Een paar weken terug het park bezocht en dit systeem is een drama. Als het mij als doorgewinterde fan op 3 dagen tijd slechts 1 keer lukt om een plekje in de virtual queue te bemachtigen, waarbij we trouw 3 maal per dag het probeerde, dan is er iets toch niet in orde. Laat staan dat de ‘normale’ bezoeker überhaupt kans maakt.
En laat ons eerlijk zijn: nu fastpass uitgeschakeld is is een systeem als dit meer dan nodig. De rij van Big thunder mountain staat met 30 minuten al doorheen heel Frontierland, de rij van Peter Pan heeft met 35 minuten het gehele plein voor Toad Hall overgenomen en de rij van Ratatouille loopt met 30 minuten helemaal over het pad heen tot de het Buzz Lightyear beeld bij de ingang van Toy Story Playland. Het is duidelijk dat de meeste rijen fysiek nog geen 30 minuten kunnen huisvesten. Van social distancing was overigens nagenoeg geen sprake, dus het is niet dat na Corona dit probleem opeens opgelost is. In tegendeel: de capaciteit is nu beperkt, als het park straks dubbel zo veel bezoekers wil huisvesten zie je door de dranghekken de paden niet meer gok ik 😉
Het virtual queue systeem kan een toekomst hebben, maar dan moet het net als in Walibi Holland en Gardaland niet bij één enkele attractie uitgerold worden maar bij vele toppers. Nu zijn de plaatsen telkens in een paar seconden vergeven. Dat kun je richting de betalende gast niet verkopen dus ik snap zeker dat het systeem bij Crush gedeactiveerd is.
ppc-anoniem-2 ik weet niet wat de wachttijden in de Studios waren op het moment van je screenshot, maar die zijn altijd veel hoger dan die in het Disneyland park. Waar toppers daar eigenlijk niet boven de 35 minuten uitkomen tikken Tower of Terror, Ratatouille, RC racer en Crush dagelijks 45-60 minuten aan. Wanneer je op basis van online gegevens je oordeel velt lijkt er niks aan de hand, de werkelijkheid is natuurlijk anders. De chaos op de paden met hekken om de rijen überhaupt te huisvesten is (ook in het Disneyland Park) enorm…