Als ik zo de verhalen om me heen hoor en zie ben ik volgens mij 1 van de weinige die afgelopen maandag in ieder geval echt heeft genoten van een dagje Efteling. Is het af en toe een beetje behelpen? Ja natuurlijk, maar het leverde voor mijn gevoel totaal niets in op m'n beleving. Als je de toiletstops een beetje goed kan inschatten is dat ook goed af te vangen (mijn tips: extra toilet blok groep op evenementen terrein + toiletten in Diorama). Ze zijn overigens ook nog nieuwe blokken aan het neerzetten bij Station Oost.
Het enige punt wanneer het maar 1x mis ging was bij een wachtrij (voor de toiletten) waar de markeringen van de Efteling zelf ophielden. Je merkte direct dat mensen dan plots vergaten wat 1,5 meter lijkt te zijn. Maar verder echt een top uitvoering wat mij betreft. Eerlijk gezegd heb ik eindelijk de wachtrij ervaring die ik het liefst permanent zou willen beleven in een park. Geen lastige mensen die te dichtbij staan of vervelende kinderen die steeds tegen je aan stoten. Top in mijn ogen. Virtueel wachten zie ik zelf niet zitten in ieder geval. Ik wil lekker van een park genieten en er op m'n eigen tempo en eigen route doorheen gaan. Niet met het idee in m'n achterhoofd dat ik op tijd x bij attractie y moet zijn.
Nee ik heb oprecht genoten van een dag Efteling. Buiten de maatregelen om en de hekken die daarvoor geplaatst moesten worden, was dit mogelijk 1 van m'n beste Efteling bezoeken ooit.