Zelf heb ik altijd gehoopt op een grote rotspartij met veel near-misses aan de zuid-kant van Fenix om er dan tevens een soort walk-through door te laten lopen.. Dat zou Fenix afmaken en een walk through die een beetje magisch verhaal van het gebied verteld zou mooi passen. (hier en daar zou je in de rotsen wellicht een kleine indoor scene kunnen verwerken)
Met de regels die Mark hierboven uit legt kan een soort Mystery Castle dus niet. En waarschijnlijk ook een Intamin toren niet (je zou dat kunnen zien als gesloten wanden). Dus Fun Time lijkt me de meest aannemelijke keuze. In dat geal hoop ik wel dat men toch een zo hoog mogelijk gebouw rondom de toren plaatst, waardoor het onderste deel toch een beetje dienst kan doen als een soort darkride. Denk aan Hurucan Condor (zeker de oorspronkelijke plannen ervan).
Persoonlijk zou ik dan overigens die toren nog steeds het liefste in de zuidelijke bocht van Fenix zien ontstaan. Veel ruimte is er niet, maar een toren lijkt me er wel door te passen. Uitgang kan aan de oost-kant komen, mooi onder de track van Fenix door. De Ingang zou aan de westkant kunnen, met een kleine meandering die langs de Toverlaan loopt en een mooi gethemed stukje tussen de track van Fenix door. Dan heb je het dode gedeelte linksvoor in Avolon al mooi opgevangen.
Ik denk dat dit ook wel het moment is dat die "Training" speeltuin gaat verdwijnen. Het is duidelijk dat dit pad daar moet gaan door lopen (altijd al duidelijk geweest). Eventueel kan die speeltuin ten noorden naast de Flaming Feather komen. Eventueel kan op die plek ook een attractie, of - wellicht de beste optie - een uitbreiding van het restaurant.
In tegenstelling tot hoe de diverse delen op de kaart hierboven ingetekent zijn, verwacht ik eigenlijk wel dat de gehele vijver bij Avalon betrokken wordt.. het zou vreemd zijn om daar twee doodlopende paden te hebben die halverwege de vijver ophouden, of dat je opeens een stuk door het resortgedeelte heen loopt om dan weer aan de andere kant terug in Avalon te komen. Rondom het water kunnen dan de 3 andere attracties en eventueel nog wat meer speeltuinen komen. Gezien het water niet zonder compensatie bebouwd mag worden, zou je er natuurlijk nog steeds prima waterfietsen op kunnen zetten.