1991 Nee, enkel dezelfde fabrikant.

• 1991 heeft hierop gereageerd.

Waarom Wikipedia een belangrijk onderdeel van de modelnaam weglaat en hier in een aparte kolom ''styles'' aan gaat hangen snap ik niet. De Track Bound Multi Mover (Maus & Toy Story) en reguliere oftewel trackless Multi Mover (Symbolica) lijken, op een deel van de naam na, totaal niet op elkaar.

1991 Zoals The_Bullgod al aangaf is dat inderdaad het grote verschil. Dat verschil staat ook op wikipedia aangegeven als je naar de kolom rechts van model kijkt

1991 Ja helaas is dat niet zo. Toy Story is niet van ETF 🙂 Een veel voorkomende fout. Wikipedia is niet altijd right. Volgens mij was het oceaneering die dit heeft gemaakt. Maar Disney is daar nooit heel eerlijk en open in geweest. Maar voor TPS hoop ik binnenkort eens daar duidelijkheid in te krijgen. Wie weet zit in wel fout hoor.

Jailsamer Ja maar het Efteling theater is niet echt een attractie, meer een los gebouw van de rest van de Efteling, want je moet er een apart kaartje voor kopen. Het mogelijke theater waar het nu om gaat is net als Raveleijn een extra show attractie. Mensen willen gewoon meer shows in het park.

Debruijn7 Ja, dat account heeft toentertijd nog best wel wat goede info gelekt. Onder andere de interactieve magische tovertoorts elementen in het Rijk der Fantasie. Dus ik geloof best dat dit waar kan zijn. Het voegt de twee missende hoofd karakters (Rattar en Pantagor) toe en een ervaring die de Efteling nog niet heeft. Ik ben geen groot fan van shooters en schermen, maar dit klinkt best wel als een leuke variant ervan.

Maar, om terug naar het Spookslot te gaan, dit mag niet op de plek van Spookslot. Volgens mij is de Tover Academie sowieso ontworpen als een verlening van Symbolica, dus moet het haast naast de attractie komen/aan hetzelfde plein. Dat kan zowel op het ronde Hartenhofplein of toch tegenover Polles Keuken waar dan alsnog een stukje Heksenpad-bos zou sneuvelen. Maar als vervanging van Spookslot? Nee.

Eftelflags Dat zou ik heel fijn vinden, als je dat kunt uitzoeken! Ik heb de sources die op Wikipedia gelinkt staan bekeken en er wordt nergens, op een nietszeggende vergelijking tussen Toy Story en Maus na, gerefereerd naar Disney.

Tim Als ze dat zouden doen zou het toch veel handiger zijn om deze plek open te houden voor al het materieel etc?

Zonder aanleiding nieuwe bomen, whoop whoop! 🥳🥳

Zouden de figuren Rattar en Pantagor wel genoeg bekendheid hebben om er een ride omheen te verzinnen?
      Ze komen voor in een reeks stripboeken die ze al na 2 albums hebben geschrapt en in een slecht gemaakte en geflopte tv-serie, maar verder..

Jacko Dit gold ook voor O.J. Punctuel toch? En die pastte prima in de attractie!