Hjalmar Vond behoorlijke capaciteit hebben anders. En vond hem doodeng die ervaring. Dus helaas niet eens met je mening

Eftelflags Vond behoorlijke capaciteit hebben anders.

430 man per uur is niet bijzonder hoog, dat was ook de reden waarom Blackpool hem bijvoorbeeld niet wilde kopen in zijn huidige vorm in Gronalund.

Hjalmar verschilt dit dan zoveel met normale droptowers van intamin?

Ik weet niet of Ikaros vergelijkbaar is qua gevoel als Falcons Fury, maar die vond ik extreem tegenvallen en eigenlijk de minste grote valtoren die bestaat. Juist door de positie met het naar voren hangen heb je bijna geen kriebels in de buik. Dit was eveneens bij Highlander, welke 1 normaal ritprogramma heeft en 1 waarbij je iets naar voren kantelt, goed merkbaar. Goed rechtop zitten geeft nu eenmaal het meeste kriebels, je organen worden daarmee volgens mij het meeste van hun plek getild en dat zorgt dan weer voor kriebels dacht ik. Maar dat is meer Theme Park Science materie 😉

Als overigens Toverland ergens behoefte aan heeft zijn het meer attracties waar je met het hele gezin in kunt. Die zijn nu extreem gering. Een hoge droptoren valt daar wat mij betreft niet onder, een kleine van Zierer wel 😄

ppc-anoniem-1 Dit was eveneens bij Highlander, welke 1 normaal ritprogramma heeft en 1 waarbij je iets naar voren kantelt, goed merkbaar.

Maar Highlander is een Funtime toren, die zijn blijkbaar allemaal minder extreem dan de Intamin torens, ondanks de vaak grotere hoogte. En dat ligt zeker niet aan dat kantel effekt, want enkele Intamin torens die dat ook hebben, zijn wel behoorlijk heftig.

The_Bullgod Falcons Fury, waar ik in eerste instantie naar verwijs, is van Intamin. Totaal niet heftig en ondanks de hoogte van 94 meter nagenoeg geen kriebels.

En daarnaast: de rit in highlander waarbij je niet kantelt gaf merkbaar een stuk meer kriebels dan de rit waarbij de stoel wél kantelt. Beide keer valt de toren even snel. Het lijkt dus écht aan de zitpositie te liggen.

Maar dat stond voor de oplettende lezer beide al in het bericht hierboven 😉

Hjalmar die van Grona lund ja. Maar ze bieden hem ook tegen de 1000 man per uur aan.

8-, 16-, or 32-passenger configurations

ppc-anoniem-1 Falcons Fury, waar ik in eerste instantie naar verwijs, is van Intamin. Totaal niet heftig en ondanks de hoogte van 94 meter nagenoeg geen kriebels.

Ik heb beiden kunnen doen en vond er een wereld van verschil zitten tussen Falcons Fury en Ikaros. Op een of andere manier is Falcons Fury gewoon traag, dus ik snap helemaal het sentiment. Ikaros heeft daar echter geen last van naar mijn mening, en één van mijn favoriete droptowers. Samen met de Gyro Swing zijn dat dé twee Intamin flatrides die echt zwaar ondervertegenwoordigd zijn in de parken wereldwijd.

ppc-anoniem-1 Als overigens Toverland ergens behoefte aan heeft zijn het meer attracties waar je met het hele gezin in kunt. Die zijn nu extreem gering.

Dat!

Hopelijk weten ze hier de komende jaren budgetten voor te vinden, want het zijn ook weer niet de goedkoopste attracties vaak.

Een volwaardige darkride lijkt mij voor nu inderdaad nog te duur voor Toverland, al zou zoiets als Maus au Chocolat zeker ook in Toverland passen. Niet bijster vernieuwend, maar met een goed uniek thema kan het alsnog slagen. Ik denk dat Toverland een budget voor zo'n attractie wel kan ophoesten.

Ik denk daarnaast dat een Mad House een perfecte aanwinst zou kunnen zijn. Niet extreem duur, voor de hele familie, past in een tover thema, overdekt... en wanneer was het nou de laatste keer dat er een Mad House opende? Ik snap dat het nogmaals een bekend concept is voor elke Truus, maar in 2021 kun je het attractie type Mad House vast wel weer wat interessanter maken dan ze dat in de jaren 90 konden toch?

Ik ben in ieder geval benieuwd wat de eerste echte nieuwe attractie van Toverland wordt.

Ik ben van mening dat je van Toverland een unieke en originele beleving mag verwachten. En ik betwijfel daarom of een Mad House of Maus-au-chocolat-achtige attractie een logische keuze is. Ze zijn niet uniek en ze zijn lastig te thematiseren (uiteindelijk draait de kern altijd om de attractie: een draaiende kamer of schieten op scherm).

Sowieso mag "goedkoop" nooit de doorslaggevende factor zijn. Laat ze dan nog maar even wachten. Een darkride moet een project worden waarbij Toverland de verwachtingen weer weet te overtreffen.

Ik vind ook dat het park nog genoeg andere zaken kan overwegen (ondanks dat ik niet kan wachten op een darkride). Waarbij ik verblijfsaccommodatie wellicht nog logischer vind als volgende grote investering. En ook met een reeks kleinere investeringen kunnen ze nog even voorruit (Zoals deze bij Expedition Zork).

NR92 Waarbij ik verblijfsaccommodatie wellicht nog logischer vind als volgende grote investering.

Maar is het park al dagvullend genoeg voor verblijfsrecreatie? Er mist nog steeds die attractie die je met de hele familie samen kan doen… daar zou in mijn ogen de prioriteit moeten liggen.

Progress Phantasialand is mijn mening ook geen dag vullend park maar die heeft ook gewoon drie hotels. Ik snap wel na het succes van de camping dat ze dit eerder doorzetten.

Hjalmar

Toverland ben ik in de zomer in 4 uur klaar
                  En dan heb ik het over de attracties

Toos express(die trouwens ongelofelijk veel pijn aan mijn rug doet)
                  Maximus blitzbahn
                  Expedition zork
                  Boosterbike
                  Troy
                  Djangu River
                  Dwervelwind
                  Fenix

• NR92 heeft hierop gereageerd.

Progress De camping is volgens mij een groot succes. Ook parken als Walibi, Duinrell, Slagharen en Beekse Bergen bieden (succesvol?) verblijfsaccommodatie. Grotere parken zoals Phantasialand, Europapark en Efteling zetten massaal in op verblijfsaccomodatie. En het valt mij in mijn eigen omgeving op hoe gezinnen met kinderen kiezen voor een aantal dagen attractiepark. En overigens roept Toverland altijd dat ze een resort willen worden. Dan moet je ooit ergens beginnen.

Ik zeg niet dat alles ongetwijfeld succesvol zal zijn. Maar als ze klein beginnen en een goed concept bedenken kan dat wel goed uitpakken (en juist Toverland moet wel in staat zijn een goed concept te bedenken). en dan kan je van daar uit verder bouwen afhankelijk van de vraag en behoeften van de klant.

Debruijn7 Ik durf er wel op te gokken dat jij daarmee niet representatief bent voor de gemiddelde bezoeker. En zeker niet voor gezinnen.

NR92 Die camping is absoluut een succes! Maar juist daarom zou ik die eerst permanent maken en uitbouwen. Dat kan waarschijnlijk goedkoper dan meteen een hotel of bungalowpark neerzetten.

Dan zou er ook wat geld overblijven voor de extra attracties die het park in deze fase nodig heeft.

Ik ken genoeg bungalowparken zonder een attractiepark die bestaansrecht hebben, Center Parcs is er bijvoorbeeld groot mee geworden. Toverland heeft dan geen subtropisch zwemparadijs, maar wel indoor hallen met attracties. Plaats tussen de bungalows een centraal gebouw met bowlingbanen, indoorspeeltuin, horeca e.d. Volgens mij is er in de nabijheid ook nog wel wat te doen zoals outlet Roermond, Duitsland is dichtbij.

Ik heb geen reden om aan te nemen dat verblijfsrecreatie bij Toverland niet zou kunnen gaan werken. Volgens mij werkt het zelfs ook andersom als je een mooi bungalowpark hebt trekt het ook mensen die anders niet zouden komen. Voor Slagharen en Duinrell werkt het ook.

Ronny Op nog geen 1.5 kilometer hemelsbreed heb je een 5 sterrencamping liggen die in de zomer afgeladen vol ligt. Deze camping is ook begonnen met kampeerplaatsen en later doorgegroeid naar huisjes. Als Toverland op dezelfde manier ook probeert te groeien weten ze precies hoezeer de overnachtingen in Toverland aanslaan zonder een al te groot risico te lopen