Ik blijf gezien resultaten uit het verleden, de kwaliteit van het huidige Spookslot en het mogelijke attractietype wat me niet aanspreekt tot op zekere hoogte sceptisch, maar afgaande op wat we nu zien moeten we ver boven het niveau M&M/Nest uitkomen; mogelijk vergelijkbaar met DVH. De abdij ziet er heel aardig uit. De mix van gothische en keltische elementen stoort mij niet, want dit eclecticisme is mijns inziens juist wel traditioneel onderdeel van de Eftelingse identiteit, en zelfs inherent onderdeel van de stijl van Pieck. Over Pieck gesproken, leuk om die grillige takken weer op een Eftelingschets terug te zien.
Ik denk dat we op de schets een impressie van het nieuwe Spookslotplein zien, gekeken vanaf ongeveer de Piraña óf M&M. Het Koetshuys lijkt mij een winkel/horecagelegenheid. Dat zou voor mij het enige excuus zijn om er een groot bord met 'koetshuis' op te plakken. Op de grafstenen staat ook niet 'grafsteen'.
De namen op de grafstenen vind ik dan weer wat minder. Wie heet er nou Charlatan of Ignatius Violinist? Cartoonesk. Hugo van de Loonsche Duinen heet ook niet 'Hugo Zondebok' of iets dergelijks, al vind ik het wel een geinige vondst van mezelf. 😅 De zwarte kater, de vleermuizen, de kraai en de overdreven grote volle maan vallen ook een beetje in de categorie cliché. Een vliegende harp vind ik dan een stukje subtieler.
Maar goed, ik kijk uit naar meer informatie. Er zijn aanknopingspunten voor iets moois.