Blij met de eerste making off, we hebben veel meer gezien dan ik verwacht had te zien!
Het verhaal gedeelte komt nog wat geforceerd over, maar natuurlijk krijgen we nu maar een stuk te zien van het totaal geheel en gaat dit het komend halfjaar moeten vullen, dus zien we nu vooral opbouw.
Speciale keuze voor de "vlog"-stijl, en dat kwam wat kunstelig over, maar langs de andere kant, het is een pretpark en geen horror film dat gemaakt wordt met bijhorend budget.
Ride systeem ziet er leuk uit, ik denk echt wel dat hier iets leuks mee gedaan kan worden. Fysiek decor is de sterkte van de Efteling, en tenslotte was dat bij het Spookslot ook een statisch decor met wat bewegende delen - ik verwacht dat we heel wat dingen terug gaan zien.
Vooral verrast door de overdaad aan Spookslot-details en hergebruikingen, tot de duiveltjes uit de toren toe, de toortsen... dit is denk ik de grootste hommage die gebracht kan worden voor het Spookslot, en duidelijk een teken dat Jeroen de juiste man is hiervoor.
Ik kan niet wachten!