Zoals beloofd zou ik er nog op terug komen.
Wellicht ten overvloede maar heb de linkjes van de TR’s ook ff op een rijtje gezet, mochten jullie dat leuk vinden kun je het nog eventjes lekker rustig doorkijken.
-Tivoli Gardens te Kopenhagen 2019
- Bakken te Klampenborg 2019
- Fårup Sommerland (Denemarken 2020)
- Sommerland-Sjaelland (Denemarken 2020)
- BonBon-Land (Denemarken 2020)
- Knuthenborg Safaripark (Denemarken 2020)
- Tivoli Friheden (Denemarken 2020)
- Djurs Sommerland (Denemarken 2020)
- Legoland Billund (Denemarken 2020)
Wij zijn dus begonnen in het Noorden van Denemarken en hebben naast pretparken ook andere dingetjes bezocht / gezien. De verkering vind shoppen / struinen leuk, dus proberen een goede combinatie te maken tussen pretparken, beetje de toerist uithangen, stadjes en gewoon relaxen.
In deze regio hebben we bijvoorbeeld het noordelijkste puntje van Denemarken bezocht, de Noordzee en Oostzee botsen hier tegen elkaar en dat kleurverschil is te zien, verder hebben we daar wat zeehonden gespot, wat bunkers in het water, een vuurtoren en een ritje met de tractor over het strand. Allemaal super toeristisch, maar ik vind het wel geinig en de dochter fantastisch.

Lastig te zien, maar de golven botsen tegen elkaar.

Altjid leuk om te zien.
Het stadje Skagen vonden we ook leuk, beetje shoppen, wat eten en drinken en gewoon lekker struinen. In de buurt vind je ook “Den tilsandede kirke” er staat nu alleen nog een torentje aangezien het telkens volliep met duinzand, ik wilde dit wel eens zien en zijn ook naar boven gelopen in de toren, wel tegen betaling. Een mini-versie is te vinden in Legoland Billund.
We hebben ook een dagje op het strand vertoefd en blijkbaar mag je op dat gedeelte gewoon met je auto het strand op en ergens parkeren.

Niet dat ik een grote Elvis fan ben ofzo, maar ik kan zijn muziek wel waarderen. Dus toen ik er achter kwam dat er een soort van kopie van Graceland hier stond wilde ik dit wel eens bekijken. Memphis Mansion zoals het heet, heeft een museum, Amerikaanse diner (prima eten) en een fanshop. Stelt allemaal niet zo veel voor maar ik vond het wel geinig om hier eventjes doorheen te wandelen.

Het mag de naam Graceland niet gebruiken.

Geboortehuis is ook nagebouwd.

De op een na grootste stad van Denemarken, Aarhus heeft naast natuurlijk Tivoli Friheden ook een leuk centrum en het openlucht museum “Den Gamle By” Het was heerlijk rustig dus hebben lekker kunnen rondlopen door dit openlucht museum. Ik vond het leuk om te zien en eigenlijk voor mij een trigger op de Nederlandse versie bij Arnhem eens te gaan bezoeken.

We waren al eerder in Kopenhagen geweest met de gebruikelijk toeristische dingen, maar als je de trein / metro naar Bakken pakt, kun je daar ook lekker wandelen bij het strand of in het bos waar Bakken ligt. Ook wat er door anderen gezegd wordt zijn Tivoli en Bakken eigenlijk ook niet alleen pretparken, je kun er ook gewoon lekker eten of doorheen struinen. Ook als niet pretpark alcoholic kun je je hier prima vermaken.
We zijn tijdens onze grote vakantie dus niet naar Kopenhagen geweest, maar we hebben wel Roskilde bezocht een van de oudste steden van Denemarken. Naast het struinen / shoppen hebben we het Viking museum bezocht, maar wellicht zou het pop /rock Museum Ragnarock wat voor jullie kunnen zijn.
Verder zijn we na een bezoek aan Knuthenborg Safaripark naar Møns Klint, het zijn een hoop trappen naar beneden en ook weer naar beneden, maar ik vond het heel indrukwekkend om te zien.

Een van die "verborgen" strandjes waar niemand is.

Fan van de serie Viking, dus ik wilde dit zien!

Een hele hoop treden.

In het echt nog mooier!
Ik ben echt fan geworden van Denemarken en heb het gevoel dat er nog veel meer te zien is. En zou je naast deze toeristisch tips misschien wel de grootste tip willen geven.
Geniet gewoon van Denemarken, pak de auto en rij bijvoorbeeld een stukje langs de kust, wij kwamen hierdoor in allerlei dorpjes, strandjes en leuke tentjes.
Wij waren er wel toen Denemarken net weer open ging voor toeristen, hierdoor was het denk ik een heel stuk minder druk, kan me voorstellen dat dit in andere tijden wel anders zou kunnen zijn.