Eerste indruk is dat het geen waardige vervanging is, maar wel zeer degelijk ontwerp zoals we gewend zijn.
Je kan in de attractie leuk YouTube filmpjes kijken wanneer de batterij van je mobiel op is.
Eerste indruk is dat het geen waardige vervanging is, maar wel zeer degelijk ontwerp zoals we gewend zijn.
Je kan in de attractie leuk YouTube filmpjes kijken wanneer de batterij van je mobiel op is.
Misschien is het iemand opgevallen : "Pest in vrede"
Ik blijf gezien resultaten uit het verleden, de kwaliteit van het huidige Spookslot en het mogelijke attractietype wat me niet aanspreekt tot op zekere hoogte sceptisch, maar afgaande op wat we nu zien moeten we ver boven het niveau M&M/Nest uitkomen; mogelijk vergelijkbaar met DVH. De abdij ziet er heel aardig uit. De mix van gothische en keltische elementen stoort mij niet, want dit eclecticisme is mijns inziens juist wel traditioneel onderdeel van de Eftelingse identiteit, en zelfs inherent onderdeel van de stijl van Pieck. Over Pieck gesproken, leuk om die grillige takken weer op een Eftelingschets terug te zien.
Ik denk dat we op de schets een impressie van het nieuwe Spookslotplein zien, gekeken vanaf ongeveer de Piraña óf M&M. Het Koetshuys lijkt mij een winkel/horecagelegenheid. Dat zou voor mij het enige excuus zijn om er een groot bord met 'koetshuis' op te plakken. Op de grafstenen staat ook niet 'grafsteen'.
De namen op de grafstenen vind ik dan weer wat minder. Wie heet er nou Charlatan of Ignatius Violinist? Cartoonesk. Hugo van de Loonsche Duinen heet ook niet 'Hugo Zondebok' of iets dergelijks, al vind ik het wel een geinige vondst van mezelf. De zwarte kater, de vleermuizen, de kraai en de overdreven grote volle maan vallen ook een beetje in de categorie cliché. Een vliegende harp vind ik dan een stukje subtieler.
Maar goed, ik kijk uit naar meer informatie. Er zijn aanknopingspunten voor iets moois.
MrRC ik probeerde al te ontcijferen wat er stond maar ik kwam niet verder dan "pest"
Regolith_Surface Er staat gewoon ‘rust in vrede’, maar er lopen wat barsten door de U heen.
laprikantan Eerste indruk is dat het geen waardige vervanging is,
Wat zou in jou ogen dan wel een waardige vervanger kunnen zijn?
Het park wil natuurlijk niet opnieuw dezelfde fout maken als dat ze bij de Python gedaan hebben.
The_Bullgod Het park wil natuurlijk niet opnieuw dezelfde fout maken als dat ze bij de Python gedaan hebben.
Wat is er bij de Python precies fout gegaan dan?
Liampie De namen op de grafstenen vind ik dan weer wat minder. Wie heet er nou Charlatan of Ignatius Violinist? Cartoonesk. Hugo van de Loonsche Duinen heet ook niet 'Hugo Zondebok' of iets dergelijks, al vind ik het wel een geinige vondst van mezelf.
Ik struikelde hier ook al 'n beetje over destijds toen de Baron letterlijk gewoon de naam "Hooghmoed" kreeg. Daar kom je nog nét mee weg omdat het geen alledaags woord is - al is het dan jammer om het woord in de attractie zelf toch in een zin te gebruiken ("hoogmoed komt voor den val"), zodat de naam alsnog plots héél onsubtiel wordt.
... Al zou ik 'Sondebock' eigenlijk best nog een goeie naam vinden.
Mocht één van de personages in het nieuwe verhaal écht een charlatan zijn, en je wil per se een heel letterlijke naam, dan zou ik bijvoorbeeld eerder voor "Flierefluyter" gaan als naam - past ook nog bij het muzikale thema. Of het wegmoffelen als "Charles Atan"
Ten eerste fijn dat de Efteling recht wil doen aan de oude attractie. Persoonlijk denk ik gelijk aan bijgevoegd plaatje van eftepedia waarin een oud ontwerp van ton van de ven staat over het originele spookslot. Hierbij zal de linkerkant (de opera) het hoofdthema van de attractie worden en de rechterkant zal terugkomen in de wachtrij verwacht ik. Dit vanwege het feit dat er een gebouw gemaakt wordt.
Verder geven de grafstenen hints naar mensen van een opera. Daarnaast vindt ik de sfeer impressie tof en raakt de juiste snaar naar mijn idee.
Waar we verder niks van gezien hebben is hoe de eten’s locatie eruit gaat zien en het plein aan de kant van piranha. Ik hoop dat ze daar de sfeer van het huidige voorplein van de attractie kunnen nabootsen.
Deze impressie geeft me wel vertrouwen in dit project!
Progress Wat is er bij de Python precies fout gegaan dan?
Dat ze er geen moderne coaster voor in de plaats hebben gezet
Erikk
Ik denk dat je hem gevonden hebt.
Zou echt een heel goed idee zijn, zeker als je niet werkt met schermen maar met animatronics.
Met Verheij en de Bruyn komt het vast allemaal wel goed.
Overigens vind ik wel dat de Efteling het echt bijzonder rommelig gecommuniceerd heeft.
Waarom konden ze niet gewoon meteen zeggen dat de Efteling een waardige vervanger gaat neerzetten in dezelfde stijl? Zeg er desnoods bij dat Verheij eraan werkt, dan weet je sowieso dat de fans het wel best vinden.
In plaats van allemaal communicatieadviseurs aannemen en consultants laten komen kunnen ze beter gewoon eens bij Toverland kijken. Die zeggen gewoon hoe dingen zijn en hebben daar zelden gezeik mee. Zeker in een tijd waarin bezoekers een nogal matige beleving hebben door alle verbouwingen in het entreegebied en onderhoud denk ik dat je gewoon helder moet zijn over wat je als park van plan bent. Als je geen snode plannen hebt kun je toch gewoon open kaart spelen?
Misschien is dat wel het graf van de Plaaggeest van Bassie en Adriaan hahaha.
Ik lees ook echt "Pest in vrede".
Als de eerste letter een R zou zijn, mist er een streep om van de P een R te maken, en ik zie ook geen U in de E.
@DennisvO Dan moet je beter kijken, want het staat er toch echt. Ik heb de groeven op m'n ipad exact overgetekend vanuit het hoge resolutie bestand. Ik stel voor dat we deze toch wel wat zinloze discussie over het onzinnige "pest" versus het logische "rust" (wat er gewoon staat) ook achter ons laten en het gewoon weer over de zaken hebben die er toe doen.
Liampie De namen op de grafstenen vind ik dan weer wat minder. Wie heet er nou Charlatan of Ignatius Violinist? Cartoonesk. Hugo van de Loonsche Duinen heet ook niet 'Hugo Zondebok' of iets dergelijks, al vind ik het wel een geinige vondst van mezelf.
De zwarte kater, de vleermuizen, de kraai en de overdreven grote volle maan vallen ook een beetje in de categorie cliché. Een vliegende harp vind ik dan een stukje subtieler.
Hier ben ik het wel grondig mee eens trouwens. Ik hoop dat men met betere namen op de proppen gaat komen in de eindrealisatie wat dat betreft. Dit is een beetje makkelijk scoren qua namen.
De tekeningen zijn trouwens weer bijzonder fraai, dat beheerst de Efteling wat dat betreft echt prima. Ik ben vooral benieuwd naar de realisatie straks en waar ontwerp en realisatie weer lekker op spanning hebben gestaan wat betreft de financiën.