Gisteravond even een zomeravondje gepakt met @RickMarkestein in Walibi. En eerlijk is eerlijk, dat zijn leuke avonden. Goh. Er is dan wel echt niets aan entertainment en ook qua aankleding is het allemaal niet veel, los van een foodcourt. Dus je moet het doen met de rides zelf. En dan komt toch het zeer vervelende systeem weer in werking. Wachtrijen van 2 uur virtueel en dan nog 20-30 minuten wachten voor een ride in de wachtrij zelf. Het kan eigenijk echt niet en is zo'n enorme middelvinger naar je bezoekers. Het viel mij ook op hoe weinig plezier ik zag in het park. Lange rijen bij de klantenservice vanwege klachten, zuchtende bezoekers en ik miste plezier. Het voelde alsof het park een beetje futloos was.
Dat had zeker niet te maken met het personeel, want dat deed echt zijn best. Sterker nog, zelfs toen wij half 12 nog een rondje in Untamed zaten wist het personeel er echt een feestje van te maken. En dat viel mij in positieve zin sowieso op. Het personeel in WH is echt altijd vrolijk en gezellig.
Je zou denken, is het dan te druk in het park? Maar eerlijk? Het was echt rustig. De horeca kon alles gewoon prima wegdraaien en ook op de paden was het niet druk. Terwijl het park wel echt was uitverkocht. En dat deed mij een beetje denken dat Walibi ver onder zijn normale capaciteit draait, maar dan toch dit soort extreme rijen.... Absurd. Nu, het is ook een beetje uitlokken natuurlijk wanneer vrijwel iedereen direct na het scannen een nieuwe ride reserveert, maar nog wel in een rij staat.
Gelukkig ging dit later op de avond beter, mede dankzij het hoge no show percentage van mensen die vertrokken waren maar wel een reservering hadden. Daardoor kon je vrijwel direct instappen in Goliath, maar stond de virtuele wachtrij voor 10 uur al uit. Ofwel; je hebt dus mensen die niet meer kunnen reserveren maar vervolgens wel half lege treinen zien.
Dat laatste natuurlijk deels te maken met corona, maar gisteren zaten er op het zware dieptepunt maar 9 (!!!) mensen in een treintje Untamed en stond de virtuele rij op 2 uur.