Toverland moet gaan nadenken of uitbreiden in themagebieden de juiste zet is voor de toekomst. Het park heeft nu een leuke voetafdruk, nog steeds te groot voor het aantal gasten dat over de vloer komt, dus een themagebied erbij zal er voor zorgen dat het park nog leger lijkt. Ik denk dat het aanvullen van de huidige gebieden met een enkele attracties net zoveel mensen gaat trekken als een heel nieuw gebied. Dit heeft Fenix wel bewezen. Vrijwel niemand ging voor Port Laguna of Merlins Quest naar Toverland, het was toch echt Fenix die de mensen lokte.
Breid Ithaka uit. Bouw daar de beruchte Odysseus attractie en promoot die attractie. Pak die kans meteen aan om de eerste hal te verhullen aan de buitenkant. Bij de Magische Valei zie ik weinig plek voor grote attracties, maar ook daar zouden ze de hal mooier kunnen wegwerken in een berglandschap. Dat past ook meteen bij de Maximus Blitz Bahn. Avalon heeft natuurlijk genoeg plek en verhaal om uit te breiden. De heks heeft een goed verhaal voor een spannende darkride bijvoorbeeld. Maar ook Port Laguna heeft een goed verhaal voor een darkride over de totstandkoming van het gebied.
Natuurlijk kost dat nog steeds bakken met geld, maar ik verwacht dus dat een enkele attractie openen hetzelfde resultaat gaat opleveren als het openen van een heel themagebied. Het weer uitbreiden van de voetafdruk met themagebieden en resorts is in mijn ogen nu nog te vroeg.