Michael ik heb wel eens eerder over een indoor theater nagedacht met vrienden, maar dan voor op de Speelweide. Een mooie zaal die ook voor evenementen ingezet kan worden, en als je hem groot genoeg maakt met inklappende tribunes kan je het ‘s winters zelfs omtoveren tot IJspaleis. Klein beetje off-topic, maar vond het toen wel een tof hersenspinsel.

Nou denk ik dat de Efteling, gezien de bezuinigingen op entertainment de afgelopen jaren, daar niet echt in geïnteresseerd zal zijn. Ook op de locatie van het Spookslot niet. Ik verwacht eerder een nieuwe attractie, als de tijd echt daar is om het Spookslot te vervangen.

• Tim vindt dit leuk.

Een jaar of vijftien geleden lagen er vergevorderde plannen voor een theater in de bocht van de Ggondeletta, dus wie weet hebben ze die plannen wel verschoven;

Michael dat paarse gedeelte is toevallig ook het gedeelte waar de gemeente ook had aangeduid als plek om iets neer tezetten wat betreft de uitbreiding

Michael Ik ben het zeker met je eens dat het park nog een groot theater kan gebruiken. Ik herinner me dat dat de Efteling vroeger ook plannen had voor een theater in Anderrijk op deze plek:
      En dat is toevallig ook nog een plek waar de Efteling volgens dit kaartje iets mag bouwen in het huidige park:
      Ik zou dan liever zien dat ze daar een groot theater bouwen. Maar dan zouden ze entertainment en shows wel een keer echt serieus moeten nemen gezien daar nu belabberd weinig aandacht en budget naar gaat vergeleken met andere grote parken. En geef het Spookslot nou maar gewoon die Intamin Ultra Tower 🤣

Mathijsdehaas-2002 dan zou ik spookslot afbreken en dan inderdaad die ultra tower in Pantagor thema bouwen of die Toveracedemie( Magic Academy) waar die die Droptower in zit waar Pantagor met zijn zwarte magie voor de drop zorgt

Michael sorry even off tropic of niet maar en echte dinnershow zou ik ook wel kunnen smaken à la puy du fou natuurlijk

• Japio heeft hierop gereageerd.

Mathijsdehaas-2002 En dat is toevallig ook nog een plek waar de Efteling volgens dit kaartje iets mag bouwen in het huidige park:

Voor mijn eigen administratie: plaats A is nu bezet door de bakkerij?

Debruijn7 Michael dat paarse gedeelte is toevallig ook het gedeelte waar de gemeente ook had aangeduid als plek om iets neer tezetten wat betreft de uitbreiding

Kleine correctie: Niet de gemeente maar de Efteling zelf. 😉

Erikk orry even off tropic of niet maar en echte dinnershow zou ik ook wel kunnen smaken à la puy du fou natuurlijk

Mogelijkheden genoeg, maar wel een gevalletje 'je moet wel willen'. Goede producties zijn duur, en ook al renderen ze goed, de Efteling heeft wat dat betreft geen beste naam op entertainmentgebied

Laten ze maar voornamelijk B in stand houden qua groenvoorziening, en het liefst de huidige kale vlakte tussen M&M en spookslot ook flink vergroenen, met een eventuele kleine invulling.

Debruijn7 mijn persoonlijke voorkeur zou zijn dat ze dit bij Symbolica realiseren en dat spookslot zou worden vervangen met een theater dome met als thema jungle symfonie en dat het vanuit de buitenkant er dan echt uit ziet als een soort tempel theater

Ik vond dit trouwens op Twitter bij efteltips

Ook is er een concept ontwikkeld voor een attractie binnen in de Toveracademie. De attractie is vergelijkbaar met Toy Story Midway Mania.

In deze attractie treed jij in de voetsporen van Pardoes en krijg je een spoedcursus toveren.Je gaat als het ware langs een reeks van lokalen en ruimtes om hier verschillende beproevingen en tests te doorstaan. Halverwege de rit kom je er achter dat Rattar de school binnen is geslopen en in de eindscène zul je Rattar en Pantagor moeten verslaan.

1991 Nee, enkel dezelfde fabrikant.

• 1991 heeft hierop gereageerd.