En toch had ik een Moana waterride naast een Frozenland en de Tangled attractie (en de gecancelde Tiana’s Place restaurant) beter vinden passen. Die komt uit diezelfde tijd en stijl en paste in het prinsessen thema. Had naast Moana nog een Encanto darkride gemaakt en je had twee grote IPs in een gebied. Daarnaast zou de natuur van Encanto/Moana ook goed aansluiting kunnen vinden bij Pandora als buurgebied.
Daarentegen ben ik natuurlijk heel benieuwd naar de Lion King ride. Hij voelt alleen niet logisch in dit park waar eigenlijk geen van de klassieke IPs te vinden zijn. Studios had zich kunnen onderscheiden als park van het kasteelpark door zich te richten op de nieuwere en meer recentere IPs, waar het kasteelpark juist te focus zou moeten hebben op de echte klassiekers, of juist de niet IP rides.
Maar goed. We weten ondertussen dat Disney niet perse meer van de cohesie is en ook niet van de niet IPs. Voor studios en eigenlijk heel het resort neem ik elke investering aan als een blessing.