Wat zou een geschikt moment zijn voor de aankondiging van deze uitbreiding? Nog binnen deze maand? Dan kan je dit wel gebruiken in het hoofdseizoen als reclame naar volgend jaar toe…

• Jules heeft hierop gereageerd.

Achtbaanpakker Ik vrees dat die muur op de 'van uitstel komt aftel' lijst komt. Het decoreren van die muur levert immers geen nieuwe bezoekers op. Ik zou het ook mooi vinden als ze gordijnen toe zouden voegen zodat de sfeerverlichting in het station en het 'darkride' gedeelte effect heeft.

@KevinRollercoaster27 Ergens tijdens het zwangerschapsverlof van Tessa zouden we als het goed is meer moeten horen bleek tijdens een presentatie op zo'n internationale fandag.

Pretparkgenot Mwah, ze hebben de muur van het Djengu River ook pas jaren later aangepakt. Het zal niet de hoogste prioriteit hebben, maar Toverland laat zien dat ze hun pijnpunten ook jaren later nog steeds aan willen pakken. De aanpak van Expedition Zork levert ook niet meer bezoekers op, maar wel een betere algemene ervaring in het park. Iets wat zo'n loodsmuur wegwerken ook doet. Dat zijn toch de puntjes op de i die een park kan onderscheiden.

Dutch23 Ik snap wat je bedoelt maar bij Expedition Zork is er attractieve waarde toegevoegd met de Maximus' Wunderball. Door deze speelhoek wordt de verblijfsduur opgerekt wat ook weer kan resulteren in meer horecaomzet.

Laten we hopen dat die muur bij Fenix inderdaad wordt opgepakt - en dan ook meteen deuren of gordijnen voor het licht. 😁

Pretparkgenot Dat is waar, maar hier krijgen we natuurlijk ook 4 nieuwe attracties erbij. Het zou het themagebied naar een hoger level tillen als ze ook deze muur toch even meenemen. En inderdaad, Fenix verdiend ook een beter begin, dat is nu ook ondermaats voor een park als Toverland.

Ik hoop met je mee, maar ik ben het ook alsnog met je eens dat de prioriteit waarschijnlijk ergens anders ligt. We weten allemaal dat Toverland geen mega budgetten heeft en stiekem toch ook niet kan toveren (ha ha).

KevinRollercoaster27 Dan kan je dit wel gebruiken in het hoofdseizoen als reclame naar volgend jaar toe…

Het tegenargument is dat je eerst je beste seizoen op zijn beloop laat en dan pas vol op volgend jaar inzet. Je loopt ergens toch het risico dat mensen nog even wachten als je met iets nieuws bezig bent.

mikeee En die Knights Ride Tower kun je prima in een Toverland sausje gooien. Alsof we door de toren van Merlijn gaan met onderin Morgana die is opgesloten in de kelder.

Zoiets kwam bij mij ook als eerste op, zij het dat de toren van Merlijn al boven Fenix staat. Als we Wessel mogen geloven wordt de tweede vijver drooggelegd en krijgt het tweede deel van Avalon meer focus op koning Arthur. Het is dus aannemelijker dat zo'n tower in het legendarische Camelot wordt ingebouwd.

Narratief gezien weten we al dat er ooit een 'oerstrijd' heeft plaats gevonden tussen Merlijn en Morgana. Waarbij Merlijn de personificatie was van de warme/goede magie en Morgana sinds haar hart bevroor de personificatie van de koude/duistere magie is. Sindsdien zit Morgana gevangen (in de kerkers van Camelot?). In het Halloween-seizoen is Morgana's ridderorde van de Frozen Knights al geïntroduceerd, die haar ongetwijfeld willen bevrijden. De meest logische kapstok om de ervaring aan op te hangen zou dan ook zijn dat deze Frozen Knights een uitbraakpoging doen, precies als de gasten afdalen naar de kerkers/ de torens van Camelot beklimmen. Dat kan - ook binnen de beperkte budgetten van Toverland - nog best een heel toffe ervaring worden!

Als het over het droogleggen van de vijver gaat, gaat het dan over tijdelijk droogleggen om een attractie ìn/op de vijver te bouwen (bv. op een eilandje met een brug er naar toe)? Of om permanent droogleggen? Dat wordt me niet helemaal duidelijk.

Progress Ik neem aan permanent of net zoals ze bij de eerste visvijver hebben gedaan, een betonnen fundering met daar alsnog een gedeelte water in.

Demin Precies, al leek het verhaal rondom Arthur wel meer te spelen bij de 2 kleinere attracties. Alhoewel zoiets met Morgana ook voor goede merchandise zou zorgen. Frozen is immens populair, je zou van Morgana ook zo’n karakter kunnen maken net als Merlijn.

Tessa is inmiddels al met zwangerschapsverlof, dus de aankondiging laat denk ik niet lang meer op zich wachten. Wellicht zodra de vergunning is goedgekeurd?

Ik verwacht iets te horen rond 25 juni. Deze datum heb ik al paar keer in het park rond horen gaan maar weet niet als het klopt

Progress Die vijver komt wel terug. Toverland moet het wateroppervlak anders elders compenseren - meen ik mij te herinneren. En wat water is toch juist mooi voor zo'n gebied.

Demin Ik zie het al helemaal voor me, zou het een geweldige zet vinden. Thrill met een flinke laag thema.

mikeee

Houd ons in de gaten. Ik weet zeker dat we de komende tijd zullen praten over onze toekomstplannen. Misschien zelfs als ik er niet ben.

In principe hebben ze er ook over gepraat. Er is gereageerd op de vergunningsaanvraag.

Demin misschien ben ik iets te voorbarig maar hoe vet zou het zijn om (zie hier onder de foto) een camelot kasteel op het water te hebben met een droptoren ala knight riders en een stukje datkride erin verwerkt.

Sorry, maar vrije val toren = vrije val toren.. De varianten die daar op bestaan zitten in zitjes.. één geheel, of meerdere losse bakjes. Draaiend systeem of systeem met tilt er in.. Dat zijn de varianten.

Een space shot is geen vrije val toren
                  Een para tower is geen vrije val toren.

Dat zijn wel toren attracties.

Klinkt voor mij gewoon alsof wessel zich eruit probeert te lullen dat zijn berichtgeving simpelweg fout was, aangezien stiekem verwijderen inmiddels niet meer kan.

Ik vrees dat de fantasie hier iets te wild op hol slaat en ik verwacht zelf niet meer dan wat flats (en eventueel wat grotere flats). Ik denk dat het grootste dat we kunnen verwachten een Tikal-achtige attractie zal zijn.

Ik hoop fout te zijn, maar meer dan dat zie ik niet snel verschijnen.

Kevjoe Zo'n tikal torentje zou dan onder die twee kleine attracties vallen, zoals Wessel/Looopings erover praat kunnen we concluderen dat die vrijeval achtige ride één van de twee grote rides is. Bovendien hebben ze de Morrel Hopper al.

Ik zie hier een hoop berichten over de drop tower en om die helemaal binnen te doen. Om de hoogte regels te kunnen omzeilen kunnen ze natuurlijk ook net als bv Port aventura de toren in een showbuilding bouwen waar het dak van open is en dan op de top van de toren het laatste stukje dak plaatsen.
                      Zo zouden ze hem mooi in het kasteel van Morgana kunnen plaatsen en dan de toren van het kasteel gebuiken voor de toren zelf.
                      Nou hoor ik hier voor de andere rides regelmatig Zamperla voorbij komen dus ben ik even in de catalogus van hun gedoken. Wat dachten jullie voor de 2 kleine rides aan de Demolition Derby deze zouden ze natuurlijk ook als double kunnen plaatsen.
                      Verder een aeromax zou ook nog een leuke toevoeging zijn. ze zouden dan de ridevehicles aan kunnen passen naar een draak bv.