Eftelflags Eerst zeg je dat ik nieuwe argumenten breng en vervolgens is het alleen mijn mening, dan snap ik het ook niet meer hoor 😉
Maargoed, ik snap best dat virtueel wachten piekmomenten kan opvangen maar als ze het straks drukker gaan laten zijn dan is niets zo voorspelbaar als mensen een vooraf uitgezet parcours laten lopen.
De terassen die straks open zullen gaan waar wachtende mensen terecht zouden kunnen zijn nu ook al gewoon gevuld. Het enige verschil is dat de daarbij behorende horeca gesloten is om problemen met de regelgeving te voorkomen.
Je geeft terecht aan dat er veel oppervlak in de Efteling niet optimaal gebruikt word omdat mensen het niet weten te vinden. Maar ik geloof niet dat als mensen virtueel aan het wachten zijn ze die plekken ineens wel gaan vinden. Het gaat alleen meer drukte op de bekende paden opleveren. De Efteling zou er dan beter aan doen om de bestaande wachtrijen juist uit te breiden via dat soort gebieden (voor zover mogelijk) om de doorstroming maximaal te houden.
Ik snap dat die oplossingen niet mooi zijn (over parkeerplaatsen, schotten ertussen) maar het is wel effectief en ik denk dat dat voor nu het belangrijkste is. Effectieve, begrijpelijke oplossingen waar mensen direct iets mee kunnen en niet een nieuw virtueel wachtsysteem dat ze dan ook weer moeten leren gebruiken.