Is het een concept-art of meer een sfeerimpressie? Ik denk dat laatste. Er zitten elementen in die we terug gaan zien, maar niet zozeer 1 op 1 als in dit plaatje. De tekenstijl is heel erg Jeroen en daardoor wat cartoon, maar ik denk dat uitvoering uiteindelijk gewoon de serieuzere kant opgaat. Daarnaast zie ik enorm veel karakters in een plaat. Hopelijk verspreid zich dat ook meer over de attractie ipv dat je dood (ha-ha) gegooid wordt met karakters. Voor de rest haal ik er weinig uit.
Het lijkt er toch op dat sommige ideeën die ik ooit had, uit gaan komen. We dwalen door de tuin/begraafplaats van het slot. We wandelen door een koetshuis (bescherming tegen het weer?) en komen al spooky elementen tegen. Zo denk ik ook dat we daarna de attractie via een graftomben gaan betreden en daar via een voorshow alla Symbolica met een verrassende opengaande doorgang, in de catacomben komen en de binnenwachtrij gaan ervaren. De wachtrij verwacht ik van DVH kwaliteit en een ervaring op zich. Uiteindelijk belanden we in het slot/kasteel en ervaren we daar de attractie.
De attractie zie ik best de Dome Ride worden, alleen dan met echte decors. De Dome wordt dan eerder gebruikt voor een veranderende lucht om het decor heen. Een soort van tornado van geesten, monsters en heksen bezweringen. Ik denk dat als ze het decor zo weten te maken dat het opgeslokt lijkt te worden, dat je dan een hele stoere en unieke ervaring hebt.
Maar goed, ik sta ook open voor heel wat anders. Veel nieuws weten we nog niet, maar het is daarentegen wel fijn dat het meeste wat we al wel wisten bevestigd wordt.