Is het niet gewoon dat de prijzen variabel zijn? Daar ben ik wel vanuit gegaan in ieder geval. Het hoogseizoen is namelijk écht voorbij, vandaag waren wachttijden extreem laag. Dan moet je natuurlijk wel iets met de prijs van je voorkruipsysteem doen. 60 minuten overslaan hebben mensen een ander bedrag voor over dan 20 minuten bijvoorbeeld 😉

Marvin En bevestigd daarbij ook nog eens het gevoel dat Disney dit echt alleen doet omdat er geld aan verdient moet worden. Eigenlijk is het gewoon schofterig.

Echt hè? Het lijkt wel een commercieel bedrijf!

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Fatouche Ik snap best dat er geld verdient moet worden hoor en dat het oude Fastpass systeem daar ook al op gericht was. Maar dat was wel nog steeds een gratis dienst waar iedereen met een toegangsticket gebruik van kon maken en iedereen ook gelijke kansen had. Deze manier van betaald voordringen, en ik val ongetwijfeld in de herhaling, vind ik gewoon niet fair. Natuurlijk zijn pretparken geen filantropische instellingen. Maar als een gezin met een lager inkomen een jaar of misschien wel langer spaart voor een leuke vakantie, vind ik het niet ok dat ze zich daarna nog steeds tweederangs gasten voelen omdat de happy few steeds voor hen mogen instappen. Dat er verschil is in budget voor eten, drinken en souvenirs tussen die 2 groepen is helemaal prima. Maar je betaald dat entreeticket om binnen te mogen en rides te kunnen doen, dan moet nadat dat bedrag betaald is de kans voor iedereen ook gelijk zijn.

Marvin Mja, dat geldt dan voor de hele sector en niet enkel voor Disney toch?

Maar in een theater heb je voor meer geld ook een beter zicht.... tja. Je hoeft het niet te gebruiken.

Eftelflags Mja, dat geldt dan voor de hele sector en niet enkel voor Disney toch?

Zeker, maar dit is een Disney topic en zij deden dat voorheen nog niet 🙂

Eftelflags Maar in een theater heb je voor meer geld ook een beter zicht.... tja. Je hoeft het niet te gebruiken.

Klopt, maar dan kijk je wel allemaal naar dezelfde voorstelling en hoeft met je goedkopere ticket niet 2 voorstelleningen extra te wachten.

Marvin Disney deed dat al wel hè? Enkel in WDW kreeg je in de dure suites meer privileges met FP+ en zelfs meer dagen van te voren.

in DLP had je al een VIP fastpass die je kon kopen of kreeg in suites.

ofwel; dit hele concept bestond al veel eerder..

Eftelflags True, maar de schaal waarop Disney het nu wil gaan verkopen is wel net even wat anders.

Klopt. Het is zeker agressiever en dat past niet ''lekker'' in het thema Disney. Eens 🙂

12 dagen later

Nieuw is dat je vanaf 23 oktober ook €15 per persoon zal kunnen betalen voor een gegarandeerde plaats in de Lion King show in het Frontierland theater. De show blijft gratis maar wil je in alle rust een zekerheid dat je de show kan zien is dit binnenkort mogelijk via de app, aldus Disney.

In Walt Disney World bestond dit al veel langer met de Fastpass+ service. Nu dus ook hier maar dan tegen betaling.

Persoonlijk vind ik betalen om een attractie van 3 minuten sneller te doen minder erg dan zo’n show van 25 minuutjes op de eerste rij te kunnen zien. 😅

12 dagen later

DaltonTerror Ben benieuwd of ze iets gelijkaardigs in Orlando & Anaheim gaan doen. Daar kon je ook al betalend naar pakweg Fantasmic, World Of Color of Happily Ever After maar dat was altijd gecombineerd met een dinner of lunch eerder de dag. Je betaalt voor de lunch en je krijgt er tickets voor de show bij op vip plaatsen. Zelf heb ik dit in Anaheim enkele keren gebruikt voor Frozen: Live at The Hyperion en in Orlando voor Happily Ever After en Illuminations.

In het geval van Parijs gaat het gewoon om betaalde toegang voor de show, niets meer of niets minder. Ikzelf ben dan persoonlijk geneigd om eerder te gaan voor de eet-en-show variant van Amerika.

Ik blijf het toch oprecht jammer vinden dat je bij een dagje pretpark privileges kunt kopen. Onder welke vorm dan ook, het is echt een fout signaal naar kinderen toe om te mogen/kunnen voorsteken omdat je iets meer betaald hebt.
              Helaas is dit de toekomst en vrees ik dat alle parken dit op termijn gaan invoeren.

Shesterfield het is echt een fout signaal naar kinderen toe om te mogen/kunnen voorsteken omdat je iets meer betaald hebt

Maar het is gewoon ook de keiharde waarheid dat met meer geld, meer privileges komen. Sowieso zijn pretparken (en Disney-parken in het bijzonder) ook een privilege, er zijn zat mensen die een dagje uit niet kunnen betalen.

Premier Access is vanaf vandaag beschikbaar bij Phantom Manor voor €5 per ticket.

2 maanden later

Intussen is het wel een aardige cash cow aan het worden. Als dat het al niet was . . . €18 voor een enkel kaartje BTM, als je met een gezin van 4 personen dus die baan wil doen ben je €72 kwijt! Ergens gewoon schofterig. Heb niet gekeken hoeveel tijdswinst je op dat moment koopt, maar dan nog, €18 per persoon.

Hoe duurder hoe beter wat mij betreft. Des te minder mensen namelijk een voorkruip pasje kopen, en des te minder het pijn doet als je mensen voor ziet steken. Iemand die €18 betaald mag van mij met liefde 45 minuten eerder plaats nemen in een attractie dan mij 😄

Bij de attracties werd er voor mijn gevoel niet extreem veel gebruik van gemaakt afgelopen week. Bij de Lion King show wel. Al gok ik, dat door de slinkse wijze van communiceren vanuit Disney, veel bezoekers denken dat ze moeten betalen om überhaupt de show te zien.

10 dagen later

ppc-anoniem-2 €18 voor een enkel kaartje BTM, als je met een gezin van 4 personen dus die baan wil doen ben je €72 kwijt!

Vandaag, op het moment van schrijven, staat er een wachtrij van 70 minuten voor Big Thunder Mountain. Ik denk dat er geen modaal gezin is dat het dan in zijn hoofd haalt om überhaupt Premiere Access te kopen. 70 minuten is niks vergeleken met de meerdere uren aan wachttijd die normaal in deze periode van het jaar voor die attractie staat.

Premiere Access is duidelijk niet bedoeld om voor iedereen te zijn, en dat is prima. Positief bijeffect voor andere gasten is namelijk dat het gebruik ervan best wel laag is, en dat de standby wachttijd dus ook een behoorlijk stuk lager ligt.

Ik vind Genie+ een veel schofteriger systeem, voor slechts $15 of $20 per persoon per dag kan je de hele dag onbeperkt voordringen. Het is een stuk goedkoper, en de bereidbaarheid om dit aan te schaffen zal ook een stuk hoger liggen. Maar juist daardoor wordt je keihard genaaid als je géén Genie+ of losse Lightning Lane aanschaft.

Voordringpasjes zijn tegenwoordig een kwaadaardig middel dat niet meer weg te werken is uit parken. Dan liever dit systeem waarbij je je scheel betaalt aan voordringen, dan zo'n inderdaad schofterig systeem als in Orlando, of Cedar Fair parken, of Merlin parken.

Quefox_ voor slechts $15 of $20 per persoon per dag kan je de hele dag onbeperkt voordringen.

Dit klopt niet. Voor dat bedrag kun je niet de hele dag voordringen, maar gebruikmaken van het voorheen betaalde fastpass systeem, en dus virtueel wachten bij een bepaald aantal attracties.

In parken als Animal Kingdom, Hollywood Studios Epcot houdt dat praktisch gezien in dat je op veel dagen in dat je bij 1 of 2 grote attracties de attractie kunt betreden via de fastpass rij, en daardoor dus maximaal 20 minuten moet wachten. Nadat je 2 attracties hebt kunnen bezoeken zitten de tijdsloten voor alle andere attracties vaak al vol. Enkel in het magic Kingdom lijk je wel goed gebruik te kunnen maken van het systeem.

Het regent blijkbaar klachten bij de gastenservice in de parken over Genie+ en zeker in parken als Animal Kingdom kan ik me voorstellen waarom. Daar betaalt de bezoeker nu daadwerkelijk 15$ om bijvoorbeeld enkel Kilimanjaro Safari zonder lange wachtrij te doen, en staat diezelfde bezoeker bij alle andere attracties dubbel zo lang in de rij door dit systeem: tijdswinst: 0. Het zal Disney echter om een ander soort winst gaan, en helaas om te zien lijkt de massa er inderdaad 15$ voor over te hebben.

Nee, doe me dan maar het systeem uit Disneyland Parijs. Waar een klein percentage een heel hoog bedrag betaald om voor te dringen, wat daardoor bijna geen effect heeft op de gewone rij. In tegendeel: door het ontbreken van fastpass zijn de rijen significant korter en sta je op een dag dus gemiddeld minder te wachten.

ppc-anoniem-2 €18 voor een enkel kaartje BTM, als je met een gezin van 4 personen dus die baan wil doen ben je €72 kwijt! Ergens gewoon schofterig.

Naar mijn mening niet veel schofterigs aan. Hoe meer geld mensen moeten betalen hoe beter. Zo maken er minder mensen gebruik van en komt er toch hetzelfde geldbedrag in het laatje. Ook vind ik de beredenering ‘hoe langer de rij hoe hoger het prijskaartje’ een logische. Het is dan ook niet een product voor het doorsnee gezin, maar een extreem luxe product. Aan de helft van je bezoekers een té goedkoop product verkopen, dat voorheen volledig gratis was, en waar je dus als bezoeker eigenlijk niet meer zonder kunt is pas écht schofterig. Dat is namelijk gewoon een verkapte prijsverhoging.

ppc-anoniem-1 Naar mijn mening niet veel schofterigs aan. Hoe meer geld mensen moeten betalen hoe beter.

ppc-anoniem-1 Hoe duurder hoe beter wat mij betreft. Des te minder mensen namelijk een voorkruip pasje kopen

Je punt was 10 dagen terug al duidelijk Lars 😉

ppc-anoniem-2 oeps, zie nu inderdaad dat je niet meer gereageerd had en het vanuit jou inderdaad dezelfde reactie is… Ach, ben in ieder geval consistent zullen we maar zeggen 😉🙌