Ik zie hier opeens zo veel discussie over "overname" in het geval Toverland, en ik vraag me echt af waar dit vandaan komt. Als ik terug scroll is het niet meer dan een gedachtenspinsel van @Progress , correct?
Progress Ik zou nog steeds niet verbaasd zijn als we ergens in de komende jaren het bericht krijgen dat Toverland wordt overgenomen door een parkengroep. Een goedgekeurd bestemmingsplan maakt het park natuurlijk meer waard bij een eventuele verkoop.
De basis voor jouw aannames ontgaat mij compleet, Toverland lijkt gewoon onder haar eigen paraplu te blijven voortbestaan. Toverland is zelf in alle uitingen positief over de toekomst, inclusief de corona-tegenslagen. Af en toe wordt er op een looopings-manier (spanning en sensatie) genoemd dat de schulden torenhoog zijn, maar daar zit volgens mij gewoon een nette bedrijfsvoering achter waardoor die investeringen op termijn gewoon conform afspraken worden afgelost.
Anyways, ik vind het speculeren over een overname van Toverland wel wat onzinnig, want er is niets (echt niets) dat daar op zou moeten wijzen, behalve bovengenoemde gedachtenspinsel.
edit: na een kleine zoektocht via google kom ik overigens hier uit, waarin je dezelfde ongefundeerde wegen bewandelt en een hoop opmerkingen over de financiën uiteindelijk laat uitkomen in de volgende vraag:
https://forum.pretpark.club/d/998-caroline-kortooms-neemt-afscheid-van-attractiepark-toverland/50
Progress En toch zet ik mijn vraagtekens... een schuld van 46 miljoen die significante uitbreidingen in de komende jaren erg lastig zal maken, tegenvallende cijfers, een in zeer korte tijd compleet uitgedunde directie... zit er een overname aan te komen?
Dit hele overname verhaal is echt dikke onzin volgens mij dat je al sinds vorig jaar mei roept dus, zonder dat er een basis voor bestaat.
Kleine disclaimer overigens: het is niet uit te sluiten dat toverland ooit gaat worden overgenomen natuurlijk, maar op dit moment is er geen enkele reden om te denken dat dat gebeurt.
Je zou het kunnen vergelijken met een verkeerslicht dat op groen gaat springen. Je hebt geen idee wanneer, maar als je het maar lang genoeg roept heb je vanzelf een keer gelijk.