Waar zou jij de kartbaan van Walibi Holland door vervangen?
Marco Omdat Walibi nu eenmaal snel van gedachte veranderd. Te makkelijk maar wel waar.
Marco ik denk dat het juridisch niet slim was om eerder te zeggen dat ze de kartbaan weg wilde halen, gezien dat opgevat kan worden als schuldbekentenis. Een advocaat van de tegenpartij zou daar meteen bovenop springen.
Misschien heb ik het mis (ben geen jurist), maar ik zie het niet als toeval dat het nieuws van de sluiting naar buiten komt op dezelfde dag als vrijspraak.
Leuk topic, speculeren en dagdromen is altijd tof
Ik heb het volgende bedacht. De G-Force gaat weg op zijn huidige plek en krijgt een plekje op de roze vlek. De infra passen we ook een beetje aan (in rood) zodat het wandelpad langs het water komt te lopen, dat kijkt een heel stuk mooier weg voor het park. De gele vlek wordt de nieuwe horeca locatie met aansluitend op het oranje een nieuw groot terras/plein. Dat moet zo ingericht worden dat je met halloween daar een tribune kan opbouwen om in die periode op het water een show van enige allure op te kunnen voeren (Terug naar de tijd van Walibi Flevo met een watershow op dat meer!)
Dan blijft natuurlijk de blauwe vlek over om invulling te geven aan een nieuwe attractie. Met het thema van de Speedzone zou het een attractie moeten worden waar snelheid centraal staat. Nu is dit best een flinke oppervlakte in het park. Daarom heb ik het gebied nog eens in tweeen gedeeld. Aan de linkerkant wil ik graag een kopietje van Loke, uit Liseberg
Op het grote oppervlak zou ik dan toch weer voor een achtbaan gaan. Zoals al vaker geopperd, een single rail van RMC zou het aanbod in Walibi perfect aanvullen als je het mij vraagt.
Misschien met een custom layout zodat het mogelijk wordt dat die misschien her en der de paden oversteekt of ergens onderdoor gaat bijvoorbeeld.
Blijft trouwens over de groene muur aan de linkerkant, die wordt opgetrokken om Below aan het zicht te onttrekken. En omdat het Walibi is zou ik een grote betonnen muur willen zien, met daarop een graffiti tekening die aansluit op het speedzone thema, met daar tussen echt groen.
Ik vind het wel mooi dat iedereen RMC roept, maar zijn we de Axis Coaster alweer vergeten van S&S Sansei? Leuker, Beter, toffer en compleet uniek!
- Bijgewerkt
Hjalmar ja, die ben ik zeker niet vergeten en van mij mag die echt wel naar Walibi komen.
Dat geanimeerde model heeft een vette layout. Zet die maar in de polder.
Paar blikken verf erover heen en er een Festival terrein van maken, met keiharde muziek langs de baan. Zo pakken ze het tegenwoordig aan.
Een steeplechase met racemotoren ipv paarden. Past in het thema en voegt ook meteen iets toe voor de jongere kinderen die in dat themadeel eigenlijk niets hebben.
Ik vind de indeling van Michael echt een heel sterk idee. Mooie waterkant om te zitten, Goliath wat meer betrokken bij de looproutes en een veel grotere Speed Zone.
Ik zou voor sowieso een unieke flatride en een achtbaan kiezen, maar dan wel een achtbaan die iets meer voor iedereen is en niet weer een extreem spektakelstuk als Untamed of Goliath. Ik denk bijvoorbeeld aan een moderne indoor-outdoor setting met een gelanceerde spinning coaster zoals Objectif Mars in Futuroscope (Intamin) of een baan als Cobra's Curse in Busch Gardens. Dat is toch weer anders dan Dwervelwind, maar wel heel tof.
RMC's single rails zijn heel tof en zouden een hele poos heel uniek zijn. Mijn zorg is capaciteit, want de groei van 't park met meer gave achtbanen zou hopelijk tot een terugkeer naar de 1 miljoen gasten leiden.
Michael Gaaf plan! Ik denk alleen niet dat ze Mission Control willen gaan verplaatsen/verwijderen omdat ze deze afgelopen jaar opgeknapt hebben. Laat die Raptor maar komen
The_Bullgod Zeker, maar toch zou ik ook nog een looppad creëren via condor of ergens in die buurt.
Een looppad van de Condor naar Goliath zou inderdaad ideaal zijn alleen ik zou geen idee hebben hoe die zou moeten lopen. Tussen Condor en Goliath ligt nog een backstage pad die dan in de weg ligt
Ik vind eerlijk gezegd een Mack Extreme spinningcoaster wel heel goed passen bij Walibi Holland, ook de eerder genoemde gyro swing zie ik graag in het park maar dan liever als vervanger van Thomahawk (die kant van het park mist een aantrekkingspunt).
Daarnaast zou ik aan het water ook zo'n heel grote starflyer neer zetten, dat is in mijn mening een mooie midden weg tussen een thrillride en een familyride.
Ron Ik verbaas me er over dat er aan de ene kant geklaag is over de vele identiteitscrisissen die het park al heeft gehad en ik nog steeds familieattracties als optie voorbij zie komen.
Dit is omdat, de huidige doelgroep volgens Walibi families zijn, dus als je speculeert naar mogelijke attracties moet je dat in het achterhoofd houden.
Los daarvan mist Walibi Holland alsnog een wat mildere maar niet duffe attractie, of ze nu een familie doelgroep hebben of niet
Flauwe opmerking misschien van mij, maar voor mij voelt walibi holland als een thorpe park van de ali express. Ik hoop nog steeds op dat een aantal investeringen worden uitgevoerd, zoals de 4D coaster en met wel fatsoenlijke theming. Jongeren hoeven niet altijd perse graffiti, kijk Derren Browns Ghost Train. Zoiets past ook goed in Walibi denk ik.
Ik heb het idee dat er nog steeds een misconceptie is binnen deze community wat Walibi bedoelt met de familie doelgroep. Uit mijn persoonlijke ervaring zie ik dat er enorm veel gezinnetjes in het park zijn met kids rond the 10 jaar die net overal in mogen of op zn minst 120 cm zijn en heb het idee dat Walibi op deze groep target die net meer durven. Dat gezegd hebbende zou ik een RMC single rail niet misstaan, ondanks de hoge intensiteit zien ze er niet intimiderend uit en zijn ze vanaf 120cm toegankelijk (in de VS uiteraard)
@broodje123 Ik weet niet of je heel blij moet zijn met Thorpepark, zij hebben namelijk sinds Swarm en Derren Browns Ghost Train vrijwel niks toegevoegd en ook veel infills gesloten, terwijl wij hier mogen genieten van Lost Gravity en Untamed
Dit zegt Walibi er in ieder geval zelf over:
"Door de diversiteit aan attracties richt Walibi zich op een gemengd publiek. De primaire doelgroep van het attractiepark zijn Teenagers en Young Adults. Daarnaast richt Walibi zich op de doelgroep gezinnen met Tweens"
Een jaar of 8 geleden hebben ze na een paar jaar weer heel snel afgestapt van families als belangrijkste doelgroep en hebben ze afscheid genomen van al die characters. Alles wat daarna gekomen is, past wat mij betreft prima bij wat hierboven beschreven staat. Daarnaast zijn juist de familieattracties verdwenen en waren de vervangingen allemaal spectaculairder.
Wat mij betreft gaan ze ook op die voet door. Daarmee zijn ze (voor mij) onderscheidend ten opzichte van de andere parken. Ik zit in ieder geval niet te wachten op een volgende identiteitscrisis.
Ik kon de ruimte niet inschatten, maar als het past hoe @Michael het hierboven beschreven is dan mogen ze dat er van mij zo neerzetten. Hoewel ik zelf een RMC single rail genoemd heb, zou zo'n Axis coaster wat mij betreft ook mogen. Die was ik al wel compleet vergeten.
Ron Wanneer hebben ze dat gezegd dan? In 2019 zeiden ze nog nu ook gezinnen met jonge kinderen aan te willen spreken, onder andere de Spooky Days waren hiervoor
Michael Ik zou de theekopjes schuin achter het reuzenrad ook weg trekken om die hoek gewoon vol te planten met groen en de theekopjes bij je in die hoek plaatsen op basis van jou idee.
Dus theekopjes daar weg verplaatsen naar jou'n concept,
huidige pad weghalen dat vervangen voor het groen zoals op tekening,
Rode pad wachtrij reuzenrad paarse pad uitgang.