Gisteren ben ik in het park geweest. Waar het nu eigenlijk op neer komt is dat er geen fastpass is en je het verder maar uit moet zoeken als doorsnee gast. Tenzij je die app kent en vooraf op de hoogte bent lijkt er geen manier te zijn waarop je hier van af kan weten. Wat is hier het idee, komt er een castmember voor de ingang staan zodra de rij te lang wordt of komt er tzt communicatie te hangen waar uitleg gegeven wordt ?

Ondanks dat de rij bij Peter Pan vol stond zaten we er binnen 30 minuten in. Kan je nagaan hoeveel cappaciteit er eigenlijk opgeslokt werd met de fastpass.

OlympiaLooping voor zover ik weet draait alleen Crush’s Coaster met Stand-by Pass. Wanneer het aangaat zul je borden zien zoals in de tweet van DLPReport.

DLP mist in beide parken gewoon capaciteit. Dit gegoochel met systemen is enkel maar om te verbloemen dat er teveel mensen worden toegelaten in een park met te weinig capaciteit. En dan die Crush coaster. Zo’n lage capaciteit baan bouwen met een populair figuurtje. Bah. Laat ze lekker eens attracties bouwen daar! Wat is DLP toch een geweldig triest en belachelijk park. Hoelang is het geleden dat er een nieuwe attractie kwam in het hoofdpark?

Hjalmar nouja, wel een mooie omschrijving van een gevoel dat ik ook een beetje kreeg gisteren. Park was behoorlijk vol en dat voel je dan wel. Overal werd maximale cappaciteit gedraaid (of eigenlijk met te veel boten/wagentjes) maar alsnog maar 6 rides gedaan in 7 uur tijd.

Overigens miste ik ook horeca op de paden. Waar ieder park en dierentuin tegenwoordig ook veel standjes heeft waar je wat te drinken en een snack to go kan halen, was er nu alleen popcorn te krijgen. Maar dat is weer een andere discussie.

Nee hoor. Valt mee. DLP is gewoon het zwarte schaap van de Disney familie. Dat is nu eenmaal een feit en zal altijd zo blijven. Jammer.

En het feit dat ze niet eens hebben bedacht waar je de enorm lange rijen nu überhaupt gaat laten, geeft alweer aan dat er weer totaal geen goed management zit daar. Over het hele systeem zijn 2 dingen te zeggen. Allereerst: Fastpass zorgde ervoor dat er minder mensen in een fysieke rij stonden. Maar als je nu weer mensen in een rij zet, moet je die wel hebben. Aai.

Ten tweede. FP zorgde ervoor dat je bezoekers een tikkeltje kon sturen in de dag. Nu dit systeem er niet meer is krijg je veel meer schommelingen in je wachttijden. Om dat dan weer op te vangen is er een vaag reserveringssysteem bedacht. Is overigens die Lineberty ofzo er nog?

Anyway. Al die systemen heb je niet nodig als je gewoon een goed gevuld en gebalanceerd park hebt. Aan de linkerkant van het park staan slechts 3 grote rides en een paar matige infills. Wat zeg ik? Los van wat loop dingetjes een veredelde kermisbaan en een rondvaartboot…

Bouw gewoon dat park eens voller daar in plaats van low capacity rides in een studios park te ontwikkelen. En hoelang is de Rock and Roller coaster al dicht voor een retheming? En dat miljardenplan uit 2018?

Dit resort is al jaren de weg volledig kwijt en helaas is dit hele Fast Pass verhaal weer een totale blamage welke past bij dit park.

OlympiaLooping nou ja. Andere discussie weet ik niet. Sure; vanwege Corona is het niet mogelijk bepaalde zaken te draaien zoals je zou willen. Maar mensen ook laten eten, shows kijken of in ieder geval uit de wachtrijen houden zorgt er gewoon voor dat de wachttijden korter zijn.

Maar nee. In DLP sluiten ze restaurants juist.

Eftelflags ook dat slaat de spijker op z'n kop. Wij vluchtten rond half 6 het park uit om op onze verblijflocatie te gaan eten omdat het zo een hel is om met 3 jonge kinderen op een fatsoenlijke manier een maaltijd te nuttigen. Het park was tot 21 open en ik had dat graag volgemaakt, maar niet op deze manier. Dat doen vele andere parken met minder middelen en een lagere entree inmiddels echt stukken beter hoor.

Zakelijk gezien is het ook niet slim want door de dag heen hebben we nauwelijks geld uit gegeven. Dat ging uiteindelijk naar een goed belgde pizza van de camping waar we stonden.

Eftelflags En dat miljardenplan uit 2018?

Ik durf bijna te wedden dat ook dit uitermate teleurstellend gaat zijn, als ik naar de concept arts kijk zie ik enkel een handjevol nieuwe attracties die je na 1x wel hebt gezien en geen toevoegingen die het lange wachten het waard maken.
            Ik houd mijn hart enorm hard vast voor rock 'n' rollercoaster, vond het destijds de leukste attractie in dat park naast Tower Of Terror (waarvan we nog van geluk mogen spreken dat die er staat) maar met die herthematisatie heb ik nog steeds mijn twijfels... Die Spider-Man attractie bleek ook niet enorm in de smaak te vallen daar in Amerika dus ben benieuwd wat dat in WDS gaat worden...
            Ik hoef er in ieder geval de komende jaren niet meer te komen, als ik er geld voor over heb kan ik net zo goed naar WDW gaan wat wél een kwaliteit Disney resort is...

Aangezien dit een topic is over Fastpass ga ik alleen op die onderdelen reageren, het hele gepreek over de rest van het park en bouwsnelheid mag je lekker in een apart topic stoppen. Er hoeft niet weer een topic vuil gemaakt te worden met die discussie.

Eftelflags Allereerst: Fastpass zorgde ervoor dat er minder mensen in een fysieke rij stonden. Maar als je nu weer mensen in een rij zet, moet je die wel hebben. Aai.

Aangezien Standby Pass momenteel niet aangezet is Disneyland Park, zijn de huidige rijen gewoon normale bezoekers welke geen enkele vorm van FastPass of Standby Pass hebben gebruikt. Ik heb foto's voorbij zien komen waarbij ze gewoon netjes rijen in realtime verlengen om de mensen te kunnen huizen. Niks mis mee lijkt mij zo.

Eftelflags FP zorgde ervoor dat je bezoekers een tikkeltje kon sturen in de dag. Nu dit systeem er niet meer is krijg je veel meer schommelingen in je wachttijden.

Dit kan nog steeds met Standby Pass, ik zie niet in waarom het park dat niet kan met het huidige systeem. Uiteraard staat het hele systeem nog niet aan en wordt dit momenteel alleen gedaan bij Crush's Coaster. Dus het effect op het gehele park is niet echt te volgen/meten momenteel. Uiteraard kunnen ze natuurlijk ook nog altijd de wachttijden zelf omhoog zetten, wat ze vast doen, om mensen in een bepaalde richting te sturen.

Ik heb de laatste dagen via Queue-Time.com Crush's Coaster in de gaten gehouden. Er is een verschil te zien tussen dagen waar de Standby Pass draaide (15de tot 18de) in de dip wanneer het systeem gebruikt wordt. Misschien dat @OlympiaLooping kan bevestigen of mensen dan nog in een volle rij moeten staan of niet, want dat deel heb ik nog niet echt voorbij zien komen.

Ik zou op zich wel interessant vinden wat het effect is wanneer Ratatouille, Tower of Terror ook op de lijst staan en hoe dan de bezoekers naar andere attracties worden gestuurd.

Nou zonde dat je die discussie niet wilt voeren, want volgens mij zit daar exact het pijnpunt van dit resort. Nogmaals; je kunt van allerlei diverse systemen te bedenken om je wachtrijen te managen. Maar volgens mij werkt het nog het beste om gewoon meer capaciteit te genereren in het park. Dan heb je zo'n standby pass nooit nodig. Want je verspreid gewoon je bezoekers tien keer beter. Dus het is essentieel onderdeel van deze discussie. Jammer dat je dat 'vuil maken' noemt.

Men gaat erachter komen dat dit natuurlijk nooit gaat werken en het park is gewoon niet bedacht om lange wachtrijen echt daadwerkelijk te laten ontstaan. Dat deed FP natuurlijk geweldig, mensen uit de wachtrij halen en zorgen dat de daadwerkelijk aantal fysieke wachtende laag bleven.

(ride was overigens gewoon open)

Ik noem dit niet netjes en ik noem dit zeker niet Disney waardig. Het is een A+ merk he?
            Daarbij, DLP en het taalprobleem. En dan nog een app gebruiken. Het is zo nodeloos ingewikkeld.

Eftelflags Iets zegt me dat je niet vanuit een neutraal objectief naar deze verandering kijkt 😉 .

Ik blijf het grappig vinden: Europeanen zijn gek op de Amerikaanse Disneyparken en de Amerikanen zijn jaloers op ons omdat wij het mooiste Magic Kingdom hebben. Over WDS... Tja, er staan wel een paar unieke en leuke dingen (Crush, Ratatouille). Het probleem bij WDS is momenteel dat het te klein is, en nu de fastpassen betaald zijn wordt dit pijnlijk duidelijk. Het is overigens ook een beetje de schuld van de hoeveelheid bezoekers die WDS bezoeken. Ik zou nóóit zonder mijn Magic Plus (en dus met een dagkaart) bijbetalen voor WDS in deze staat. "Het is wat de gek ervoor geeft".

Mijn mening over fastpasses is overigens ook niet geheel vanuit een neutraal objectief bekeken omdat ik nooit gebruik hoefde te maken van dit systeem. Ik vond het, zélfs als abonnementhouder, trouwens maar omslachtig en ik riep al jaren dat het beter zou kunnen. Het was nogal ouderwets en onnodig veel lopen om naar een automaat te gaan, kaartjes te halen met jouw entreeticket/abonnement, te moeten wachten (of rondjes lopen en op zoek naar attracties zonder lange wachttijd) en vervolgens terug te lopen naar de attractie om via een andere wachtrij soms nog 15-30 minuten te moeten wachten (Big Thunder Mountain). Veel dagjesmensen snapten er niks van wat zorgde voor irritatie bij een grote groep gasten. Op deze punten ben ik dus heel blij dat het fastpass systeem weg is.

Dat het systeem wordt vervangen door een zwaar overpriced variant is dan wel heel jammer. Ook hier geldt de regel: "Het is wat de gek ervoor geeft" en ik vrees ervoor dat genoeg mensen de meerprijs voor een fastpass het waard gaan vinden. DLP verdient hier weer veel geld aan en na de Coronacrisis snap ik dat ze dit geld goed kunnen gebruiken. Het hele standby pass gebeuren vervangt de "vaagheid" van de vroegere fastpass voor de normale gasten. Hoewel het in theorie een heel goed systeem is, zal het in praktijk alleen maar voor nog meer onduidelijkheid zorgen. Perry uit Parijs heeft namelijk geen zin om een app te downloaden om te kunnen wachten voor een achtbaan waar hij recht voor een afgesloten ingang staat. Perry wilt gewoon fysiek wachten!

Ik ben overigens benieuwd wat deze veranderde fastpass gaat betekenen voor de Priority Pass. Deze rijen waren soms ook al veel te druk en ik heb kinderen met autisme gillend uit deze wachtrijen zien rennen in de zomer van 2018. Dit systeem is gelukkig wel al aardig waterdicht gemaakt met de aangescherpte regels van 2018-2019. Ik kan mij voorstellen dat mensen met een psychische diagnose die voorheen de fastpass gebruikten, nu allemaal massaal toch overstappen naar de Priority Pass. Dit zorgt weer op (nog meer) druk op de Priority Pass wachtrijen welke sneller weggewerkt moeten worden en de capaciteit opslokt die vrij komt van de fastpass rijen. Voor mensen met een beperking is dat natuurlijk erg fijn (en soms noodzakelijk), maar de capaciteitswinst bij de attracties gaat daarmee deels verloren. Hopelijk heeft DLP daar over nagedacht, maar het resort kennende laten ze alle chaos gewoon gebeuren zolang ze maar voldoende inkomsten uit het nieuwe fastpass systeem weten te halen.

Eftelflags En dan die Crush coaster. Zo’n lage capaciteit baan bouwen met een populair figuurtje. Bah. Laat ze lekker eens attracties bouwen daar! Wat is DLP toch een geweldig triest en belachelijk park. Hoelang is het geleden dat er een nieuwe attractie kwam in het hoofdpark?

Ik wil best met je praten over capaciteit, maar met opmerkingen als triest, belachelijk kan ik niet zo veel mee.

Eftelflags Dat deed FP natuurlijk geweldig, mensen uit de wachtrij halen en zorgen dat de daadwerkelijk aantal fysieke wachtende laag bleven.

Ben ik het niet mee eens, de wachtrijen waren bij Big Thunder Mountain gedurende elke ochtend belachelijk lang. Voor zowel de attractie als de FastPass machines, waarbij de hele wachtrij tot aan de hoofdpoort van Frontierland slingerde. Dus het probleem bestond al voor dat FastPass werd weggehaald. Wat ik nu zie gebeuren op de foto van ED92, zijn precies dezelfde dingen die gebeurde bij Fastpass gebruikers, te vroeg in de rij gaan staan om voor je tijd naar binnen te maken. Gegarandeerd dat de helft van die bezoekers lopen te klungelen bij het scannen, niet begrijpen dat ze nog niet naar binnen mogen en dat een castmember dit moet gaan uitleggen per groep.

Ik begrijp absoluut wat je zegt, het is ook niet netjes om wachtrijen op deze manier te moeten verlengen. Maar uiteindelijk verlengen ze deze wel, misschien niet op de manier zoals je het had verwacht van het park (want normaal doen ze dit toch met paaltjes en kabels? of zit ik hier verkeerd). Maar ze laten het tenminste niet over de straat lopen dwars door alle gebieden heen.

Vanwaar de opmerking van de taal probleem? Dit is toch netjes in twee talen gecommuniceerd? Plus, de app wordt geleverd in 28 talen en als je geen App hebt kun je als nog de Standby Pass boeken via andere manieren. Volgens mij zijn ze nu al jaren netjes overal twee-talig, zelfs de nieuwste shows zijn een net balans tussen Engels en Frans. Bij komende voordeel van Standby Pass op de app is dat nu niet hele park door hoeft te rennen om een boeking te doen. Want was natuurlijk ook iets wat je iedere keer moest doen, naar de FastPass machine lopen om een attractie te kunnen boeken.

Wat betreft de capaciteit, ik geloof dat het park in normale dagen 64.000 bezoekers mag ontvangen in het park. Zoals we al eens eerder hebben besproken in andere topics bouw je het park voor 80% van je maximale capaciteit en niet voor je volle capaciteit aangezien je dat niet altijd haalt. Dit zou dan 51.200 bezoekers zijn. Als ik Disneyland Park de attracties dan neem:

Big Thunder Mountain Coaster - 2,420
              Indiana Jones and the Temple of Peril - 1,360
              Space Mountain: Mission 2 Dark Ride - 2,880
              Star Tours - 1,600
              Phantom Manor - 1,500
              Les Voyages de Pinocchio - 1,440
              it's a small world' - 2,880
              Buzz Lightyear Laser Blast - 1,800
              Blanche-Neige et les Sept Nains - 1,440
              Casey Jr.: le Petit Train du Cirque - 1,440
              Orbitron - 360
              Mad Hatter's Tea Cups - 600
              Le Carrousel de Lancelot - 1,440
              Autopia - 1,450
              Dumbo the Flying Elephant - 480
              Pirates of the Caribbean - 4,300
              Le Pays des Contes de Fees - 2,160

Deze hebben een gezamenlijk uur capaciteit van 29.550 per uur. Dan houden we nog geen rekening met alle theater locaties (ongeveer 10.000), parade locatie, Alice's Labyrint en restaurant locaties en normale paden, waar de overige 21.650 bezoekers moeten komen. Natuurlijk kan er altijd een attractie bij gebouwd worden, het park zou een nieuwe attractie prima kunnen gebruiken in te trant van nieuwe promotie voor het hoofdpark. Daar ben ik het absoluut mee eens. Ik denk alleen dat je hiermee niet het probleem oplost waar het park volgens jou tegen aanloopt. Want zodra je een nieuwe attractie opent zul je weer extra bezoekers binnen mogen laten en deze nemen dan gewoon de ruimte in die je hebt gecreëerd met de nieuwe attractie.

De spreiding van mensen is altijd al lastig geweest, ongeacht of je FastPass hebt, of welke andere vorm van voordring passen. Mensen doen toch wel wat ze willen en dat zie je gewoon bij de populaire attracties als Crush's en Peter Pan's Flight momenteel. Er staat een lange wachtrij maar men gaat alsnog in de rij staan. Daarbij, Crush's Coaster was niet het originele idee, er zou een Barnstormer (300 per uur?) komen met thee-kopjes molen en daar heeft Jim Shull toen bewust voor gekozen om het budget volledig te stoppen in Crush's Coaster, de attractie Cars Quatre Roues Rallye en een meet-en-greet plaats. Wat dus doet beseffen dat de Studio's nooit een E-Ticket zouden krijgen op deze plek maar altijd al een D-Ticket zouden krijgen, in dit geval zelfs eentje die een keer zoveel minder capaciteit had kunnen hebben.

Je omschrijft de theoretische capaciteit volgens mij. BTM draait altijd met 4 treinen ipv 5. Plus de daadwerkelijke capaciteit in DLP ligt stukken lager hoor. Hoevaak sta je niet stil in Phantom Manor bijvoorbeeld. Of hoevaak liggen er simulators uit bij Star Tours.

In EP overigens ook gezien. Daar draaien ze met geluk net 200-400 personen per uur onder theoretische capaciteit bij een Silver Star of Blue Fire.

Eftelflags Ik heb toch geen andere info dan de theoretische capaciteit, hoe moet ik nu weten wat de daadwerkelijk capaciteit is van een attractie? Zonder voor het park te werken?

Als ik kijk naar de gemiddelde maximale wachttijden over de afgelopen jaren van bijvoorbeeld Star Tours, is deze in de afgelopen jaren netjes rond de 50/65 minuten blijven hangen. Wat ongeveer overeen komt met de Star Tours in Orlando (50/75 minuten) en Anaheim (45/70 minuten). Alleen Tokyo heeft lagere wachttijden met een gemiddelde van 30 minuten over de laatste twee jaar. Uiteraard kan ik niet zien of ze met 1, 2 of 4 sims draaien, dit is puur kijkende naar de wachttijden en in hoeverre ze met elkaar overeen komen.

Ja maar dan hebben al die cijfertjes van jou toch nul nut in deze discussie? 🙂 Het gaat om je daadwerkelijke capaciteit. Dat wordt zelden gehaald in pretparken, maar dat weet jij toch wel?

En je argument over andere parken, daar gaat het nu toch niet over? Inderdaad; een studios park in Orlando heeft ook te weinig rides. Het hele punt is dat er nu dat men juist meer capaciteit moet gaan toevoegen om de wachtrijen naar beneden te krijgen. Alleen dan ga je zien dat dit soort enorm lange wachtrijen enkel nog maar ontstaan op piekmomenten en niet elke dag. En dan heb je geen rare reserveringssystemen meer nodig in je park.

Hjalmar Daarbij, Crush's Coaster was niet het originele idee, er zou een Barnstormer (300 per uur?) komen met thee-kopjes molen en daar heeft Jim Shull toen bewust voor gekozen om het budget volledig te stoppen in Crush's Coaster,

Precies wel heel weinig budget geweest! 😛

Eftelflags Ja maar dan hebben al die cijfertjes van jou toch nul nut in deze discussie? 🙂 Het gaat om je daadwerkelijke capaciteit. Dat wordt zelden gehaald in pretparken, maar dat weet jij toch wel?

Ik zie graag je cijfers voor de daadwerkelijke capaciteit te gemoed.

Hjalmar Flauwe reactie. Volgens mij ben jij iemand die genoeg verstand heeft van pretparken en dondersgoed weet dat een park nooit de theoretische capaciteit kan halen. Jij presenteert dat hier als een feit dat dit de capaciteit is van het park, maar mist volledig de nuance om dat naar beneden bij te stellen. Daarbij, wat de cijfertjes ook zijn. Meer attracties in je park is betere spreiding, en volgens mij weet jij dat ook dondersgoed.

DLP mist gewoon in beide parken rides. En juist met toevoegen van capaciteit ga je nooit meer zo'n reserveringssystemen moeten gebruiken omdat er dan toch genoeg te doen is in je park en de wachttijden veel beter spreiden.

Eftelflags Het gaat om je daadwerkelijke capaciteit. Dat wordt zelden gehaald in pretparken, maar dat weet jij toch wel?

Ik heb bij 3 attracties gestaan en bij alle 3 werd de theoretische capaciteit toch bijna gehaald en bij Rock hebben we hem ook meermaals overschreden als de dispatches efficiënt verliepen. Dus dat de daadwerkelijke capaciteit in de Efteling zelden tot nooit wordt gehaald dat zou kunnen, maar voor Disneyland Paris geloof ik dat niet, daar wordt echt wel gestuurd op efficiëntie.

Buiten dat was de wachttijd indicatie ook niet enkel gelinkt aan de theoretische capaciteit, maar ook aan meetmomenten waarbij gasten pasjes meekregen om de wachtrij duur te meten. In 2010 kreeg ongeveer om de 10 minuten een gast zo'n pasje mee om te kijken of de indicatie klopte bij de ervaring.

Dit uiteraard buiten de corona situatie, wat dat heeft gedaan met de capaciteit weet ik niet.

Eftelflags Het hele punt is dat er nu dat men juist meer capaciteit moet gaan toevoegen om de wachtrijen naar beneden te krijgen

Geloof dat het in dit topic maar ten dele over capaciteit gaat, maar meer in om de aanpassingen in het virtuele wachten en de afschaffing van de gratis fastpass. De eventuele consequentie dat er meer capaciteit in het park moet in het algemeen die verbind je er zelf aan . . .

Verder, hoe jammer ik het ook vind dat de gratis variant verdwijnt, is het een trend die je niet alleen in Parijs ziet. Het experimenteren met betaald voordringen werd in Azië al veel langer gedaan, en na de pandemie is ook in Tokyo en Hong Kong voor de standby pass gekozen (en het was er al in Shanghai) en is de welbekende fastpass nog niet terug gekomen. In Walt Disney World is er ook nog niets bekend over het terugkomen van de fastpass, maar ook daar hangt een betaalde variant in combinatie met een standby pass in de lucht. Disneyland Anaheim had ook voor COVID al een betaalde variant.

Al met al lijkt het erop dat we dit geweldige idee dat Disney als eerste en enige als gratis service aan wist te bieden, nu langzaam gaat verdwijnen. Universal, Sixflags, Cedar Fair en eigenlijk iedere andere grotere keten heeft laten zien dat er een goed aantal gasten is dat ervoor wil betalen, dus ja, het was een kwestie van tijd tot Disney hier ook geld voor wilde gaan vragen en verdienen.

Verder heeft @ppc-anoniem-1 al eerder in het topic aangegeven dat door het verdwijnen van de gratis fastpass dat er 40-60% meer capaciteit voor de standby line beschikbaar komt. Zolang maar niet iedereen op de betaalfde fastpassen duikt maar ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren. Verder zijn het mooie paniek foto's die je laat zien bij Crush, maar iedereen weet ook hoe instabiel die attractie is en of dit is om te scannen of dat men terug kwam om te gaan wachten na een storing. Verder denk ik dat Crush verder een ride is waar je dit goed kan testen . . . gelimiteerde capaciteit en een attractie die nog wel eens zijn kuren kent. Het uitgeven van de passen zal denk ik over enkele weken wel soepeler gaan verlopen waarbij de QR code om in te checken op veel meer plekken beschikbaar is, en als je de app al hebt gelijk in de app.

Ik geloof dat de introductie van My Disney Experience + ook met horten en stoten ging, en dat er zelfs nu nog regelmatig glitches zijn. Het hoort helaas bij het introduceren van deze grote wijzigingen en het mensen laten wennen aan een nieuwe way of working.

Een grote marketingcampagne rond dit nieuwe systeem zou dan ook wenselijk zijn. Gasten moeten hun entree reserveren, na die reservering kan je een link sturen naar de app en een howto-filmpje over hoe deze nieuwe magische service werkt.

Ik denk wel dat het een overwogen keuze is om van de fastpass af te stappen en eventueel de standby pass in te schakelen. Het systeem is nu nog geen week live en werkt pas bij 1 attractie, dus oordelen of dit goed werkt vind ik lastig. Als alles gelijk out of the gates goed zou moeten gaan en we anders hadden opgegeven dan hadden we nog op paard en wagen naar het veld gegaan om daar met een sikkel het graan te maaien . . .

. . . en zeker dergelijke systemen, die kan je eigenlijk niet goed testen omdat de menselijke interactie daarin bijna niet te voorspellen is. En ik denk echt wel dat er door engineering en IT in de nachten wordt doorgewerkt om het systeem te verbeteren, en dat parkmanagement er alles aan doet om zaken te stroomlijnen.

Eftelflags Het is een A+ merk he?

Ja, en?

In Phantasialand zal nu met 60 minuten wachten en social distancing ook de Taron wachtrij wel aan alle kanten uitpuilen. Bij FLY heeft hij ook al een paar keer de Berliner Allee in gestaan. In de Efteling heb ik die foto's ook al gezien voor Droomvlucht en de Stoomtrein (bij de stoomtrein zelfs zonder corona) . . . parken zijn op het moment sowieso geen A+ ervaring, nergens niet . . . een de rij van Peter pan is lang, maar wel op een nette manier afgeschermd van de rest van het wandelpad, dus ik snap het probleem niet zo. Want de rij is lang, fysiek, maar hoe lang sta je te wachten? De rij voor Peter Pan is nu 30 minuten, dat is voor Peter Pan echt peanuts.

Heb wel het idee dat je een beetje op alle slakken zout aan het leggen bent en soms de nuance wel uit het oog verliest. Ik ga in deze niet zeggen dat Twitter feeds fake news zijn, maar het is wel zo dat je daar vaak alleen ziet wat fout gaat, wat goed gaat wordt niet gedeeld. Het geeft vaak wel een eenzijdig beeld (tunnelvisie).

Eftelflags Wat is DLP toch een geweldig triest en belachelijk park.

Wel een park dat nog steeds jaarlijks op nr. 1 staat dus ergens doen ze toch wel iets goed. 😉

• Fixma heeft hierop gereageerd.