Deluxe met Balkon = 620
            Torenkamer: 620
            Junior Suite: 720
            Suite: 745
            Junior Suite met balkon: 770
            Suite met aparte slaapkamer: 770
            Suite met balkon: 795
            Suite met aparte slaapkamer met balkon: 845
            Torensuite: 920
            Excellente torensuite: 1460

Tonnie de afbeeldingen lijken nog place holders. Ook voor Premium Deluxe kamers van andere groottes staat dezelfde foto van een 4-persoonskamer afgebeeld.

Prijzen vallen mij idd enorm mee voor wat er bij zit, oke, heb t er zelf niet voor over, maar gezien 2 dagen toegang, ontbijt, parkeren etc is de meerprijs voor het hotel niet eens zo veel, t is jammer dat ter vergelijking je niet even snel kan kijken wat een bosrijk in dezelfde periode doet.

Quefox_ Tja, de kamers zijn nog niet echt af op een proefkamertje na, dus logisch dat t alleen de ontwerp-renders zijn die er nu staan, maar of je een stapelbed hebt of een 2 persoonbed is wel een vrij significant verschil.

Tonnie Bij de kamers staat: "De getoonde beelden zijn impressies en dienen ter illustratie. De werkelijke kamer of suite kan afwijken in kleurstelling, uitzicht en indeling." Dus de juiste foto's komen later pas.

Tonnie Vorig jaar heb ik in het normale (inmiddels wonder) hotel, in April 200 euro betaald voor 2 personen 1 nacht met ontbijt. Daar was dan 10% korting vanaf vanwege ons abonnement. Maar dat was dus April, in het hoogseizoen is dat standaard een stuk meer natuurlijk.