Het heeft me altijd verbaasd dat Lion King nooit een attractie heeft gekregen in een van de Disneyparken aangezien het een enorm succes is geweest. Ik zou het alleen maar toejuichen om dit naar Parijs te halen!

Hjalmar Ik snap ook niet echt de fascinatie voor Disney om deze in elk park neer te zetten in een show vorm.

Dat snap ik wel, de muziek is behoorlijk goed en leent zich zonder al te veel aanpassingen al prima voor een parkshow. Dat in combinatie met de gigantische populariteit van het origineel en de remake, maakt het een snelle keuze. Eigenlijk is het ook heel raar dat het in de parken nooit verder is gekomen dan shows, maar wie weet komt daar nu verandering in.

Op het forum van WDWMagic wordt onderstaande gedeeld als reactie op de tweet van Ally.

Het blijven geruchten, maar ik wordt er wel heel blij van 🙂

Jailsamer Nee, want toen de plannen werden aangekondigd in 2018 was het de bedoeling dat de projecten afgerond zouden worden tussen 2021 en 2025. De wijziging van de derde uitbreiding lijkt te komen door de lauwe reactie op Galaxy's Edge en de betrouwbaarheid/hoge operationele kosten van Rise of the Resistance.

Taronco
    Hjalmar
    Lion King zijn cultstatus komt vooral uit het feit dat het een variant op Hamlet is vermoed ik. Shakespeare's werken doen het altijd goed en zijn geliefd zie ook Titanic dat eigenlijk een variant is op Romeo en Juliet. Combineer dat met de ijzersterke muziek en de simpele herkenbare muziek en je hebt een gouden formule. Het succes van de broadway musical heeft bewezen dat Lion King een uitermate geschikte IP voor shows is, Parijs heeft ook elementen uit de broadway musical gepakt.

De afwezigheid van een attractie komt vooral doordat ik niet zou weten wat voor locatie je wilt afbeelden. Buiten pride rock heeft Lion King geen herkenbare locatie dat mooi na te bouwen zou zijn. Het is geen alien planeet zoals Pandora of Route 66 van Cars. Lion King speelt zich af op een savanne, het zou ontzettend veel ruimte kosten als je dat wilt nabouwen. Nu heeft LK wel wat waterlocaties, maar het is niet een IP waarbij ik nou direct denk "laten we hier een log flume van bouwen". Ik hoop ook van harte niet dat WDI Splash Mountain pakt en pride rock erop knalt.

• asuran heeft hierop gereageerd.

Markiewong Niet helemaal waar, zeker in de eerste film is de elephant graveyard ook een iconische locatie.

Het introduceert de kijkers de bekende hyena trio en vervolgens een spannende achtervolging. Dan heb je vervolgens de jungle waar Simba samen met Timon en Pumbaa hun leven gaan leiden, granted de jungle is niet zo iconisch als pride rock of de elephant graveyard/skull maar belangrijk genoeg als locatie voor de story. Al zou een waterattractie waarbij je de hyena's probeert te ontvluchten ook leuk zijn met op het eind met de laatste val Mufasa en zijn ROAR die jou redt.

Edit: Rafiki's tree zou ook wel een leuke plek zijn voor meet and greets.

asuran ik zou het olifantenkerkhof nou niet echt kiezen als locatie in een pretpark 😃. De jungle van Timon en Pumba lijkt me de meest logische keuze, maar kan een lion king land gebouwd worden zonder pride rock? Mocht je dat wel doen, hoe ga je de twee gebieden aan elkaar koppelen? Ga je enkel voor de jungle, dan wordt de vraag hoe je het onderscheidend kunt maken van de jungle bij de buren. De kern van een goed gebied is een herkenbare/iconische of indrukwekkende locatie waar je naar toe getransporteerd wordt. Ik vind het moeilijk om er een te kiezen voor de Lion King. Je ziet dat dat bij Galaxy's Edge ook een beetje mis is gegaan toen ze een generieke planeet kozen dat lijkt alsof het in Star Wars kon zitten versus Hogsmaede en Diagon Alley.

Markiewong Klopt, zie ik disney ook niet doen maar gebruikte het meer van dat de film wel meer iconische locaties heeft behalve pride rock en ben het ook wel met je eens dat als je voor de lion king ga dat pride rock erbij hoort. Kan misschien gebruikt worden als entree voor het gebied en je er dus onder kan lopen. en dat achter pride rock dan de jungle is voor die waterattractie. Dus savanne vooraan(bij de vijver) en dan achterin de jungle.

En toch had ik een Moana waterride naast een Frozenland en de Tangled attractie (en de gecancelde Tiana’s Place restaurant) beter vinden passen. Die komt uit diezelfde tijd en stijl en paste in het prinsessen thema. Had naast Moana nog een Encanto darkride gemaakt en je had twee grote IPs in een gebied. Daarnaast zou de natuur van Encanto/Moana ook goed aansluiting kunnen vinden bij Pandora als buurgebied.

Daarentegen ben ik natuurlijk heel benieuwd naar de Lion King ride. Hij voelt alleen niet logisch in dit park waar eigenlijk geen van de klassieke IPs te vinden zijn. Studios had zich kunnen onderscheiden als park van het kasteelpark door zich te richten op de nieuwere en meer recentere IPs, waar het kasteelpark juist te focus zou moeten hebben op de echte klassiekers, of juist de niet IP rides.

Maar goed. We weten ondertussen dat Disney niet perse meer van de cohesie is en ook niet van de niet IPs. Voor studios en eigenlijk heel het resort neem ik elke investering aan als een blessing.

Markiewong Ik snap je punt, maar opzich kun je wel een Splash Mountain achtige setting pakken. Als eyecatcer/weenie kun je nog steeds Pride Rock pakken, want dat het is hét icoon van The Lion King. Daar start en eindigt de film.

In de rit zelf (mits dit dark-ride elementen en het ritsysteem van Splash Mountain bevat) kun je dan scenes toevoegen van de graveyard, de jungle, de savanne en noem het maar op. Dat zou verhaal technisch en thematisch zeer logisch kunnen werken! Splash Mountain is namelijk ook niet echt iconisch omdat het zo in de film is, maar dat komt ook omdat de film gewoon niet bekend en deels controversieel is. Daarom verbouwen ze deze nu ook naar Princess and the Frog.

Dutch23 En toch had ik een Moana waterride naast een Frozenland en de Tangled attractie (en de gecancelde Tiana’s Place restaurant) beter vinden passen. Die komt uit diezelfde tijd en stijl en paste in het prinsessen thema.

En juist om deze reden zou ik dit niet willen zien. Zoals anderen al hebben gezegd vind ik het enerzijds jammer dat Frozen in de Studios is geplaatst, omdat het eigenlijk in het kastelenpark beter had gepast. Als je dat nog verder zou uitbreiden met nóg een prinses, is de cohesie in Studios helemaal ver te zoeken. Dan had ik inderdaad liever Encanto gezien omdat de magie van film net wat beter kan vertellen en wellicht iets beter in Studios past dan in het kastelenpark.

Pas op, het kan nog altijd een Moana ride zijn. Nog niets is officieel...Animal Kingdom krijgt ook een Moana ride, dus misschien wij ook...
            Maar ik voel wél het deze keer bij de aankondigingen, grootse aankondigingen gaan zijn. Met Bob zijn bezoek, hij is ook weer aan de slag gekomen om zaken te veranderen. This is the moment om ook onze parken aan te pakken !🤞 Uiteindelijk waren de cijfers van het Franse resort heel goed als ik me niet vergis...en ongetwijfeld zal men zeker het nieuws opgevangen hebben van mogelijk een Universal resort in Europa. Wetende Disney veel spanjaarden als gasten ontvangt...belangrijk om rekening mee te houden 🙈

Dean Er komt een extra flatride aan de linkerkant van de promenade tussen ToT en het meer.

Zou dit de gecancelde Mary Poppins flatride van EPCOT kunnen zijn? Deze zou perfect in de Engelse tuin passen.

De gene die de geruchten heeft geplaatst op Twitter had al gezegd dat het geen Mary Poppins wordt.

LuukSky Het zou wel iets Engels worden. Bv Peter Pan, Alice of Mary. Die laatste lijkt mij toch het aannemelijkst, in de vorm van een carrousel.

Ik ben ook benieuwd. Er is is wel iets Moana-achtigs op de "Blue Sky" tekeningen van D23 dit jaar te vinden, verder niets concreets.

Convival Was puur BlueSky, niets te maken met aankondigingen. Zelfde als de uitbreiding voor Magic Kingdom achter Big Thunder Mountain. BlueSky niet meer en niet minder.

Hjalmar Let wel, aangezien het na genoeg een kopie gaat worden, kan het best al zijn dat de elementen die snel geplaatst kunnen worden nu getest zijn en dus pre-build kunnen gemaakt worden. Om dan er gelijk in te plaatsen.

Om mij even zelf te quoten na het zien van dit Twitter bericht.

De berg ligt al klaar in test stukken.

• Dean vindt dit leuk.