Quefox_ voor slechts $15 of $20 per persoon per dag kan je de hele dag onbeperkt voordringen.
Dit klopt niet. Voor dat bedrag kun je niet de hele dag voordringen, maar gebruikmaken van het voorheen betaalde fastpass systeem, en dus virtueel wachten bij een bepaald aantal attracties.
In parken als Animal Kingdom, Hollywood Studios Epcot houdt dat praktisch gezien in dat je op veel dagen in dat je bij 1 of 2 grote attracties de attractie kunt betreden via de fastpass rij, en daardoor dus maximaal 20 minuten moet wachten. Nadat je 2 attracties hebt kunnen bezoeken zitten de tijdsloten voor alle andere attracties vaak al vol. Enkel in het magic Kingdom lijk je wel goed gebruik te kunnen maken van het systeem.
Het regent blijkbaar klachten bij de gastenservice in de parken over Genie+ en zeker in parken als Animal Kingdom kan ik me voorstellen waarom. Daar betaalt de bezoeker nu daadwerkelijk 15$ om bijvoorbeeld enkel Kilimanjaro Safari zonder lange wachtrij te doen, en staat diezelfde bezoeker bij alle andere attracties dubbel zo lang in de rij door dit systeem: tijdswinst: 0. Het zal Disney echter om een ander soort winst gaan, en helaas om te zien lijkt de massa er inderdaad 15$ voor over te hebben.
Nee, doe me dan maar het systeem uit Disneyland Parijs. Waar een klein percentage een heel hoog bedrag betaald om voor te dringen, wat daardoor bijna geen effect heeft op de gewone rij. In tegendeel: door het ontbreken van fastpass zijn de rijen significant korter en sta je op een dag dus gemiddeld minder te wachten.
ppc-anoniem-2 €18 voor een enkel kaartje BTM, als je met een gezin van 4 personen dus die baan wil doen ben je €72 kwijt! Ergens gewoon schofterig.
Naar mijn mening niet veel schofterigs aan. Hoe meer geld mensen moeten betalen hoe beter. Zo maken er minder mensen gebruik van en komt er toch hetzelfde geldbedrag in het laatje. Ook vind ik de beredenering ‘hoe langer de rij hoe hoger het prijskaartje’ een logische. Het is dan ook niet een product voor het doorsnee gezin, maar een extreem luxe product. Aan de helft van je bezoekers een té goedkoop product verkopen, dat voorheen volledig gratis was, en waar je dus als bezoeker eigenlijk niet meer zonder kunt is pas écht schofterig. Dat is namelijk gewoon een verkapte prijsverhoging.