Markiewong Ik snap je punt, maar opzich kun je wel een Splash Mountain achtige setting pakken. Als eyecatcer/weenie kun je nog steeds Pride Rock pakken, want dat het is hét icoon van The Lion King. Daar start en eindigt de film.
In de rit zelf (mits dit dark-ride elementen en het ritsysteem van Splash Mountain bevat) kun je dan scenes toevoegen van de graveyard, de jungle, de savanne en noem het maar op. Dat zou verhaal technisch en thematisch zeer logisch kunnen werken! Splash Mountain is namelijk ook niet echt iconisch omdat het zo in de film is, maar dat komt ook omdat de film gewoon niet bekend en deels controversieel is. Daarom verbouwen ze deze nu ook naar Princess and the Frog.
Dutch23 En toch had ik een Moana waterride naast een Frozenland en de Tangled attractie (en de gecancelde Tiana’s Place restaurant) beter vinden passen. Die komt uit diezelfde tijd en stijl en paste in het prinsessen thema.
En juist om deze reden zou ik dit niet willen zien. Zoals anderen al hebben gezegd vind ik het enerzijds jammer dat Frozen in de Studios is geplaatst, omdat het eigenlijk in het kastelenpark beter had gepast. Als je dat nog verder zou uitbreiden met nóg een prinses, is de cohesie in Studios helemaal ver te zoeken. Dan had ik inderdaad liever Encanto gezien omdat de magie van film net wat beter kan vertellen en wellicht iets beter in Studios past dan in het kastelenpark.