Een steeplechase met racemotoren ipv paarden. Past in het thema en voegt ook meteen iets toe voor de jongere kinderen die in dat themadeel eigenlijk niets hebben.

Ik vind de indeling van Michael echt een heel sterk idee. Mooie waterkant om te zitten, Goliath wat meer betrokken bij de looproutes en een veel grotere Speed Zone.

Ik zou voor sowieso een unieke flatride en een achtbaan kiezen, maar dan wel een achtbaan die iets meer voor iedereen is en niet weer een extreem spektakelstuk als Untamed of Goliath. Ik denk bijvoorbeeld aan een moderne indoor-outdoor setting met een gelanceerde spinning coaster zoals Objectif Mars in Futuroscope (Intamin) of een baan als Cobra's Curse in Busch Gardens. Dat is toch weer anders dan Dwervelwind, maar wel heel tof.

RMC's single rails zijn heel tof en zouden een hele poos heel uniek zijn. Mijn zorg is capaciteit, want de groei van 't park met meer gave achtbanen zou hopelijk tot een terugkeer naar de 1 miljoen gasten leiden.

Jules Ik vind de indeling van Michael echt een heel sterk idee. Mooie waterkant om te zitten, Goliath wat meer betrokken bij de looproutes en een veel grotere Speed Zone.

Zeker, maar toch zou ik ook nog een looppad creëren via condor of ergens in die buurt.

• Roller heeft hierop gereageerd.

Michael Gaaf plan! Ik denk alleen niet dat ze Mission Control willen gaan verplaatsen/verwijderen omdat ze deze afgelopen jaar opgeknapt hebben. Laat die Raptor maar komen 😁

The_Bullgod Zeker, maar toch zou ik ook nog een looppad creëren via condor of ergens in die buurt.

Een looppad van de Condor naar Goliath zou inderdaad ideaal zijn alleen ik zou geen idee hebben hoe die zou moeten lopen. Tussen Condor en Goliath ligt nog een backstage pad die dan in de weg ligt

Ik vind eerlijk gezegd een Mack Extreme spinningcoaster wel heel goed passen bij Walibi Holland, ook de eerder genoemde gyro swing zie ik graag in het park maar dan liever als vervanger van Thomahawk (die kant van het park mist een aantrekkingspunt).

Daarnaast zou ik aan het water ook zo'n heel grote starflyer neer zetten, dat is in mijn mening een mooie midden weg tussen een thrillride en een familyride.

Ron Ik verbaas me er over dat er aan de ene kant geklaag is over de vele identiteitscrisissen die het park al heeft gehad en ik nog steeds familieattracties als optie voorbij zie komen.

Dit is omdat, de huidige doelgroep volgens Walibi families zijn, dus als je speculeert naar mogelijke attracties moet je dat in het achterhoofd houden.

Los daarvan mist Walibi Holland alsnog een wat mildere maar niet duffe attractie, of ze nu een familie doelgroep hebben of niet

• Ron heeft hierop gereageerd.

Flauwe opmerking misschien van mij, maar voor mij voelt walibi holland als een thorpe park van de ali express. Ik hoop nog steeds op dat een aantal investeringen worden uitgevoerd, zoals de 4D coaster en met wel fatsoenlijke theming. Jongeren hoeven niet altijd perse graffiti, kijk Derren Browns Ghost Train. Zoiets past ook goed in Walibi denk ik.

Ik heb het idee dat er nog steeds een misconceptie is binnen deze community wat Walibi bedoelt met de familie doelgroep. Uit mijn persoonlijke ervaring zie ik dat er enorm veel gezinnetjes in het park zijn met kids rond the 10 jaar die net overal in mogen of op zn minst 120 cm zijn en heb het idee dat Walibi op deze groep target die net meer durven. Dat gezegd hebbende zou ik een RMC single rail niet misstaan, ondanks de hoge intensiteit zien ze er niet intimiderend uit en zijn ze vanaf 120cm toegankelijk (in de VS uiteraard)

@broodje123 Ik weet niet of je heel blij moet zijn met Thorpepark, zij hebben namelijk sinds Swarm en Derren Browns Ghost Train vrijwel niks toegevoegd en ook veel infills gesloten, terwijl wij hier mogen genieten van Lost Gravity en Untamed

QDude24

Dit zegt Walibi er in ieder geval zelf over:

"Door de diversiteit aan attracties richt Walibi zich op een gemengd publiek. De primaire doelgroep van het attractiepark zijn Teenagers en Young Adults. Daarnaast richt Walibi zich op de doelgroep gezinnen met Tweens"

Een jaar of 8 geleden hebben ze na een paar jaar weer heel snel afgestapt van families als belangrijkste doelgroep en hebben ze afscheid genomen van al die characters. Alles wat daarna gekomen is, past wat mij betreft prima bij wat hierboven beschreven staat. Daarnaast zijn juist de familieattracties verdwenen en waren de vervangingen allemaal spectaculairder.

Wat mij betreft gaan ze ook op die voet door. Daarmee zijn ze (voor mij) onderscheidend ten opzichte van de andere parken. Ik zit in ieder geval niet te wachten op een volgende identiteitscrisis.

Ik kon de ruimte niet inschatten, maar als het past hoe @Michael het hierboven beschreven is dan mogen ze dat er van mij zo neerzetten. Hoewel ik zelf een RMC single rail genoemd heb, zou zo'n Axis coaster wat mij betreft ook mogen. Die was ik al wel compleet vergeten.

Michael Ik zou de theekopjes schuin achter het reuzenrad ook weg trekken om die hoek gewoon vol te planten met groen en de theekopjes bij je in die hoek plaatsen op basis van jou idee.

Dus theekopjes daar weg verplaatsen naar jou'n concept,
          huidige pad weghalen dat vervangen voor het groen zoals op tekening,
          Rode pad wachtrij reuzenrad paarse pad uitgang.

Wachtrij voor het reuzenrad kan best zo worden gelaten hoor. De operator heeft tenslotte een buffertje nodig om het in balans te houden 😛

QDude24 ik wil niet teveel off topic gaan richting de doelgroep van Walibi (misschien dat dit een discussie is die zijn eigen topic verdient) maar ik wou het volgende toch even gezegd hebben:

Volgens mij is Walibi Oost-Indisch gericht op een bepaalde doelgroep. Oftewel, ze zijn gericht op de doelgroep die op dat moment het beste voor hen uitkomt. Willen we meer mensen aantrekken voor een kinderhalloween event? Nou dan zijn we nu een familiepark voor kinderen! Hebben we een nieuwe extreme achtbaan? Dan zijn we nu een tiener / adolescenten park!

En volgens mij werkt dat prima voor het gewone publiek, want die blijven eropaf komen. Zo probeert Walibi in mijn ogen gewoon zoveel mogelijk mensen te lokken in plaats van alleen een bepaalde groep. En hoe meer mensen er komen, hoe meer geld er in het laatje terechtkomt.

maar om specifiek terug te komen op de mogelijkheden van de kartbaan, zie ik eerder gebeuren dat ze weer kiezen voor een wat extremere set attracties zoals bijvoorbeeld @Michael zo mooi heeft geïllustreerd. Er komt een tijd dat ook de kindergebieden een metamorfose moeten ondergaan, en ik denk dat ze wel dan weer zullen sturen op de families, wellicht met een nieuwe familie achtbaan die ik wel mis in het park, maar niet erg vind passen bij Speedzone.

Hoewel ik een nieuwe thrill flatride, 4D freespin, RMC Raptor zeker toejuich ben ik toch van mening dat Walibi die zich juist nu wilt focussen op families een mooie familiebaan moeten neerzetten.

Joell Ik had het geinterpeteert als we willen ons richten op stoere kinderen vanaf 1.20 dus een baan als Orakanen is perfect en is toch extra coaster. Ik denk dat Walibi vooral coasters wil neerzetten, want die kunnen ze marketen als groot.

• Joell heeft hierop gereageerd.
            • Joell vindt dit leuk.

Joell ja dat is eigenlijk een perfect plan. Leuk voor familie's en voor de echte thrillseeker. In Le Pal staat volgensmij de grotere variant daarvan, ik weet alleen niet of het dure banen zijn.

The_Bullgod Gaan ze niet meer echt leveren hoor. Enorm duur en storingsgevoelig. Inmiddels zit Intamin ook in dit project.