ppc-anoniem-2 Ik ben inmiddels nu terug in Nederland en reageer daardoor wat later op je reactie 🙂 . In de 8 dagen dat wij in DLP waren, merkten we op dat er veel meer agressie was richting de groene kaart dan tijdens de "vrije inloop tijd". De sfeer bij het buitengedeelte bij Crush was grimmig tot de Standby Pass verdween. Het had dus duidelijk wel met de Standby Pass te maken! De laatste dagen was de sfeer sowieso een stuk beter in heel Studio's door het verdwijnen van de Standby Pass. Door het zwaar beperkte attractie-aanbod is het merkbaar als 1 van de grotere attracties amper te doen is. Gasten staan liever in de fysieke rij (wat de wachttijden de laatste dagen van 65-80 minuten duidelijk lieten zien bij Crush). Ik kan nu hele boeken schrijven over hoe triest Studio's erbij ligt, maar het is echt schandalig wat het management daar aan het doen is. Avengers Campus had al lang open moeten zijn en het is gewoon belachelijk dat ze een experiment testen op de enige (noemenswaardige) achtbaan in Studio's. RC Racer is niets meer dan een schommelschip op achtbaantrack.
In die 8 dagen hebben we ook gekeken naar het gebruik van de Premier Access, omdat we bij sommige attracties met de groene kaart ook gebruik moesten maken van die ingangen. Het viel mij op dat nog best veel mensen betalen voor een ritje! Zelfs wanneer de standby rij maar 15 minuten was, gebruikten veel gasten de Premier Access. Mensen zijn duidelijk bereid om ervoor te betalen, en ik vrees dat dit (helaas) een blijvend iets zal zijn. Ik moet wel een kanttekening erbij plaatsen dat het park doordeweeks vooral veel Spaanse gasten had, en deze zijn over het algemeen wel te porren voor betaalde voordingopties.
De standby wachtrijen over de paden zijn wel echt een groot probleem. Op de weekenddagen stond de rij van Ratatouille voorbij de verlengde rij met de groene hekken. Het hele plein werd een chaos en het personeel had geen idee wat ze ermee moesten. De wachtrijen bij BTM, ToT en Phantom Manor waren ook een chaos op sommige momenten. De verlengde rij van BTM loopt helemaal door tot de Premier Access ingang wat voor verwarring bij bezoekers zorgt. De wachttijden zijn ook erg onrealistisch voor het gevoel: bijvoorbeeld 25 minuten voor BTM met een volle meandering tot aan de poort zonder dat de gasten afstand hielden en 20 minuten bij Phantom Manor terwijl een verlengde wachtrij voor de poort vol stond. Geen idee of ze klopten aangezien wij er niet in hebben gestaan, maar veel gasten vonden het zichtbaar merkwaardig voor ze zo'n rij instapten.