ppc-anoniem-1 hmm dat is dan nieuw, of het personeel van Walibi weet zelf ook niet van deze functie. Toen ik in mei in het park was, werden we hiervoor namelijk nog naar de gastenservice gestuurd.

Quefox_ Ik heb al vaker Fastlane codes aan elkaar gekoppeld. Ook vorig seizoen. Ik heb een abonnement en mijn vriend ook. We moeten echter telkens los een reservering maken en ontvangen ieder op ons eigen email adres een Fastlane code. Iedere keer kunnen we deze makkelijk koppelen met ´deel met vrienden´. Ook vrienden met gekochte tickets hebben zo de fastlane aan mijn adres gekoppeld op de ochtend voor ons bezoek. Werkt perfect 😃

Quefox_ hmm dat is dan nieuw, of het personeel van Walibi weet zelf ook niet van deze functie. Toen ik in mei in het park was, werden we hiervoor namelijk nog naar de gastenservice gestuurd.

Dit is sowieso al sinds het begin van dit seizoen het geval. Wij hebben regelmatig fastlanes gekoppeld en ontkoppeld tijdens onze bezoeken.

Heeft iemand enig idee waarom Goliath al een week met één trein rijdt?

NielsC De baan is inmiddels al weer bijna 20 jaar oud. Weet dat ze de afgelopen tijd wat chassis dingen hebben vervangen aan de treinen. Gok dat er weer 1 kapot is...

(auw. Elke keer als ik dat zeg voel mij echt oud... ten tijden van Themepark.nl de bouw volgen....)

Eftelflags Nou inderdaad. Ik zie mezelf daar vlak na de opening nog in de rij staan met een beetje spanning.

Eftelflags ah thanks.

Het lijkt alsof walibi dit seizoen veel problemen heeft met storingen en kapotte trein/baan onderdelen. Erg vervelend want ze hebben hun volle capaciteit hard nodig... ik ga morgen maar, denk niet dat het een top dag gaat worden 😅 .

Rijden ze ondertussen weer met volledig gevulde treinen daar of is het nog altijd een rij tussenlaten zoals vorig jaar?

NielsC Afgelopen woensdag reden ze gewoon met twee treinen.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

Enil net als bij alle andere pretparken in Nederland moet ook Walibi Holland (helaas nog steeds) ruimte houden tussen gezelschappen in achtbaantreinen 😉

• Enil heeft hierop gereageerd.
              • Enil vindt dit leuk.

Simon ze rijden vandaag ook wrrr met twee treinen

ppc-anoniem-1 ben dit jaar nog niet in Nederland geweest dus was niet op de hoogte van de huidige regelgeving, hopelijk mogen ze tegen halloween op volle capaciteit rijden anders worden die wachttijden dramatisch in Walibi Holland

Daarom ga ik nu graag naar de Duitse en Belgische parken, waar ze de achtbaantreinen wel vol mogen vullen (mondkapje is dan wel verplicht).

5 dagen later

Gisteravond even een zomeravondje gepakt met @RickMarkestein in Walibi. En eerlijk is eerlijk, dat zijn leuke avonden. Goh. Er is dan wel echt niets aan entertainment en ook qua aankleding is het allemaal niet veel, los van een foodcourt. Dus je moet het doen met de rides zelf. En dan komt toch het zeer vervelende systeem weer in werking. Wachtrijen van 2 uur virtueel en dan nog 20-30 minuten wachten voor een ride in de wachtrij zelf. Het kan eigenijk echt niet en is zo'n enorme middelvinger naar je bezoekers. Het viel mij ook op hoe weinig plezier ik zag in het park. Lange rijen bij de klantenservice vanwege klachten, zuchtende bezoekers en ik miste plezier. Het voelde alsof het park een beetje futloos was.

Dat had zeker niet te maken met het personeel, want dat deed echt zijn best. Sterker nog, zelfs toen wij half 12 nog een rondje in Untamed zaten wist het personeel er echt een feestje van te maken. En dat viel mij in positieve zin sowieso op. Het personeel in WH is echt altijd vrolijk en gezellig.

Je zou denken, is het dan te druk in het park? Maar eerlijk? Het was echt rustig. De horeca kon alles gewoon prima wegdraaien en ook op de paden was het niet druk. Terwijl het park wel echt was uitverkocht. En dat deed mij een beetje denken dat Walibi ver onder zijn normale capaciteit draait, maar dan toch dit soort extreme rijen.... Absurd. Nu, het is ook een beetje uitlokken natuurlijk wanneer vrijwel iedereen direct na het scannen een nieuwe ride reserveert, maar nog wel in een rij staat.

Gelukkig ging dit later op de avond beter, mede dankzij het hoge no show percentage van mensen die vertrokken waren maar wel een reservering hadden. Daardoor kon je vrijwel direct instappen in Goliath, maar stond de virtuele wachtrij voor 10 uur al uit. Ofwel; je hebt dus mensen die niet meer kunnen reserveren maar vervolgens wel half lege treinen zien.

Dat laatste natuurlijk deels te maken met corona, maar gisteren zaten er op het zware dieptepunt maar 9 (!!!) mensen in een treintje Untamed en stond de virtuele rij op 2 uur.

Eftelflags Sinds mijn bezoekjes aan Walibi Belgium irriteer ik mij al aan hoe krampachtig Nederland vasthoud aan 1,5m in attractie's. En sinds Disneyland Parijs ook alles weer volledig vult is Nederland het laatste land ter wereld (zover ik weet) wat nogsteeds afstand houd in attractie's. Het zou zoveel schelen als de 1,5m eraf gaat in sommige situatie's. In de rij staat iedereen ook op elkaar in de praktijk, vul die treintjes ook maar weer, zeker in de buitenlucht. 🙄

Dit systeem is verschrikkelijk en moet per direct afgeschaft worden. Ik snap echt niet waarom Walibi Holland hiermee doorgaat.

Zal ik dan maar eens een positieve ervaring plaatsen tussen al het negatieve geweld 😆
                      Ik ben 14 juli geweest met 3 man, ook een lange #lekkergaan avond. Helaas niet het beste weer gehad, maar dat mocht de sfeer niet verpesten.

Kwam rond 13:00 uur aan in het park. Hadden Untamed al gereserveerd staan en konden dus meteen doorlopen. Eenmaal in de fysieke rij na ±5minuten al aan de beurt wat ik echt een meevaller vond, de rij begon op de onderste trap. De uren daarna ws het redelijk goed te doen, overal in virtueel een wachttijd van ±1 uur en fysiek het langste was 15 minuten voor Lost. Het werd vanwege de avondtickets wel merkbaar drukker in het park vanaf ±17:00 uur, de virtuele tijden liepen dan ook op tot 1:15 a 1:30 uur, maar de fysieke rijen bleven op ongeveer 5 a 10 minuten. Na 20:00 uur werd het rustiger (waarschijnlijk ook vanwege het wat slechtere weer, regen) en de tijden in virtueel namen af naar 45 tot 60 min. fysieke rijen waren na 20h eigenlijk zeer minimaal tot max 5 min.

Is het systeem perfect? nee, ik zou het liever ook zien gaan want het doet af aan de spontaniteit en het park voelt veel voller dan het daadwerkelijk is, want niemand staat in de fysieke rij. Maar ik moet zeggen dat ik ook wel het voordeel zag. Even eten terwijl je in de rij staat, of een wat kleinere flatride doen (die ze trouwens echt te weinig hebben in deze tijd)

Wachttijden hebben mij dus erg meegevallen ondanks dat ook bij mij het park uitverkocht was op die dag. Voor het personeel hoe dan ook alle lof, ook toe het weer later op de avond minder was was de sfeer echt top! Alles bij elkaar was het een prima dag die ik heb af kunnen sluiten met een mooie backrow op Untamed op een een natte baan in het donker, wat echt echt weer een hele andere ervaring is!

Off-topic: Wel denk ik dat dit voorlopig voor de komende jaren mijn laatste bezoek is geweest, ondanks dat ik op nog geen 20 minuten rijden woon. Untamed is echt een top baan waarvoor ik nog wel terug zou komen. Lost Gravity is best oke. Maar de rest van de coasters viel het mij gewoon op dat die er niet echt beter op zijn geworden met de leeftijd. Voor de flatrides hoef je het ook niet te doen. En om dus voor 1 of 2 coaster terug te komen.......
                      Dan spaar ik liever even door voor alle andere toffe parken die wat verder weg liggen!

StefanV een wat kleinere flatride doen (die ze trouwens echt te weinig hebben in deze tijd)

Dit is voor mij echt de reden om te wachten totdat het virtuele wachten afgeschaft is.. Wat is er in de tussentijd te doen als je alle grote attracties via virtueel wachten doet.. Die 3/4 flatrides die er staan heb je zo gedaan.
                        Ik ben geen botsauto's bezoeker en ook de G-Force sla ik liever over.