Ik zie ze daar in Biddinghuizen graag even doorsparen en er een hele toffe dark ride neerzetten.
Ik ben gek op achtbanen, maar voor mij hoeft het niet elke keer hoger, harder en gekker, een dark ride voor de afwisseling is ook wel eens fijn.
Waar zou jij de kartbaan van Walibi Holland door vervangen?
broodje123 ja goed, maar het ging mij om het ride type/principe
Zoek de verschillen maar:
http://www.intlamusements.com/tourbillion.html
http://ride-engineers.com/stormforce-20/
Single Rail, het liefste van RMC maar mag ook van Intamin. En het grondoppervlakte is nog veel groter als je ook het stuk richting het water erbij betrek, achter de G-Force. Dan creëer je een leuk stukje park aan het water, met prachtig uitzicht op Untamed aan de overkant van het water. Daarnaast wordt de doorloop naar Goliath een stuk minder awkward, wordt dan beter bij het park betrokken.
In het verleden zijn er samenwerkingen geweest met Red Bull, het lijkt mij een schot in de roos als deze achtbaan iets te maken gaat hebben met Max Verstappen. Daar lijk mij een hele leuke samenwerking mogelijk.
Als Walibi meer de kant familie kant op wilt gaan, zou hier een goede locatie zijn voor een gerstlauer bobsled zoals tiki waka of misschien wel de grotere versie zoals firechaser express of pégase express. Als ze voor een thrill coaster kiezen zou een gerstlauer launch zoals karacho heel goed zijn of een RMC raptor coaster.
Mijn gok en ook deels wel hoop is een year round haunted house. Iets wat perfect zou passen binnen de doelgroep van Walibi. Met deze oppervlakte kunnen ze echt wat moois neer zetten met een voor plein er bij.
QDude24 Simon coasterwaffle Een RMC Single Rail had ik ook nog niet over nagedacht, maar dat zou inderdaad ook erg tof zijn. Meteen twee RMC's in één park
The_Real_Infernape overigens wat gebruik je om die afstanden op te meten in die luchtfoto @Tuit? Asking for a friend
Google maps, rechts klikken op een punt in de kaart en dan kiezen voor afstand meten. En daarna kan je de volgende punten met links klikken of verslepen.
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-2 Holy shit, hoe heb ik dit al die jaren gemist?! I feel silly now haha. In ieder geval thanks!
Mijn eerste gedachte was ook een spookhuis die het hele jaar open is. Al zie ik een droptower ook zeker wel zitten.
Loekiloeki Al zie ik een droptower ook zeker wel zitten.
Denk dat die GP dat teveel vergelijkt met Space Shot
RMC Raptor is fantastisch. Als die optie er is, zou ik die direct nemen.
Als er iets is waar Walibi volgens mij niet echt behoefte aan heeft is het nóg een heftige achtbaan. Zo'n beetje alle attracties in dat park die interessant zijn zijn heftige achtbanen. Er is maar een achtbaan die geen thrillcoaster is, en dat is dan meteen zo'n duf Zierertje. Er mag wel een toffe, rustiger, familievriendelijke attractie in dat park komen wat mij betreft.
- Bijgewerkt
Voor dit.. mis hem nog steeds.
- Bijgewerkt
Een S&S 4D coaster zie ik eerlijk gezegd ook wel gebeuren, uniek, compact en ze keken naar deze optie in 2017 al. Maar een RMC raptor is natuurlijk beter
Amber Het park mist gewoon een goede familie ride nu. Nou ja; ze missen ook een paar goede infills en dat hele kindergebied kunnen ze beter ook opruimen.
Ik hoop dat het park nu vooral eens gaat investeren in dingen die er echt toe doen. Een nieuwe grote flat ride kan het park gebruiken, maar ook een mooie family coaster en wat toffe infills van Zamperla. Maak het park wat meer compleet nu en gebruik de locatie van de kart baan voor een grote infill en plaats direct wat kindermeuk erbij. Balanceer het park meer.
Waarom beperken tot het gebied van de kartbaan? Kunnen ze niet de ruimte over het water (richting psycoshock) gebruiken? Dan heb je ruimte voor iets groots...
Ik verbaas me er over dat er aan de ene kant geklaag is over de vele identiteitscrisissen die het park al heeft gehad en ik nog steeds familieattracties als optie voorbij zie komen.
Die RMC single rail zou ik een geweldige optie vinden voor Walibi er even vanuit gaande dat het ook past. Een achtbaan die bij de doelgroep past en uniek in de regio. Ze mogen er ook een Gyro Swing/Giant Discovery neerzetten.
Vekoma Dive Pretzel Coaster, uniek (nog) nergens in een park geplaatst.