Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
Ten eerste fijn dat de Efteling recht wil doen aan de oude attractie. Persoonlijk denk ik gelijk aan bijgevoegd plaatje van eftepedia waarin een oud ontwerp van ton van de ven staat over het originele spookslot. Hierbij zal de linkerkant (de opera) het hoofdthema van de attractie worden en de rechterkant zal terugkomen in de wachtrij verwacht ik. Dit vanwege het feit dat er een gebouw gemaakt wordt.
Verder geven de grafstenen hints naar mensen van een opera. Daarnaast vindt ik de sfeer impressie tof en raakt de juiste snaar naar mijn idee.
Waar we verder niks van gezien hebben is hoe de eten’s locatie eruit gaat zien en het plein aan de kant van piranha. Ik hoop dat ze daar de sfeer van het huidige voorplein van de attractie kunnen nabootsen.
Deze impressie geeft me wel vertrouwen in dit project!
Progress Wat is er bij de Python precies fout gegaan dan?
Dat ze er geen moderne coaster voor in de plaats hebben gezet
Erikk
Ik denk dat je hem gevonden hebt.
Zou echt een heel goed idee zijn, zeker als je niet werkt met schermen maar met animatronics.
Met Verheij en de Bruyn komt het vast allemaal wel goed.
Overigens vind ik wel dat de Efteling het echt bijzonder rommelig gecommuniceerd heeft.
Waarom konden ze niet gewoon meteen zeggen dat de Efteling een waardige vervanger gaat neerzetten in dezelfde stijl? Zeg er desnoods bij dat Verheij eraan werkt, dan weet je sowieso dat de fans het wel best vinden.
In plaats van allemaal communicatieadviseurs aannemen en consultants laten komen kunnen ze beter gewoon eens bij Toverland kijken. Die zeggen gewoon hoe dingen zijn en hebben daar zelden gezeik mee. Zeker in een tijd waarin bezoekers een nogal matige beleving hebben door alle verbouwingen in het entreegebied en onderhoud denk ik dat je gewoon helder moet zijn over wat je als park van plan bent. Als je geen snode plannen hebt kun je toch gewoon open kaart spelen?
Misschien is dat wel het graf van de Plaaggeest van Bassie en Adriaan hahaha.
Ik lees ook echt "Pest in vrede".
Als de eerste letter een R zou zijn, mist er een streep om van de P een R te maken, en ik zie ook geen U in de E.
- Bijgewerkt
@DennisvO Dan moet je beter kijken, want het staat er toch echt. Ik heb de groeven op m'n ipad exact overgetekend vanuit het hoge resolutie bestand. Ik stel voor dat we deze toch wel wat zinloze discussie over het onzinnige "pest" versus het logische "rust" (wat er gewoon staat) ook achter ons laten en het gewoon weer over de zaken hebben die er toe doen.
Liampie De namen op de grafstenen vind ik dan weer wat minder. Wie heet er nou Charlatan of Ignatius Violinist? Cartoonesk. Hugo van de Loonsche Duinen heet ook niet 'Hugo Zondebok' of iets dergelijks, al vind ik het wel een geinige vondst van mezelf.
De zwarte kater, de vleermuizen, de kraai en de overdreven grote volle maan vallen ook een beetje in de categorie cliché. Een vliegende harp vind ik dan een stukje subtieler.
Hier ben ik het wel grondig mee eens trouwens. Ik hoop dat men met betere namen op de proppen gaat komen in de eindrealisatie wat dat betreft. Dit is een beetje makkelijk scoren qua namen.
De tekeningen zijn trouwens weer bijzonder fraai, dat beheerst de Efteling wat dat betreft echt prima. Ik ben vooral benieuwd naar de realisatie straks en waar ontwerp en realisatie weer lekker op spanning hebben gestaan wat betreft de financiën.
The_Bullgod dat is toch je eigen mening en geen fout van de Efteling zelf, men wilde niet anders, dit was duidelijk hun eigen keuze.
- Bijgewerkt
Eftelflags Ze zeggen geen humor erin maar in de teaser heeft dat huilende engelenbeeld wel het gezicht van O.J. punctual of zie ik dat er alleen in?
72harold Als de Efteling niets wilde, hadden ze die baan ook niet hoeven renoveren.
- Bijgewerkt
Niek Het is het gezichtje van Max van Max en Mauritz erboven daarom pest in vrede (het waren pesters)
laprikantan Eerste indruk is dat het geen waardige vervanging is, maar wel zeer degelijk ontwerp zoals we gewend zijn.
Op wat baseer je nu al dat het geen waardige vervanger is? Er is letterlijk nog niet eens een attractietype aangekondigd
Van de ontwerptekening wordt ik toch wel heel enthousiast! Jammer dat over de werkelijke attractie nog niks bekend is gemaakt, het blijft nu bij een handjevol randzaken waarover gediscussieerd kan worden.
Aangezien dit een eerste, vooral sfeer-makende tekening is denk ik niet dat we de inhoud heel serieus hoeven te nemen. Net zo met de teaser, hoewel enkele decorstukken daarin waarschijnlijk wel in de attractie terug zullen keren. Het Koetshuys op het ontwerp zou nog een referentie kunnen zijn naar het oorspronkelijke gedicht Danse macabre waarin wordt gesproken over ''een arme wagenmaker''.
Het fijnste nieuws is toch wel dat men plannen heeft om het Spookslot op allerlei manieren vast te leggen en zoveel mogelijk te hergebruiken. Zou toch geweldig zijn als de Oosterse Geest straks weer een plek in de wachtrij krijgt.
Michael Ik heb het zo genotuleerd tijdens de Q&A. Ik zag op NOS.nl ook dat het zo was genoemd, maar kan in het vragengesprek ook wellicht verkeerd genotuleerd of gezegd zijn. Het is allemaal gefilmd maar heb even geen toegang tot dat bestand... Dus kan niet 100% checken.
Erikk Ja, ik heb altijd nog hoop blijven houden dat dit het rit-systeem gaat worden. En nu met de extra info wijst het daar weer op. Ik denk dat je met deze ride meer creativiteit kwijt kan en ook een Efteling-waardigere attractie kan bouwen met meer herhaal waarde. Naar mijn idee kun je hier namelijk makkelijker echte decor combineren met de schermen en een haast cirkelvormige darkride creëren. Maar goed, nog een aantal maanden wachten en dan weten we het.