ppc-anoniem-2 ik ben nu al een aantal dagen in Disneyland Paris en ik denk toch echt dat eerste. Er heerste tijdens de stand pass tijden bij Crush Coaster een enorm gespannen sfeer voor de ingang. De mindervaliden konden zonder reservering zo naar binnen lopen wat tot conflicten leidde. Nee, dit systeem zien we hopelijk niet meer terug!

    msnguy De mindervaliden konden zonder reservering zo naar binnen lopen wat tot conflicten leidde.

    Dat is altijd al een discussie punt geweest in Disneyland Paris. Dat heeft verder op zich weinig te maken met de Standby Line. Ben een paar jaar terug met Tim naar DLRP op een drukke dag, bij ToT stond 65 minuten wachttijd, wij zaten er in 5 minuten in. Rock 40 minuten, voor ons was het doorlopen, BTM bijna 100, hebben wij 10 minuten gewacht. Hij kreeg op die dag de bijnaam mijn VIP fastpass. Met hoge wachttijden hebben wij 30-35 ritjes in attracties kunnen doen dankzij de groene kaart. En ja, ook wij kregen daarin scheve gezichten. Dus dat is nu niet opeens anders.

    Je noemt hier punten die er, denk ik, weinig mee te maken hebben 😊

    • msnguy heeft hierop gereageerd.

      Een paar weken terug het park bezocht en dit systeem is een drama. Als het mij als doorgewinterde fan op 3 dagen tijd slechts 1 keer lukt om een plekje in de virtual queue te bemachtigen, waarbij we trouw 3 maal per dag het probeerde, dan is er iets toch niet in orde. Laat staan dat de ‘normale’ bezoeker überhaupt kans maakt.

      En laat ons eerlijk zijn: nu fastpass uitgeschakeld is is een systeem als dit meer dan nodig. De rij van Big thunder mountain staat met 30 minuten al doorheen heel Frontierland, de rij van Peter Pan heeft met 35 minuten het gehele plein voor Toad Hall overgenomen en de rij van Ratatouille loopt met 30 minuten helemaal over het pad heen tot de het Buzz Lightyear beeld bij de ingang van Toy Story Playland. Het is duidelijk dat de meeste rijen fysiek nog geen 30 minuten kunnen huisvesten. Van social distancing was overigens nagenoeg geen sprake, dus het is niet dat na Corona dit probleem opeens opgelost is. In tegendeel: de capaciteit is nu beperkt, als het park straks dubbel zo veel bezoekers wil huisvesten zie je door de dranghekken de paden niet meer gok ik 😉

      Het virtual queue systeem kan een toekomst hebben, maar dan moet het net als in Walibi Holland en Gardaland niet bij één enkele attractie uitgerold worden maar bij vele toppers. Nu zijn de plaatsen telkens in een paar seconden vergeven. Dat kun je richting de betalende gast niet verkopen dus ik snap zeker dat het systeem bij Crush gedeactiveerd is.

      ppc-anoniem-2 ik weet niet wat de wachttijden in de Studios waren op het moment van je screenshot, maar die zijn altijd veel hoger dan die in het Disneyland park. Waar toppers daar eigenlijk niet boven de 35 minuten uitkomen tikken Tower of Terror, Ratatouille, RC racer en Crush dagelijks 45-60 minuten aan. Wanneer je op basis van online gegevens je oordeel velt lijkt er niks aan de hand, de werkelijkheid is natuurlijk anders. De chaos op de paden met hekken om de rijen überhaupt te huisvesten is (ook in het Disneyland Park) enorm…

      • Simon heeft hierop gereageerd.

        Eftelflags Ik reeg op deze reactie allemaal mensen die het natuurlijk niet eens zijn. Prima. Maar mag ik toch even zeggen: told you so? 🙂

        Fast Pass haalt mensen uit de fysieke wachtrij en laat ze wat anders doen. Door de FP systemen uit te schakelen moeten mensen allemaal fysiek wachten. En waar willen ze dan in vredesnaam al die mensen laten? Nergens. Dat gaat ze ook niet lukken. Dus ja, de komende tijd gaan we lelijke plastic hekken doen en overal van die stomme koortjes. Welkom in het nieuwe normaal in DLP 😛

        Helemaal eens met de uitspraken van ppc-anoniem-1.

        Mijn laatste bezoek aan Disneyland Parijs deed mij denken aan Anaheim, waar ook overal en nergens wachtrijen ontstaan op diverse paden. Enig verschil is dat er daar palen in de grond zitten die ze snel kunnen opzetten en weghalen. In Parijs doen ze het nu snel met de bekende groene hekjes.

        ppc-anoniem-2 Ik ben inmiddels nu terug in Nederland en reageer daardoor wat later op je reactie 🙂 . In de 8 dagen dat wij in DLP waren, merkten we op dat er veel meer agressie was richting de groene kaart dan tijdens de "vrije inloop tijd". De sfeer bij het buitengedeelte bij Crush was grimmig tot de Standby Pass verdween. Het had dus duidelijk wel met de Standby Pass te maken! De laatste dagen was de sfeer sowieso een stuk beter in heel Studio's door het verdwijnen van de Standby Pass. Door het zwaar beperkte attractie-aanbod is het merkbaar als 1 van de grotere attracties amper te doen is. Gasten staan liever in de fysieke rij (wat de wachttijden de laatste dagen van 65-80 minuten duidelijk lieten zien bij Crush). Ik kan nu hele boeken schrijven over hoe triest Studio's erbij ligt, maar het is echt schandalig wat het management daar aan het doen is. Avengers Campus had al lang open moeten zijn en het is gewoon belachelijk dat ze een experiment testen op de enige (noemenswaardige) achtbaan in Studio's. RC Racer is niets meer dan een schommelschip op achtbaantrack.

        In die 8 dagen hebben we ook gekeken naar het gebruik van de Premier Access, omdat we bij sommige attracties met de groene kaart ook gebruik moesten maken van die ingangen. Het viel mij op dat nog best veel mensen betalen voor een ritje! Zelfs wanneer de standby rij maar 15 minuten was, gebruikten veel gasten de Premier Access. Mensen zijn duidelijk bereid om ervoor te betalen, en ik vrees dat dit (helaas) een blijvend iets zal zijn. Ik moet wel een kanttekening erbij plaatsen dat het park doordeweeks vooral veel Spaanse gasten had, en deze zijn over het algemeen wel te porren voor betaalde voordingopties.

        De standby wachtrijen over de paden zijn wel echt een groot probleem. Op de weekenddagen stond de rij van Ratatouille voorbij de verlengde rij met de groene hekken. Het hele plein werd een chaos en het personeel had geen idee wat ze ermee moesten. De wachtrijen bij BTM, ToT en Phantom Manor waren ook een chaos op sommige momenten. De verlengde rij van BTM loopt helemaal door tot de Premier Access ingang wat voor verwarring bij bezoekers zorgt. De wachttijden zijn ook erg onrealistisch voor het gevoel: bijvoorbeeld 25 minuten voor BTM met een volle meandering tot aan de poort zonder dat de gasten afstand hielden en 20 minuten bij Phantom Manor terwijl een verlengde wachtrij voor de poort vol stond. Geen idee of ze klopten aangezien wij er niet in hebben gestaan, maar veel gasten vonden het zichtbaar merkwaardig voor ze zo'n rij instapten.

          msnguy helaas wéér een forum lid waarbij het duidelijk is dat het qua wachtrij managent momenteel chaos is in Disneyland Parijs. Het is inmiddels geen momentopname meer, dat moge duidelijk zijn. De wachttijden die aangegeven staan kloppen overigens wel. Bij 25 minuten voor Big Thunder Mountain slingert de rij inderdaad doorheen heel Frontierland. Disney, normaliter de koning op het gebied van crowdmanagment, laat nu flinke steken vallen. Ouch.

          5 dagen later

          Voor wie de nieuwe scanners in werking wil zien.

          6 dagen later

          De prijzen worden al aangepast. Lijkt me geen succes te zijn dan. Gevaarlijke zet als de prijs te laag wordt want dan krijg je weer veel meer mensen die het willen doen.

            DaltonTerror En de enige prijsstijging zien we bij HyperSpace Mountain. Enig idee wat daar achter zou zitten? Ik kan me niet inbeelden dat er bij die attractie de voorbije weken teveel pasjes zijn verkocht en dat ze met deze prijsstijging de vraag proberen te verminderen?

            De enige reden die ik kan bedenken, is dat met de 12 EUR voor HSM nu alle toppers (Peter Pan, Hyper Space Mountain, ToT) hetzelfde prijskaartje hebben in tegenstelling tot vroeger.

            Persoonlijk denk ik dat voor de andere rides de angst dat veel meer mensen het willen doen, ongegrond is. 12 EUR voor ToT en Peter Pan per persoon blijft toch een serieuze prijs, zelfs als is 'ie lager dan de oorspronkelijke 15 EUR.

            DaltonTerror Gevaarlijke zet als de prijs te laag wordt want dan krijg je weer veel meer mensen die het willen doen.

            Dit is slecht nieuws voor de mensen in de gewone rij inderdaad. En bevestigd daarbij ook nog eens het gevoel dat Disney dit echt alleen doet omdat er geld aan verdient moet worden. Eigenlijk is het gewoon schofterig.

              Is het niet gewoon dat de prijzen variabel zijn? Daar ben ik wel vanuit gegaan in ieder geval. Het hoogseizoen is namelijk écht voorbij, vandaag waren wachttijden extreem laag. Dan moet je natuurlijk wel iets met de prijs van je voorkruipsysteem doen. 60 minuten overslaan hebben mensen een ander bedrag voor over dan 20 minuten bijvoorbeeld 😉

              Marvin En bevestigd daarbij ook nog eens het gevoel dat Disney dit echt alleen doet omdat er geld aan verdient moet worden. Eigenlijk is het gewoon schofterig.

              Echt hè? Het lijkt wel een commercieel bedrijf!

              • Marvin heeft hierop gereageerd.

                Fatouche Ik snap best dat er geld verdient moet worden hoor en dat het oude Fastpass systeem daar ook al op gericht was. Maar dat was wel nog steeds een gratis dienst waar iedereen met een toegangsticket gebruik van kon maken en iedereen ook gelijke kansen had. Deze manier van betaald voordringen, en ik val ongetwijfeld in de herhaling, vind ik gewoon niet fair. Natuurlijk zijn pretparken geen filantropische instellingen. Maar als een gezin met een lager inkomen een jaar of misschien wel langer spaart voor een leuke vakantie, vind ik het niet ok dat ze zich daarna nog steeds tweederangs gasten voelen omdat de happy few steeds voor hen mogen instappen. Dat er verschil is in budget voor eten, drinken en souvenirs tussen die 2 groepen is helemaal prima. Maar je betaald dat entreeticket om binnen te mogen en rides te kunnen doen, dan moet nadat dat bedrag betaald is de kans voor iedereen ook gelijk zijn.

                  Marvin Mja, dat geldt dan voor de hele sector en niet enkel voor Disney toch?

                  Maar in een theater heb je voor meer geld ook een beter zicht.... tja. Je hoeft het niet te gebruiken.

                  • Marvin heeft hierop gereageerd.

                    Eftelflags Mja, dat geldt dan voor de hele sector en niet enkel voor Disney toch?

                    Zeker, maar dit is een Disney topic en zij deden dat voorheen nog niet 🙂

                    Eftelflags Maar in een theater heb je voor meer geld ook een beter zicht.... tja. Je hoeft het niet te gebruiken.

                    Klopt, maar dan kijk je wel allemaal naar dezelfde voorstelling en hoeft met je goedkopere ticket niet 2 voorstelleningen extra te wachten.

                      Marvin Disney deed dat al wel hè? Enkel in WDW kreeg je in de dure suites meer privileges met FP+ en zelfs meer dagen van te voren.

                      in DLP had je al een VIP fastpass die je kon kopen of kreeg in suites.

                      ofwel; dit hele concept bestond al veel eerder..

                      • Marvin heeft hierop gereageerd.

                        Eftelflags True, maar de schaal waarop Disney het nu wil gaan verkopen is wel net even wat anders.

                        Klopt. Het is zeker agressiever en dat past niet ''lekker'' in het thema Disney. Eens 🙂