ppc-anoniem-1 Het is voor mij het idee van geforceerd mijn telefoon gebruiken, maar ook alles wat eromheen komt. Voordat ik mijn telefoon 2 jaar geleden vervangen heb had ik een telefoon met een ontzettend slechte batterij. Maakt niet uit, maar als ik mijn telefoon meer moet gebruiken kan ik er geen hele dag mee doen, en dat gaat uiteindelijk ook met mijn huidige telefoon gebeuren, want ik ben iemand die 5-6 jaar met een telefoon doet. Dus dan moet ik of een telefoon kopen omdat een pretpark wil dat ik een telefoon gebruik, of ik moet een fatsoenlijke powerbank kopen.

Daarnaast is wifi in pretparken vaak ontzettend matig, dus dan word ik ook geacht een fatsoenlijke databundel te hebben. Kortgezegd vind ik het geen klantvriendelijk systeem op die manier. Maar dat is mijn persoonlijke mening. En je weet, vast wel dat ik van zowel RMCs geniet als Japanse jet coasters uit de jaren 80, dus ik weet ook dat ik in veel dingen een afwijkende mening heb.

Ik verwacht zelf dat de kans groot is dat ze wel degelijk terug naar de oude vorm gaan. Toen was op de huidige manier digitaal wachten namelijk het 1ste niveau van fastlane. Een hoop mensen hebben van het gemak kunnen proeven en die zullen straks veel sneller gewillig zijn om voor dat gemak wat extra te betalen, helemaal gezien de stand-by rij bij de attractie dan een stuk korter is. Door het oude systeem terug te introduceren hou je ook de mensen wie het niks vinden tevreden. Eventueel zal het systeem dan bij meer attracties worden toegevoegd, bij bijvoorbeeld Merlin of het reuzenrad.

Time will tell, beide opties hebben hun en voor en nadelen.

Hoe zit het eigenlijk met de wifi in Walibi? Is die goed en kan je alles zonder haperen reserveren of moet je niet enorm veel data uit je bundel gebruiken voor een beetje fijn dagje Walibi? Dat zou niet bepaald klantvriendelijk zijn.

broodje123 wifi is redelijk, zolang je normaal internet en geen video's gaat laden.

Ben afgelopen zaterdag geweest en heb niet op de WiFi gezeten. Mijn verbruik op die dag was 60 mb. Heb die dag mijn internet ook wel gebruikt voor andere dingen.

Als je met meer mensen bent, koppel je accounts aan elkaar. Dan hoeft er sowieso maar 1 persoon te reserveren. Maar het is niet zo dat je internetbundel ineens weg is.

Het zou mij verbazen als walibi hier mee stopt. Vind wel dat ze wat proactiever de wachtrij moeten gaan bijstellen. Heb een uur gewacht voor goliath. Vervolgens stap ik de fysieke rij in en kan gelijk instappen. Vervolgens rijd de trein weg met nog meer lege karretjes dan normaal in corona tijd.

Ook wanneer we weer terug in het station komen staat er bijna niemand te wachten. Express was het zelfde verhaal. Dan kost het systeem wel capaciteit. Terwijl dit niet nodig is, ze kunnen namelijk de tijdsloten vooruit schuiven.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

Aliator klopt en soms is de fysieke wachtrij 45 min. Het is blijkbaar erg lastig om het tussen de 5/15 min te houden.

Niek heeft de titel veranderd naar Ook in 2021 verplichte virtuele wachtrij in Walibi Holland .
      een maand later

Weet iemand hoe je de virtual queue van 2 verschillende groepen can combineren in 1?

NielsC je kunt heel eenvoudig in de fastlane omgeving op de dag zelf de optie ‘deel met vrienden’ aanklikken. Daar vul je het e-mail adres in waar de fastlane aan gekoppeld mag worden en klaar is kees.

In tegenstelling tot wat Eftelflags hoef je hiervoor dus niet naar de gastenservice en kunt dit op de dag zelf al vanuit thuis regelen. Zo kun je ook al meteen vanuit thuis (of de auto) in de rij gaan staan zodat je bij aankomst direct een achtbaan in kan stappen 😉

ppc-anoniem-1 hmm dat is dan nieuw, of het personeel van Walibi weet zelf ook niet van deze functie. Toen ik in mei in het park was, werden we hiervoor namelijk nog naar de gastenservice gestuurd.

Quefox_ Ik heb al vaker Fastlane codes aan elkaar gekoppeld. Ook vorig seizoen. Ik heb een abonnement en mijn vriend ook. We moeten echter telkens los een reservering maken en ontvangen ieder op ons eigen email adres een Fastlane code. Iedere keer kunnen we deze makkelijk koppelen met ´deel met vrienden´. Ook vrienden met gekochte tickets hebben zo de fastlane aan mijn adres gekoppeld op de ochtend voor ons bezoek. Werkt perfect 😃

Quefox_ hmm dat is dan nieuw, of het personeel van Walibi weet zelf ook niet van deze functie. Toen ik in mei in het park was, werden we hiervoor namelijk nog naar de gastenservice gestuurd.

Dit is sowieso al sinds het begin van dit seizoen het geval. Wij hebben regelmatig fastlanes gekoppeld en ontkoppeld tijdens onze bezoeken.

Heeft iemand enig idee waarom Goliath al een week met één trein rijdt?

NielsC De baan is inmiddels al weer bijna 20 jaar oud. Weet dat ze de afgelopen tijd wat chassis dingen hebben vervangen aan de treinen. Gok dat er weer 1 kapot is...

(auw. Elke keer als ik dat zeg voel mij echt oud... ten tijden van Themepark.nl de bouw volgen....)

Eftelflags Nou inderdaad. Ik zie mezelf daar vlak na de opening nog in de rij staan met een beetje spanning.

Eftelflags ah thanks.

Het lijkt alsof walibi dit seizoen veel problemen heeft met storingen en kapotte trein/baan onderdelen. Erg vervelend want ze hebben hun volle capaciteit hard nodig... ik ga morgen maar, denk niet dat het een top dag gaat worden 😅 .

Rijden ze ondertussen weer met volledig gevulde treinen daar of is het nog altijd een rij tussenlaten zoals vorig jaar?

NielsC Afgelopen woensdag reden ze gewoon met twee treinen.

• NielsC heeft hierop gereageerd.