Hoe leuk een achtbaan natuurlijk ook is heeft het park echt wel een infill attractie nodig. Het liefst zie ik een interactive darkride ala popcorn revenche verschijnen. Ze missen gewoon een binnen attractie. Voor thrill zou ik gaan voor een intamin gyro swing. Wellicht dat het gebied er achter al meegetrokken kan worden en er meer op past dan wij denken.

Ik zou ook voor een rmc single rail gaan,
Maar Walibi kan wel families aan willen trekken maar ik denk toch echt dat dat niet gaat gebeuren want Walibi is gewoon het park met DE achtbanen van Nederland volgens de gewone mens, en ik denk niet dat, nu Walibi reclame maakt met families erop er in een keer honderden normale families naar Six Flags Holland gaan, ook niet als er een dark ride wordt gebouwd.

Een RMC Raptor zou wel waanzinnig zijn. Maar de kartbaan uit het Nintendo world topic zou ik ook erg mooi zien passen op die plek.

• MrRC heeft hierop gereageerd.

QDude24 Terwijl de beleving toch compleet anders is. Een variant van de Mystery Castle mag ook hoor. 😉

Marco Al hoe wel dit wel erg leuk is. Maar ik denk dat Walibi GEEN kart achtig attractie zal kiezen.

• Marco heeft hierop gereageerd.

MrRC Hoezo niet? Vorig jaar zeiden ze nog dat ze niet van de kartbaan af wilden, dat stond in het artikel van looopings.

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Marco Moet nu toch ff het nieuwe artikel lezen, wat jij verteld was in 2019 en NIET in 2020.

• Marco heeft hierop gereageerd.

MrRC In 2019 had ik de wens om snel weer een keer naar Disney World te gaan, dat is nu nog steeds niet veranderd. Ik snap dat Walibi een dramatisch zwabberbeleid heeft qua doelgroep en marketing, maar waarom zou een wens per jaar moeten veranderen?

Marco Omdat Walibi nu eenmaal snel van gedachte veranderd. Te makkelijk maar wel waar.

Marco ik denk dat het juridisch niet slim was om eerder te zeggen dat ze de kartbaan weg wilde halen, gezien dat opgevat kan worden als schuldbekentenis. Een advocaat van de tegenpartij zou daar meteen bovenop springen.
            Misschien heb ik het mis (ben geen jurist), maar ik zie het niet als toeval dat het nieuws van de sluiting naar buiten komt op dezelfde dag als vrijspraak.

• stef vindt dit leuk.

Leuk topic, speculeren en dagdromen is altijd tof

Ik heb het volgende bedacht. De G-Force gaat weg op zijn huidige plek en krijgt een plekje op de roze vlek. De infra passen we ook een beetje aan (in rood) zodat het wandelpad langs het water komt te lopen, dat kijkt een heel stuk mooier weg voor het park. De gele vlek wordt de nieuwe horeca locatie met aansluitend op het oranje een nieuw groot terras/plein. Dat moet zo ingericht worden dat je met halloween daar een tribune kan opbouwen om in die periode op het water een show van enige allure op te kunnen voeren (Terug naar de tijd van Walibi Flevo met een watershow op dat meer!)

Dan blijft natuurlijk de blauwe vlek over om invulling te geven aan een nieuwe attractie. Met het thema van de Speedzone zou het een attractie moeten worden waar snelheid centraal staat. Nu is dit best een flinke oppervlakte in het park. Daarom heb ik het gebied nog eens in tweeen gedeeld. Aan de linkerkant wil ik graag een kopietje van Loke, uit Liseberg

Op het grote oppervlak zou ik dan toch weer voor een achtbaan gaan. Zoals al vaker geopperd, een single rail van RMC zou het aanbod in Walibi perfect aanvullen als je het mij vraagt.

Misschien met een custom layout zodat het mogelijk wordt dat die misschien her en der de paden oversteekt of ergens onderdoor gaat bijvoorbeeld.

Blijft trouwens over de groene muur aan de linkerkant, die wordt opgetrokken om Below aan het zicht te onttrekken. En omdat het Walibi is zou ik een grote betonnen muur willen zien, met daarop een graffiti tekening die aansluit op het speedzone thema, met daar tussen echt groen.

Michael En omdat het Walibi is zou ik een grote betonnen muur willen zien, met daarop een graffiti tekening die aansluit op het speedzone thema, met daar tussen echt groen.

Ik weet hier nu niet of je een grap maakt of serieus bent haha

QDude24 Haha, toen ik het schreef bedacht ik me al dat mensen dit wel eens sarcastisch konden opvatten, maar ik bedoelde het wel serieus. Mooi of lelijk, het is de stijl van het park geworden dus om samenhang met andere gebieden te krijgen zou ik dat hier ook zeker terug laten komen.

Hjalmar ja, die ben ik zeker niet vergeten en van mij mag die echt wel naar Walibi komen.
                Dat geanimeerde model heeft een vette layout. Zet die maar in de polder.

Paar blikken verf erover heen en er een Festival terrein van maken, met keiharde muziek langs de baan. Zo pakken ze het tegenwoordig aan.

Een steeplechase met racemotoren ipv paarden. Past in het thema en voegt ook meteen iets toe voor de jongere kinderen die in dat themadeel eigenlijk niets hebben.

Ik vind de indeling van Michael echt een heel sterk idee. Mooie waterkant om te zitten, Goliath wat meer betrokken bij de looproutes en een veel grotere Speed Zone.

Ik zou voor sowieso een unieke flatride en een achtbaan kiezen, maar dan wel een achtbaan die iets meer voor iedereen is en niet weer een extreem spektakelstuk als Untamed of Goliath. Ik denk bijvoorbeeld aan een moderne indoor-outdoor setting met een gelanceerde spinning coaster zoals Objectif Mars in Futuroscope (Intamin) of een baan als Cobra's Curse in Busch Gardens. Dat is toch weer anders dan Dwervelwind, maar wel heel tof.

RMC's single rails zijn heel tof en zouden een hele poos heel uniek zijn. Mijn zorg is capaciteit, want de groei van 't park met meer gave achtbanen zou hopelijk tot een terugkeer naar de 1 miljoen gasten leiden.

Jules Ik vind de indeling van Michael echt een heel sterk idee. Mooie waterkant om te zitten, Goliath wat meer betrokken bij de looproutes en een veel grotere Speed Zone.

Zeker, maar toch zou ik ook nog een looppad creëren via condor of ergens in die buurt.

• Roller heeft hierop gereageerd.

Michael Gaaf plan! Ik denk alleen niet dat ze Mission Control willen gaan verplaatsen/verwijderen omdat ze deze afgelopen jaar opgeknapt hebben. Laat die Raptor maar komen 😁

The_Bullgod Zeker, maar toch zou ik ook nog een looppad creëren via condor of ergens in die buurt.

Een looppad van de Condor naar Goliath zou inderdaad ideaal zijn alleen ik zou geen idee hebben hoe die zou moeten lopen. Tussen Condor en Goliath ligt nog een backstage pad die dan in de weg ligt