Progress Maar bamboe past wel goed bij Olifanten, denk ook dat het er vrij gek uitziet als ik dat bij Fenix zie staan. Voor nu lijkt me geen aankleding dan beter dan verkeerde theming voorlopig... πŸ˜…

• Lin vindt dit leuk.

laurenstp ja, laten ze dat vooral doen. En dan meteen ook al die kleuterattracties weghalen want die zijn ook vervelend!

Nee, lekker laten zo. En een loods mag ook best een loods zijn in dit geval. Net als dat de parkeerplaats er uit mag zien als een parkeeplaats.

Zo dramatisch slecht gethematiseerd zijn de loodsen toch niet? Vooral Land van Toos, met wat meer driedimensionaal decor en een sterrenhemel aan het plafond heb je daar best een sfeervol gebied staan met bovendien een uniek thema.

Wunderwald voelt in vergelijking wat leeg aan (maar waardoor men in ruil, drie jaar na de opening van Toverland zelf nota bene, grote en unieke attracties als Backstroke en Booster Bike wist te openen) dus hopelijk wordt dat nu aangepakt. Als men een plan voor de binnenkant heeft zoals nu voor de buitenkant is gepresenteerd heb ik er de volste vertrouwen in dat dit straks een van de sfeervolste stukjes Toverland is.

Iedereen die in Dubai, Las Vegas of Abu Dhabi is geweest weet dat je pas sfeer krijgt als je het buiten licht eruit haalt. Dan kan je met verlichting van alles maken.

Tof dat dit gebied wordt aangepakt! Het was toch wel het meest in het oog springende achtergestelde gedeelte uit de jonge jaren van het park. Hopelijk brengt deze transformatie wat minder betonvlakte en wat meer sfeer. En met een beetje geluk verschijnt er misschien ook nog wel een animatronic (Zork?) bovenaan de drop?

Nieuwe tekening, er zouden er twee moeten zijn maar die andere krijg ik niet zo snel gevonden geloof ik πŸ˜…

• NR92 heeft hierop gereageerd.
  • NR92 vindt dit leuk.

En ook een nieuwe tekening van de splash-zone! πŸ™‚

Convival Ik heb die tekening al eerder gezien, maar die stond wel ergens anders verstopt op die pagina’s.

Michael
      Ik denk dat je deze bedoelt?πŸ˜… En die splashzone inderdaad was al eerder gepubliceerd.

Het is zo tof dat Toverland oude gebieden constant aanpakt. In principe moet alleen de speeltuin bij de eerste hal en de binnenkant van Wunderrwald even goed aangepakt worden en het gehele park staat er top bij. Toch mis ik nog steeds een grote flatride bij Troy. Ik had ooit de droom voor een S&S Screaming Swing genaamd Pegasus naast de first drop van Troy op de plaats van het klimparcours.

Hjalmar Vond behoorlijke capaciteit hebben anders. En vond hem doodeng die ervaring. Dus helaas niet eens met je mening

Eftelflags Vond behoorlijke capaciteit hebben anders.

430 man per uur is niet bijzonder hoog, dat was ook de reden waarom Blackpool hem bijvoorbeeld niet wilde kopen in zijn huidige vorm in Gronalund.

Hjalmar verschilt dit dan zoveel met normale droptowers van intamin?

Ik weet niet of Ikaros vergelijkbaar is qua gevoel als Falcons Fury, maar die vond ik extreem tegenvallen en eigenlijk de minste grote valtoren die bestaat. Juist door de positie met het naar voren hangen heb je bijna geen kriebels in de buik. Dit was eveneens bij Highlander, welke 1 normaal ritprogramma heeft en 1 waarbij je iets naar voren kantelt, goed merkbaar. Goed rechtop zitten geeft nu eenmaal het meeste kriebels, je organen worden daarmee volgens mij het meeste van hun plek getild en dat zorgt dan weer voor kriebels dacht ik. Maar dat is meer Theme Park Science materie πŸ˜‰

Als overigens Toverland ergens behoefte aan heeft zijn het meer attracties waar je met het hele gezin in kunt. Die zijn nu extreem gering. Een hoge droptoren valt daar wat mij betreft niet onder, een kleine van Zierer wel πŸ˜„

ppc-anoniem-1 Dit was eveneens bij Highlander, welke 1 normaal ritprogramma heeft en 1 waarbij je iets naar voren kantelt, goed merkbaar.

Maar Highlander is een Funtime toren, die zijn blijkbaar allemaal minder extreem dan de Intamin torens, ondanks de vaak grotere hoogte. En dat ligt zeker niet aan dat kantel effekt, want enkele Intamin torens die dat ook hebben, zijn wel behoorlijk heftig.