Eftelflags Alles blijft 360 graden gethematiseerd en krijgt een Keltisch thema.
Is dat gezegd door de Efteling? Want op de tekening heeft het gebouw luchtbogen en dat lijkt mij heel kenmerkend voor gotische bouw.
Eftelflags Alles blijft 360 graden gethematiseerd en krijgt een Keltisch thema.
Is dat gezegd door de Efteling? Want op de tekening heeft het gebouw luchtbogen en dat lijkt mij heel kenmerkend voor gotische bouw.
Mark Gezien de grafstenen waar de namen opstaan een viool en dirigeerstok hebben lijken dat me de namen van de twee hoofdpersonages. De dirigent en een violist. Zoals ook in de tweet van Tim te zien is zou het spookslot oorspronkelijk een dirigent hebben. Als er animatronics komen lijkt een dirigent me een goeie manier om het slot tot 'leven' te brengen, met een leuke knipoog naar het verleden.
Markiewong De dirigent en een violist
Al heeft Jozef een jachthoorn op de grafzerk op de concept.
De dirigent lijkt mij overigens erg tof als animatronic.
Michael Is dat gezegd door de Efteling? Want op de tekening heeft het gebouw luchtbogen en dat lijkt mij heel kenmerkend voor gotische bouw.
Inderdaad, qua architectuur doet alles me heel erg Gotiek aan. Hooguit zijn wat elementen die we zien Keltisch.
Dan komt je qua tijdperk eerder in 19de eeuw uit, wanneer Keltische elementen weer in kwamen voor gebruik van Grafzerken. Dat laatste pas qua tijdspad vooral weer samen met de première van Dance Macabre in 1875.
Gezien Sander vaak best goed de tijdsperiode weet te doorgronden, geloof ik er wel in dat op die manier de Keltische elementen ook bedacht zijn. Maar geheel een Keltisch thema zou tijdstechnisch gezien gek zijn.
Die Keltische elementen op de grafstenen e.d. op de voorgrond maakt mij heel erg blij.
Trinity knot, spiralen 'Triskel', Dara knot/ Quaternary Celtic knot, de harp, Soort van Green Man, Celtic Dog.
Heel positief, wat mij betreft.
En een wild gerucht wat ik ergens opving is dat het Koetshuys een café wordt.
Voor eten en drinken, maar dus meer een café dan een restaurant. Lijkt mij alleen maar goed.
Aangezien op sommige zerken een instrument is afgebeeld, denk ik dat we mogen vermoeden dat hier een heel orkest begraven ligt. In de attractie komen die wellicht tot leven om een heuse dodendans tot stand te brengen.
Tim Of een heuse heksendans waarbij hun de muziek verzorgen, wat ik zelf hoop.
Hoogte, capaciteit, en vorm kloppen al
hele vette teasers en impressies, ik wordt hier wel blij van!
wat ik me nog wel afvroeg, er vanuit gaande dat de dome ride zo goed als confirmed is; hoe de combinatie met een groot immersive decor zou zijn met dit ritsysteem, in plaats van een dome met enkel ledschermen? iemand een idee?
Erikk klopt inderdaad. Maar dit is toch weer een ander type dan een dome ride theater: https://www.intamin.com/project/dome-ride-theater/
Ik ben erg benieuwd welke type attractie er uiteindelijk in gaat komen. En dan nog hopen, aangezien dit beide prototype's zijn, dat ze stabiel blijven draaien.
Eerste indruk is dat het geen waardige vervanging is, maar wel zeer degelijk ontwerp zoals we gewend zijn.
Je kan in de attractie leuk YouTube filmpjes kijken wanneer de batterij van je mobiel op is.
Misschien is het iemand opgevallen : "Pest in vrede"
Ik blijf gezien resultaten uit het verleden, de kwaliteit van het huidige Spookslot en het mogelijke attractietype wat me niet aanspreekt tot op zekere hoogte sceptisch, maar afgaande op wat we nu zien moeten we ver boven het niveau M&M/Nest uitkomen; mogelijk vergelijkbaar met DVH. De abdij ziet er heel aardig uit. De mix van gothische en keltische elementen stoort mij niet, want dit eclecticisme is mijns inziens juist wel traditioneel onderdeel van de Eftelingse identiteit, en zelfs inherent onderdeel van de stijl van Pieck. Over Pieck gesproken, leuk om die grillige takken weer op een Eftelingschets terug te zien.
Ik denk dat we op de schets een impressie van het nieuwe Spookslotplein zien, gekeken vanaf ongeveer de Piraña óf M&M. Het Koetshuys lijkt mij een winkel/horecagelegenheid. Dat zou voor mij het enige excuus zijn om er een groot bord met 'koetshuis' op te plakken. Op de grafstenen staat ook niet 'grafsteen'.
De namen op de grafstenen vind ik dan weer wat minder. Wie heet er nou Charlatan of Ignatius Violinist? Cartoonesk. Hugo van de Loonsche Duinen heet ook niet 'Hugo Zondebok' of iets dergelijks, al vind ik het wel een geinige vondst van mezelf. De zwarte kater, de vleermuizen, de kraai en de overdreven grote volle maan vallen ook een beetje in de categorie cliché. Een vliegende harp vind ik dan een stukje subtieler.
Maar goed, ik kijk uit naar meer informatie. Er zijn aanknopingspunten voor iets moois.
MrRC ik probeerde al te ontcijferen wat er stond maar ik kwam niet verder dan "pest"
Regolith_Surface Er staat gewoon ‘rust in vrede’, maar er lopen wat barsten door de U heen.
laprikantan Eerste indruk is dat het geen waardige vervanging is,
Wat zou in jou ogen dan wel een waardige vervanger kunnen zijn?
Het park wil natuurlijk niet opnieuw dezelfde fout maken als dat ze bij de Python gedaan hebben.
The_Bullgod Het park wil natuurlijk niet opnieuw dezelfde fout maken als dat ze bij de Python gedaan hebben.
Wat is er bij de Python precies fout gegaan dan?
Liampie De namen op de grafstenen vind ik dan weer wat minder. Wie heet er nou Charlatan of Ignatius Violinist? Cartoonesk. Hugo van de Loonsche Duinen heet ook niet 'Hugo Zondebok' of iets dergelijks, al vind ik het wel een geinige vondst van mezelf.
Ik struikelde hier ook al 'n beetje over destijds toen de Baron letterlijk gewoon de naam "Hooghmoed" kreeg. Daar kom je nog nét mee weg omdat het geen alledaags woord is - al is het dan jammer om het woord in de attractie zelf toch in een zin te gebruiken ("hoogmoed komt voor den val"), zodat de naam alsnog plots héél onsubtiel wordt.
... Al zou ik 'Sondebock' eigenlijk best nog een goeie naam vinden.
Mocht één van de personages in het nieuwe verhaal écht een charlatan zijn, en je wil per se een heel letterlijke naam, dan zou ik bijvoorbeeld eerder voor "Flierefluyter" gaan als naam - past ook nog bij het muzikale thema. Of het wegmoffelen als "Charles Atan"
Ten eerste fijn dat de Efteling recht wil doen aan de oude attractie. Persoonlijk denk ik gelijk aan bijgevoegd plaatje van eftepedia waarin een oud ontwerp van ton van de ven staat over het originele spookslot. Hierbij zal de linkerkant (de opera) het hoofdthema van de attractie worden en de rechterkant zal terugkomen in de wachtrij verwacht ik. Dit vanwege het feit dat er een gebouw gemaakt wordt.
Verder geven de grafstenen hints naar mensen van een opera. Daarnaast vindt ik de sfeer impressie tof en raakt de juiste snaar naar mijn idee.
Waar we verder niks van gezien hebben is hoe de eten’s locatie eruit gaat zien en het plein aan de kant van piranha. Ik hoop dat ze daar de sfeer van het huidige voorplein van de attractie kunnen nabootsen.
Deze impressie geeft me wel vertrouwen in dit project!