Jailsamer Nee, want toen de plannen werden aangekondigd in 2018 was het de bedoeling dat de projecten afgerond zouden worden tussen 2021 en 2025. De wijziging van de derde uitbreiding lijkt te komen door de lauwe reactie op Galaxy's Edge en de betrouwbaarheid/hoge operationele kosten van Rise of the Resistance.
Taronco
Hjalmar
Lion King zijn cultstatus komt vooral uit het feit dat het een variant op Hamlet is vermoed ik. Shakespeare's werken doen het altijd goed en zijn geliefd zie ook Titanic dat eigenlijk een variant is op Romeo en Juliet. Combineer dat met de ijzersterke muziek en de simpele herkenbare muziek en je hebt een gouden formule. Het succes van de broadway musical heeft bewezen dat Lion King een uitermate geschikte IP voor shows is, Parijs heeft ook elementen uit de broadway musical gepakt.
De afwezigheid van een attractie komt vooral doordat ik niet zou weten wat voor locatie je wilt afbeelden. Buiten pride rock heeft Lion King geen herkenbare locatie dat mooi na te bouwen zou zijn. Het is geen alien planeet zoals Pandora of Route 66 van Cars. Lion King speelt zich af op een savanne, het zou ontzettend veel ruimte kosten als je dat wilt nabouwen. Nu heeft LK wel wat waterlocaties, maar het is niet een IP waarbij ik nou direct denk "laten we hier een log flume van bouwen". Ik hoop ook van harte niet dat WDI Splash Mountain pakt en pride rock erop knalt.