Mark Veel Europese parken hebben vaak kleine Zamperla vrije val torens zoals Tikal in Phantasialand maar ook de Sunkid Heege trek torens, Phantasialand heeft ook beide net als Djurs Sommerland etc. Ik zie dus best nog wel een kleine vrije val toren hier ontstaan met een thema van het zwaard van Excalibur of een soort trainingsmechanisme voor Arthur. Alhoewel er ook al een kleine vrije val toren staat in de eerste hal. Ik hoop zelf dat er een kleine vrije val toren, Technical Park Sidecar en 2 kleine infills van Zamperla mogen komen.

Tja, vier attracties waarvan één een droptoren. Dan vraag ik me toch af: waarom het budget niet samengevoegd en één grotere familie-attractie neergezet? Dat is wat het park nodig heeft; thrill en flatrides zijn er al genoeg.

• Mark heeft hierop gereageerd.
    • Mark vindt dit leuk.

Wat een puik nieuws! Doe mij naast de vrijeval ook een Giant Frisbee die komt maar af en toe boven de 45m? We gaan het zien! Ik blijf op een Giant Inverted Boomerang in De uitbreiding van PL hopen. Fingers Crossed!!

Meint Achtbanen heeft Toverland voor de huidige fase al genoeg in mijn ogen, denk juist dat een echte darkride droptoren een prachtig onderscheidend product is in het huidige park en ok in de omgeving bovendien kun je met zo'n systeem als phantasialand ook een behoorlijke capaciteit er mee halen lijkt me een no brainer eigenlijk

Progress Tja, vier attracties waarvan één een droptoren. Dan vraag ik me toch af: waarom het budget niet samengevoegd en één grotere familie-attractie neergezet? Dat is wat het park nodig heeft; thrill en flatrides zijn er al genoeg.

Met alle mitsen en maren dat we niet weten wat de 4 attracties worden: het kúnnen ook vier prachtige familiaire attracties zijn, waarbij één wat heftigere freefall. Alleen is dan het gezamelijk budget des te groter en zou ik nog liever 1-2 grotere attracties zien waaronder een darkride.

Maar als het inderdaad vier kleinere attracties worden (ook mijn verwachting), vind ik dit niet de beste uitbreiding.

Zelf heb ik altijd gehoopt op een grote rotspartij met veel near-misses aan de zuid-kant van Fenix om er dan tevens een soort walk-through door te laten lopen.. Dat zou Fenix afmaken en een walk through die een beetje magisch verhaal van het gebied verteld zou mooi passen. (hier en daar zou je in de rotsen wellicht een kleine indoor scene kunnen verwerken)

Met de regels die Mark hierboven uit legt kan een soort Mystery Castle dus niet. En waarschijnlijk ook een Intamin toren niet (je zou dat kunnen zien als gesloten wanden). Dus Fun Time lijkt me de meest aannemelijke keuze. In dat geal hoop ik wel dat men toch een zo hoog mogelijk gebouw rondom de toren plaatst, waardoor het onderste deel toch een beetje dienst kan doen als een soort darkride. Denk aan Hurucan Condor (zeker de oorspronkelijke plannen ervan).

Persoonlijk zou ik dan overigens die toren nog steeds het liefste in de zuidelijke bocht van Fenix zien ontstaan. Veel ruimte is er niet, maar een toren lijkt me er wel door te passen. Uitgang kan aan de oost-kant komen, mooi onder de track van Fenix door. De Ingang zou aan de westkant kunnen, met een kleine meandering die langs de Toverlaan loopt en een mooi gethemed stukje tussen de track van Fenix door. Dan heb je het dode gedeelte linksvoor in Avolon al mooi opgevangen.

Ik denk dat dit ook wel het moment is dat die "Training" speeltuin gaat verdwijnen. Het is duidelijk dat dit pad daar moet gaan door lopen (altijd al duidelijk geweest). Eventueel kan die speeltuin ten noorden naast de Flaming Feather komen. Eventueel kan op die plek ook een attractie, of - wellicht de beste optie - een uitbreiding van het restaurant.

In tegenstelling tot hoe de diverse delen op de kaart hierboven ingetekent zijn, verwacht ik eigenlijk wel dat de gehele vijver bij Avalon betrokken wordt.. het zou vreemd zijn om daar twee doodlopende paden te hebben die halverwege de vijver ophouden, of dat je opeens een stuk door het resortgedeelte heen loopt om dan weer aan de andere kant terug in Avalon te komen. Rondom het water kunnen dan de 3 andere attracties en eventueel nog wat meer speeltuinen komen. Gezien het water niet zonder compensatie bebouwd mag worden, zou je er natuurlijk nog steeds prima waterfietsen op kunnen zetten.

Coasterfrenzy En waarschijnlijk ook een Intamin toren niet (je zou dat kunnen zien als gesloten wanden).

Ik denk dat je zo strak de regels niet hoeft te lezen, zo'n toren is gewoon een slanke constructie en echt een attractie.
            Maar een gebouw mag het niet zijn. (tenminste, niet hoger als 30 meter)
            Overigens kán je wel afwijken van de regels, maar dat betekend een uitgebreide aanvraag omgevingsvergunning. Gezien de melding nu ter kennisgeving is, ga ik ervan uit dat dat nu niet het geval is en de attracties binnen de regels van bestemmingsplan vallen.

Coasterfrenzy In tegenstelling tot hoe de diverse delen op de kaart hierboven ingetekent zijn, verwacht ik eigenlijk wel dat de gehele vijver bij Avalon betrokken wordt..

Ik zeg niet dat dat niet gebeurd, maar het groene gedeelte heeft andere regels waar je aan moet voldoen als de delen daarbuiten.
            Daarnaast kunnen ze de vijver best aanpassen, maar moet enkel ergens anders water gecompenseerd.
            Ik ben er vooral vanuit gegaan dat Avalon naar het noorden toe richting de vijver wordt uitgebreid en niet achter Fenix. O.a. vanwege de ligging daarvan. Maar wie weet compenseren ze het water wel al op het gebied achter Fenix, waar op het masterplan Fase 6 is ingetekend.

Mark Maar als het inderdaad vier kleinere attracties worden (ook mijn verwachting), vind ik dit niet de beste uitbreiding.

Toverland meld zelf dat het 2 grote(re) en 2 kleine attracties zullen worden, waarvan 1 een vrijeval toren is.

• Lin heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod waarvan 1 een vrijeval toren is.

Nee, Toverland heeft alleen de komst van de attracties bevestigd maar niks over de types. Volgens Looopings zeggen 'ingewijden' dat het om in elk geval een vrijevaltoren zal gaan.
              Kan best kloppen maar kan net zo goed een speculatie zijn.

• cas794 heeft hierop gereageerd.

Ik denk dat we de verwachtingen moeten temperen. Ze willen de attracties in 2023 openen (het voorjaar neem ik aan). Dat is qua bouwtijd inclusief vergunningsaanvraag best wel een korte periode en dat voor 4 attracties.

Joordi Ja maar daar stond al een attractie, + ik neem aan dat ze daar geen vergunning voor hebben moeten aanvragen. Eerst krijg je de periode van de aanvraag (dat kan maanden duren) en dan moet het allemaal nog eens uitgevoerd worden. Misschien klopt het niet wat ik zeg ik weet het niet zeker natuurlijk.
                  Volgens mij zijn Port Laguna en Avalon toen ook ergens in 2017 aangekondigd en in 2018 geopend, wellicht dat iemand dat beter weet?

Trouwens in dit oudere bericht op looopings wordt deze uitbreiding al min of meer aangekondigd, en dat de wens voor een grote darkride groot is en een logische stap zou zijn:

https://www.looopings.nl/weblog/16201/Toverland-blijft-investeren-plan-voor-uitbreiden-van-themagebied-Avalon.html

Wellicht toch een darkride dan?

• Mark heeft hierop gereageerd.

JRS Eerst krijg je de periode van de aanvraag (dat kan maanden duren) en dan moet het allemaal nog eens uitgevoerd worden. Misschien klopt het niet wat ik zeg ik weet het niet zeker natuurlijk.

In dit geval max. 14 weken wat betreft de vergunning.

Maar ik ben het verder met je eens, qua bouwtijd verwacht ik ook echt geen darkride of iets dergelijks.

Dutch23 ik ook! Op dat meertje achterin.
                    Maar vind het moeilijk te speculeren hoe je dat goed kunt thematiseren

Lin Weet niet meer wanneer, maar meen een hele tijd geleden van een vriend gehoord te hebben dat hij weer gehoord had van iemand binnen Toverland dat er een vrijevaltoren zou komen. Hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar het is wel toevallig dat het nu ook op Looopings staat. Als het waar is dan zijn ze hier al flink lang mee bezig.

Erg tof! Ze zitten in elk geval niet stil in Sevenum.
                    Heb er geen problemen mee als er twee of zelfs 3 simpele catalogusattracties komen. Dat is wat in Europa-Park ook goed werkt. Dat maakt een gebied levendig. Als er dan inderdaad een mooie vrije val toren zou komen, zou dat een kers op de taart zijn.

Ben benieuwd. Hoop dat ze snel meer loslaten!