Eindelijk een middagje Efteling kunnen reserveren. @Marco en ik gaan op zondag 21 juni. We gaan er het beste van maken, ook al zijn we wel benieuwd hoe het zal zijn met de maatregelen.

ReneS Virtueel wachten zie ik zelf niet zitten in ieder geval. Ik wil lekker van een park genieten en er op m'n eigen tempo en eigen route doorheen gaan. Niet met het idee in m'n achterhoofd dat ik op tijd x bij attractie y moet zijn.

Helemaal mijn mening! Voor mij dus ook absoluut geen behoefte aan een virtuele wachtrij in de Efteling. 🙂

Verder begin van deze middag zonder enige problemen kunnen reserveren voor zaterdagavond 13 juni. Ik ben erg benieuwd wat ik er van ga vinden, ik had zelf nog wel even willen wachten.
Maar mijn vriend gaf aan dat hij geen zin had in nog maanden betalen voor iets wat we niet gaan bezoeken... en daar heeft ie natuurlijk ook een punt. 😉
En ergens voelt het ook wel weer fijn om naar iets toe te leven, weer eens een echt uitje te hebben in het weekend. Nu maar hopen op droog weer... 😎

Had deze al ergens anders geplaatst. Wist nog niet dat dit topic er was. Bij deze mijn mening van dagje
Efteling op 27-05-2020.

Zojuist teruggekeerd van een dagje Efteling. We hebben ons prima vermaakt en vonden dat alles goed was geregeld. Ondanks alle nieuwe regels reed wel alles op volle capaciteit, hulde, want heb het soms anders gezien. Python met 2 treinen, Joris en de Draak met 4. Alle stations zowel in als uitstap Vliegende Hollander open. Goed om extra units te hebben gezien voor de toiletten. Niet langer dan 10 minuten voor hoeven wachten. Alleen bij Joris, Vliegende Hollander, Symbolica en Baron alsnkanhste gewacht (40-50 minuten).
Efteling, veel dank voor een goede en leuke dag. Ook dank aan de andere bezoekers, hielden netjes rekening met elkaar. De sfeer is er niet minder om geworden door die paar kleuren die extra te zien waren.

Ik moet wel zeggen dat het beleid naar verblijfsgasten toe niet goed is. Het halfuur eerder toegang tot het park is geschrapt. Ik vond dit altijd heerlijk om lekker exclusief al een attractie of twee mee te pikken. Dit voordeel heb je nu dus niet meer. Bovendien ben je in de zomer niet welkom op de avonden van 19 tot 23u. Erg zuur. Wij hadden bewust een verblijf geboekt in juli. Het park zou dan immers tot 22u geopend zijn. Nu betaal je dus eigenlijk meer (want hoogseizoen) maar je krijgt minder dan wat je geboekt had.

Ik snap je frustratie Tim. Ik vind ook dat die bezoekers er bekaaid vanaf komen. De Efteling communiceert daar ook niet lekker over...

Het park gaat in de zomer wel om 9 uur open. Dat is vrij nieuw voor Nederland. Normaal zou ik dan niet direct drukte verwachten, maar met de het verplicht reserveren zullen ook die tijdslot en wel uitverkocht raken.

tuindwerg

Bekaaid? Schandalig hoe de Efteling deze mensen aan de kant zet. Zeker degene die hebben geboekt voor de coronamaatregelen in NL van kracht werden.

Ik vind het erg dubbel.
      Corona is natuurlijk een unieke situatie waar niemand in zijn dagelijkse bedrijfsvoering ooit rekening mee heeft gehouden, dus dat er dingen veranderd zijn tegenover een aantal maanden geleden en we allemaal een beetje water bij de wijn moeten doen lijkt me ergens logisch.

Aan de andere kant vind ik het vooral een aardige communicatie faal van de Efteling,
      Dat die avonden gelimiteerd zijn snap ik wel, maar geef mensen afhankelijk van de verblijfsduur 1 a 2x toegang voor zo een avond, en zorg dat je alternatieven bied op het park en leg het duidelijk vooraf uit.
      In plaats van dat het "rondgaat" en een overspannen webcare dit moet afhandelen.

OntheMove Schandalig?

Wat een heftig taalgebruik. Het zijn toch heel andere tijden waarbij maatregelen anders zijn. Het bezoek aan de Efteling zal voor die gasten ook al heel anders zijn dan toen de reservatie gemaakt werd.

Grijze-muis
        Juist vanwege alle maatregelen zou je nog eerder geneigd moeten zijn deze verblijfsgasten tegemoet te komen ipv nog eens extra €25 pp / per avond te laten betalen.

En hoe zit het met "onbeperkt toegang tot de Efteling" , waarmee men promoot? Zelfs nu (nog) staat dit letterlijk op de boekingsite van Bosrijk.
        Daarnaast beweert een woordvoerder dat €25 voor in de avond "goedkoper is dan normaal" (bron: Brabants Dagblad) terwijl als ik de ticketprijs afzet tegen elk uur dat ik daarvoor toegang heb tot het park tot een andere conclusie kom.

Ik denk dat de optie zoals Tonnie hem schetst al heel veel leed had weggenomen. Had 1 a 2 avondopenstellingen "cadeau" gedaan en toegelicht waarom je tot een dergelijke besluitvorming bent gekomen. Het had niet voor iedereen, maar zeker voor een (groot) gedeelte vd verblijfsgasten een stuk frustratie weggenomen denk ik.

Eftelflags Nog eens even terugkomen op dat virtueel wachten, Walt Disney World gaat juist Fastpass+ uitzetten om extra wachtrij capaciteit te kunnen hebben in deze tijd. Terwijl zij het meest geavanceerde en uitgebreide virtueel wachtrij systeem ter wereld hebben. Misschien is dat virtueel wachten dan toch niet het antwoord op alles 😉

Marvin ik heb juist ook gelezen dat men dit doet om over te stappen op de boarding pass bij meer attracties, zoals Rise of the Resistance. Zodat je ook wordt opgeroepen wanneer je een ritje kunt maken ipv een vaste tijd dat je bij de attractie moet zijn zoals bij fastpass.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Flying_Bryan FP+ gaat tijdelijk uit omdat Disney de wachtrij ruimte nodig heeft om met maatregelen een normale wachtrij te creëren bij de attracties, en door de social distancing maatregel is net als voor "onze parken" elke vierkante meter van belang voor ze.

Ik schreef het al eerder dat alle gasten de fysieke rij uit halen niet zinvol is, want dit kost capaciteit, en Disney lijkt dit dus ook zo te vinden.

Boardingpass (van Disney, niet van de Efteling) is dan wel een goede tool als aanvulling op de fysieke wachtrij, hiermee kan je de problemen van rijen die ver buiten de beschikbare ruimte lopen opvangen door een virtuele rij voor de fysieke te zetten.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Tonnie goed idee inderdaad. Weet niet hoe ze het exact regelen want de FP+ rij is korter dan de reguliere rij dus gewoon de gasten verdelen over beide rijen zou raar zijn. Masr Disney kennende vinden ze daar wel een oplossing voor.

Wat ik overigens ook een best vervelende zaak vind, is het feit dat je amper nog abonnementsvoordelen hebt. Er zijn genoeg mensen die een Efteling abonnement namen omwille van de korting en gratis toegang bij andere parken. Zo ging ik graag een keer per jaar naar Phantasialand, toch weer een vijftigtal euro uitgespaard. Maar nu vallen die voordelen dus ook al weg, zonder compensatie en zonder dat er duidelijk over werd gecommuniceerd.

Uit de manier van communiceren dar de Efteling doet zou je kunnen concluderen dat ze het vooral met zich zelf goed voor hebben. Het lijkt een beetje een "och ze komen toch wel" mentaliteit. Dat je wat aanpassingen moet doen aan de voorwaarden is begrijpelijk, maar leg dat dan goed uit en niet eerst doorvoeren en achteraf even meedelen.
              Overigens had ik het zelf netter gevonden als er zowel voor de abonnementshouders, als de verblijfsgasten enige vorm van compensatie was geweest. Dat had net een wat beter gevoel gegeven. Er zijn parken die daar wat mij betreft een stuk professioneler mee om gaan. (ik ben zelf geen abonnementshouder en heb zelf geen verblijf geboekt).

Ik vind het ergens wel grappig . . .

2 weken terug, toen de Efteling bekend maakte dat ze weer open gingen en dat er voor iedereen, parkgasten, hotelgasten en abonnementgasten ernstige beperkingen zouden zijn riep echt iedereen hier dat het logisch was. Dat de Efteling roeide met de riemen die ze hebben en dat niemand alles kon krijgen tijdens deze crisis dus ook de gasten van de Efteling niet.

En nu, nu de resultaten van dat beleid langzaam aan zichtbaar worden is het één en al gezeur over de beperkingen die zijn opgelegd. Terwijl veel van die beperkingen nu niet echt uit de lucht zijn komen vallen. Waarom opeens die ommezwaai?

Ik zag deze foto:

goed dat de Efteling dit direct aanpakt. Maar dit kan je voorkomen door virtuele rijen. Ik denk dat mensen vergeten dat virtueel wachten niet betekend dat je mensen uit de rij haalt, je laat tot 15 minuten gewoon nog wachten in een normale rij. Je haalt enkel je piek drukte eruit.

FP+ gaat eruit omdat je niet kunt werken met boardingpass systemen en Fastpass systemen in 1. Dus daar worden de rijen samengevoegd. Sterker nog, ik denk dat @Tonnie hier de spijker op de kop slaat:

Boardingpass (van Disney, niet van de Efteling) is dan wel een goede tool als aanvulling op de fysieke wachtrij, hiermee kan je de problemen van rijen die ver buiten de beschikbare ruimte lopen opvangen door een virtuele rij voor de fysieke te zetten.

En dat probeer ik hier al vanaf het begin te zeggen. Het is een aanvulling. Dat haalt de piekdrukte weg en voorkomt zoveel mogelijk die problemen die je nu op de foto ziet. Dus Marvin, prima dat je met andere argumenten komt maar je hebt hier gewoon geen gelijk. Probeer het eens objectiever te bekijken en minder vanuit je persoonlijke mening over reserveringssystemen. Probeer goed te lezen waarom Disney het doet. En waarom ik dus vind dat Tonnie gelijk heeft. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je die piekmomenten wilt hebben en oplossingen zoals hierboven goed vind.

ppc-anoniem-2 Vind het wel zorgwekkend. Ik ben een fan van de parken, dus die paar euro kan mij nu echt niets schelen. Probleem is dat de overheid een beetje heeft gefaald bij KLM en dat daardoor nu alle bedrijven die tegoeden uitgeven ineens kritisch worden bekeken.

Ik vind de oplossing echt geen slecht idee. En waar praten we over. Die paar euro. Ik zie ook dat mensen balen van dat ze niet naar PHL kunnen oid. Maar wil je dat wel?

• NielsC heeft hierop gereageerd.

ppc-anoniem-2 gezeur over de beperkingen

Is het gezeur om de beperkingen of gezeur over de manier van communiceren van deze beperkingen.

Ik persoonlijk als abonnementhouder die onlangs gewoon verlengd heeft vind de manier waarop gecommuniceerd wordt gewoon vervelend en zeker niet horen bij een professioneel bedrijf als de Efteling.

Ik heb het via de social media moeten vernemen van allerlei beperkingen dat opeens de voordelen niet meer mogelijk waren. Een simpel mailtje naar alle houders was heel makkelijk geweest en wellicht veel frustratie kunnen voorkomen.
                    Ook bieden ze geen perspectief mochten de zaken in de toekomst (eerder) beter gaan, komen deze voordelen dan versneld weer terug?? Nu is het dat er tot 31 augustus vooralsnog de voordelen op andere parken niet mogelijk zijn.
                    Zeker nu bijv. Europapark en Phantasialand weer open zijn, kan ik me hier best iets bij voorstellen.

Hetzelfde geldt nu voor de mensen die voor de uitbraak een verblijf geboekt hebben, alles weer via de socials vernemen is gewoon klote. Een simpele mail naar de boekingen of een kleine compensatie is dan gewoon op zijn plaats.
                    €25 euro p.p.p.d. bovenop je boeking is veel geld!!
                    Bij nieuwe boekingen is het nu gewoon duidelijk, waar mensen aan toe zijn.

Verder begrijp ik wel waarom ze het doen en vind het verder wel prima.