JRS Eerst krijg je de periode van de aanvraag (dat kan maanden duren) en dan moet het allemaal nog eens uitgevoerd worden. Misschien klopt het niet wat ik zeg ik weet het niet zeker natuurlijk.

In dit geval max. 14 weken wat betreft de vergunning.

Maar ik ben het verder met je eens, qua bouwtijd verwacht ik ook echt geen darkride of iets dergelijks.

Dutch23 ik ook! Op dat meertje achterin.
Maar vind het moeilijk te speculeren hoe je dat goed kunt thematiseren

Lin Weet niet meer wanneer, maar meen een hele tijd geleden van een vriend gehoord te hebben dat hij weer gehoord had van iemand binnen Toverland dat er een vrijevaltoren zou komen. Hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar het is wel toevallig dat het nu ook op Looopings staat. Als het waar is dan zijn ze hier al flink lang mee bezig.

Erg tof! Ze zitten in elk geval niet stil in Sevenum.
Heb er geen problemen mee als er twee of zelfs 3 simpele catalogusattracties komen. Dat is wat in Europa-Park ook goed werkt. Dat maakt een gebied levendig. Als er dan inderdaad een mooie vrije val toren zou komen, zou dat een kers op de taart zijn.

Ben benieuwd. Hoop dat ze snel meer loslaten!

Remco82 zou indeed passen als een nieuwe uitvinding van maximus maar niet echt in avalon in mij mening

Remco82 Daar dacht ik ook letterlijk aan. 😃

Dan is Wirbelbaum een leuke instap model ook al is het van Metallbau Emmeln en natuurljk niet te vergelijken met een Zamperla Nebulaz.

Maar een Zamperla Nebulaz past wel goed bij Toverland. 😄

En een Drop Tower zie ik ook wel verschijnen. En de mooiste wens is a full Dark Ride, uiteraard.
Maar een full Dark Ride in één jaar bouwen incl theming wordt uiteraard krap qua tijd. 😋

Die vijver zou ook een vliegende Hollander achter familie attractie kunnen worden met een splash

https://www.toverland.com/toverblog/antwoorden-op-je-vragen-aan-onze-hoofdontwerper/

Het oorspronkelijke ontwerp voor het speelgebied rondom herberg The Flaming Feather was uitgebreider. Dit gebied is gebaseerd op het verhaal van de kleine Arthur die door tovenaar Merlijn opgeleid wordt '.....' Uiteindelijk hebben we hiervan nog niet alles kunnen realiseren, maar er liggen nog steeds plannen voor klaar. Deze ideeën zijn zelfs al tot schetsniveau uitgewerkt. Hierdoor spreekt dit gebied uiteindelijk nóg meer tot de verbeelding.

Het lijkt me voordehandliggend dat deze plannen sowieso onderdeel zijn van de nieuwe bouwplannen. Iemand idee hoe ze dit verhaal kunnen vertalen in een "attractie"

Verder lijkt het me niet dat het 4 mechanische attracties worden, maar meer ervaringen als Exploria Magica en de Wunderball die door Toverland ook genoemd worden als attracties.

Wat betreft de drop tower, als ze deze naast Fenix zouden bouwen zou het uitzicht op het dak van de Fenix loods dan niet eeuwig zonde zijn? Dat verbreekt dan toch de ilusie van een mooi natuurlijk gebied.

Achtbaanpakker Wat betreft de drop tower, als ze deze naast Fenix zouden bouwen zou het uitzicht op het dak van de Fenix loods dan niet eeuwig zonde zijn? Dat verbreekt dan toch de ilusie van een mooi natuurlijk gebied.

Ongeacht waar je een freefall neer zet, dat "probleem" ga je eigenlijk altijd wel krijgen.

Achtbaanpakker ligt eraan of ze die Droptoren in een gebouw plaatsen of niet want als die in een gebouw of iets staat heb je geen last van het dak van fenix

• Mark heeft hierop gereageerd.
    • MattaM vindt dit leuk.

Debruijn7 ligt eraan of ze die Droptoren in een gebouw plaatsen of niet want als die in een gebouw of iets staat heb je geen last van het dak van fenix

Zoals aangegeven, dan mag deze enkel in een gebouw van max. 30 meter hoog. Dat lijkt me een kleine Freefall. (en duur, en ik zie ze die investering nu niet doen)

Pretparkgenot Ik denk dat het resort daar niet meer komt eerlijk gezegd, daar hint het nieuwe bestemmingsplan ook wel op.

Dat is niet geheel waar volgens mij, er liggen meerdere scenario's waarbij bij sommigen wél de hotels boven de visvijver zijn bedacht, of camping/vakantiepark en bij sommigen daar inderdaad attractiepark is bedacht. Maar als je de reden ziet in het huidig bestemmingsplan om daar (boven de visvijver) hotels en geluidsbeperkende attracties te plaatsen -namelijk natuur en specifiek een dassenburcht- dan vraag ik me af of je dat in een nieuw plan zo snel er door krijgt die bestemming te wijzigen.

Ben benieuwd, 4 attracties is niet niks, ok 2 kleintjes en 2 grote. Had het er straks nog over met mijn vrouw, die had er ook wat over gehoord. Mocht onze kinderwens in vervulling gaan en het kind is wat ouder om toch maar eens een abonnement aan te schaffen.

Die speeltuin en watershizzle naast Flaming Feather een nieuwe plek geven en daar een mooie attractie plaatsen. En dan de speeltuin elders in Avalon een nieuwe plek geven, aan de andere kant van het gebouw ofzo. En dan nog ergens een wat uitgebreidere waterspeelplaats erbij als vervanging van die waterdingen naast flaming feather. Zit je al aan drie attracties 🤓

• Mark vindt dit leuk.