Ik merkte dat er nog geen geschikt topic was om te praten over de Efteling en zijn corona maatregelen in deze tijd. Er is een Covid19 topic om te praten over pretparken in het algemeen maar gezien er hier erg veel Efteling abonnementhouders zijn lijkt me er best eens kans van slagen voor een los topic over Efteling waarin we het kunnen hebben over de maatregelen in het park en de mogelijkheden/verplichting tot reserveren voor het park.

Uiteraard ben je vrij om een los topic te openen als je een tripreport met je ervaringen geschreven hebt. Op foto's en video's zijn we immers dol! Zo zagen we eerder een video van @jeroen_twee en een uitgebreid report van @Marvin .
Tips over rustige toiletten, ervaringen m.b.t. mobile ordering ervaringen tips voor attractie wachttijden en andere kleine dingen zijn hier welkom 🙂

Vanochtend zijn er nieuwe tijdsloten tot 2 juli 2020 beschikbaar gekomen om te reserveren. Mocht je een abonnement hebben maar nog geen huidige reservering hebben lopen dan zou ik snel een van de linkjes hieronder klikken en je plekje in het park claimen.

Een aantal handige linkjes:
Je plaats reserveren:
http://efteling.com/nl/park/reserveer-bezoek/abonnementhouders

De huidige beschikbare tickets per tijdslot
https://eftelstats.nl/parkreserveringen/abonnementhouders/

Ben jij al geweest? Of ga je snel (nog) eens? Let us know en laten we elkaar helpen een zo optimaal mogelijke dag te hebben.

John ik hoor en zie heel veel problemen voor abonnementhouders die errors krijgen met het proberen te boeken van hun tickets. Dus ik denk niet dat de kink uit kabel is op dit gebied. Succes aan iedereen die het probeert.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Ik hoor idd ook van mensen (lijkt vrij willekeurig) dat ze een fout kunnen krijgen met "er is een fout opgetreden tijdens het betalen. Probeer een andere betaalmethode of probeer het later nog eens."
      Wat natuurlijk extra gek is, gezien het om abonnementhouders reserveringen gaat, die kunnen niets betalen.

Meeste mensen lijken overigens wel prima reserveringen te kunnen maken.

Vanochtend om 7:20 uur moest ik 7 minuutjes wachten om een nieuwe reservering te maken. Volgende week vrijdagavond mogen we weer! Van errors heb ik dus nog geen last gehad gelukkig.

Ik ben trouwens benieuwd naar de extra openstelling en het animo hiervoor. Alle vrijdag en zaterdagavonden zijn nog beschikbaar terwijl die dagen overdag al grotendeels op zijn. Nu zijn er natuurlijk veel abonnementhouders met kinderen voor wie de avond onhandiger is. Maar het animo lijkt minder groot dan ik verwacht had.

Ben benieuwd hoe dit in het hoogseizoen gaat zijn, als men in juli en augustus iedere avond tot 23:00 uur open gaat zijn 🙂

John Ik ben trouwens benieuwd naar de extra openstelling en het animo hiervoor. Alle vrijdag en zaterdagavonden zijn nog beschikbaar terwijl die dagen overdag al grotendeels op zijn. Nu zijn er natuurlijk veel abonnementhouders met kinderen voor wie de avond onhandiger is. Maar het animo lijkt minder groot dan ik verwacht had.

Wat ook enorm zal schelen is dat de Efteling overdag of in de avond in principe de zelfde limieten op gebied van de bezoekersaantallen in totaal.
        Maar overdag word dit opgedeeld in verblijfsgasten, dagbezoekers en abonnementhouders.
        in de avond is de gelimiteerde capaciteit compleet voor de abonnementhouders, dus er is ook gewoon veel meer aanbod in toegangsplekken in de avond.

John Nu zijn er natuurlijk veel abonnementhouders met kinderen voor wie de avond onhandiger is. Maar het animo lijkt minder groot dan ik verwacht had.

Zou het kunnen dat veel van die doelgroep momenteel een actieve reservering heeft waardoor die sowieso niet kunnen reserveren nu?

Ik heb een reservering voor 1 juni die ik wil annuleren, maar ik zie de reservering niet in de app. Wel heb ik bevestigingsmail gehad met QR code. Maar nu kan ik deze dus niet annuleren, omdat deze niet in de app toont. Volgens de Efteling een bekend probleem, maar zij kunnen de reservering er niet uit halen dus ik moet maar wachten tot 2 juni voordat ik een nieuwe reservering kan maken. Hebben andere mensen die probleem ook?

Mag ik aub zo snel mogelijk het systeem van Walibi Holland in de Efteling? Virtueel wachten! Beste oplossing ooit.

Eftelflags Mag ik aub zo snel mogelijk het systeem van Walibi Holland in de Efteling? Virtueel wachten! Beste oplossing ooit.

Verplaats je dan niet eigenlijk het drukte probleem? Bedoel, mensen die niet in een wachtrij staan die moeten zich ergens anders begeven in het park. Ik kan me voorstellen dat het op dat moment op de paden te druk gaat worden in de Efteling. Ben ook echt benieuwd hoe Walibi dat gaat doen op drukke dagen als iedereen virtueel in de main street zit te wachten . . .

Afgelopen maandag ben ik met het hele gezin (kinderen van 1, 3 en 5) geweest en dat ging eigenlijk wel prima. Enige ergernis was het wachten voor het toilet, hoewel het dan ook wel weer handig is om gewoon met z'n allen in één ruimte meteen iedereen te kunnen laten gaan.

Viritueel wachten is voor zo'n bezoek voor ons niet echt een optie omdat we gewoon de attracties bezoeken waar de kinderen op dat moment graag in willen en waarbij de wachtrij acceptabel is. De spontaniteit tijdens een Eftelingbezoek is in deze tijd al een stuk lager, als je dan ook nog telkens op een bepaald moment op een bepaalde tijd moet zijn wordt dat alleen maar minder.

Net een reservering gedaan voor 10 juni. Ging zonder problemen.

OlympiaLooping Moet eerlijk zeggen dat ik ook groot fan ben van het systeem in Walibi. Zodra je QR code gescant is en je in de wachtrij staat kan je al de volgende reservering doen. Je ziet dan ook de huidige wachttijden, dus je kan op dat moment beslissen welke ride je wilt doen afhankelijk van je locatie in het park en de aangegeven wachttijden.

Overigens zijn alleen de grote rides bij Walibi met de virtuele wachtrij. Attracties als de theekopjes, Blast etc zijn gewoon met een standby wachtrij.

ppc-anoniem-2 Park is groot genoeg voor spreiding en staan zat stukken in de Efteling altijd niets te doen, zelfs op drukke dagen. Haal wachtrijen gewoon weg, maak ze virtueel en laat de mensen lekker elders in het park een plekje zoeken of een snack scoren.

Eftelflags Tuit Park is groot genoeg voor spreiding en staan zat stukken in de Efteling altijd niets te doen, zelfs op drukke dagen. Haal wachtrijen gewoon weg, maak ze virtueel en laat de mensen lekker elders in het park een plekje zoeken of een snack scoren.

Niet mee eens.
                  Zelfs met de wachtrijen (en nog de sterk gelimiteerde capaciteit) waren er afgelopen zaterdag soms al problemen met 1,5 meter op de paden.
                  De wachtrijen (waar juist door de markeringen en opzet weinig issues waren) leegtrekken gaat dus juist dit probleem verergeren.

Compleet virtueel wachten is voor de gasten an sich wel fijn, maar geeft juist druk op de rest van het park (waar je die helemaal niet wil hebben), je vermindert eigenlijk de capaciteit van je park daarmee.

Een Efteling heeft met een hele andere hoeveelheid bezoekers te maken dan een Walibi, daarom zal dat systeem heel andere impact hebben op het park zelf.

Daarnaast, het wachtrij systeem van Walibi (extern systeem) is aardig anders en beter dan het boardingpass product van de Efteling (die niet geschikt is voor een opzet als dit)

Michael Zou het kunnen dat veel van die doelgroep momenteel een actieve reservering heeft waardoor die sowieso niet kunnen reserveren nu?

Ik denk dat het een combinatie is van verblijfsgasten die geen toegang hebben tot deze avonden. Abonnementhouders met kinderen voor wie deze tijden onhandig zijn én inderdaad mensen die hun reservering voor komend weekend (mooi weer voorspeld) niet willen opgeven voor deze avonden en hopen na hun bezoek dit weekend nog een avond ticket te scoren.

Eftelflags Park is groot genoeg voor spreiding en staan zat stukken in de Efteling altijd niets te doen, zelfs op drukke dagen. Haal wachtrijen gewoon weg, maak ze virtueel en laat de mensen lekker elders in het park een plekje zoeken of een snack scoren.

Alsjeblieft niet zeg. Nu hou ik sowieso niet van virtueel wachten, boarding pass of wat voor pass systemen dan ook maar je verkijkt je écht op hoe druk het op de paden gaat worden als je alle wachtrijen verwijderd. Dan is er helemaal geen doorkomen meer aan op een drukke dag in de Efteling.

Geen idee hoeveel mensen nu het park binnen mogen maar over het algemeen vond ik de wachtrijen enorm meevallen. Heb op z'n langst een half uurtje gewacht voor Vliegende Hollander, waar nog een storing tussendoor kwam ook. Dat virtueel wachten lijkt me dus overbodig, mits de fysieke wachtrijen genoeg ruimte bieden (bij Vogel Rok zijn ze hierop ''voorbereid'' door het halve Carnaval Festivalplein vol te tapen en dat is natuurlijk niet ideaal).

Toch ben ik er wel achter gekomen dat het niets voor mij is om momenteel attractieparken te bezoeken. Je merkt de hele dag door de irritaties die opgewekt worden, het feit dat je minder vrijheid hebt, enz. Als anderen ondanks dit alsnog zorgeloos kunnen genieten van een dagje Efteling, good for them.

Wij moesten gaan verlengen en heb er over getwijfeld of we dit zouden gaan doen. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en verlengd. Meteen ook maar meteen de avondopenstelling gereserveerd op 5 juni.
                      Nu nog hopen op een reservering voor Max & Moritz en dan vind ik het allemaal allang weer prima.
                      Benieuwd hoe het gaat zijn om weer eens een groot park te bezoeken.

Eftelflags Gaat niet werken denk ik. Ligt vooral aan de doelgroep. Waar in Walibi juist veel jongeren te vinden zijn die wel allemaal een telefoon hebben. Is in de Efteling het meer vanzelfsprekend dat er families lopen. En zowel ouders als 65+ niet weten hoe die technologie werkt. En gebruiken de app vaak niet.

Joell Het is sowieso geen app, dus dat scheelt. Het systeem is nog eenvoudiger te gebruiken dan een spelletje Candy Crush. En met wat sturing kan het prima werken. Ook kun je als familie met 1 toestel werken en mijn oog ziet toch vaak dat er mensen bijlopen die nog handiger zijn met telefoons dan ik.

Ik ken overigens geen familie meer zonder telefoon.

• Joell heeft hierop gereageerd.

Tonnie Ligt dat aan de paden of aan de mensen? In de Efteling zag ik echt dat de smalle stukken tot geen sturing nodig hadden. En hoeveel mensen 'trek je uit de wachtrijen'? Zal toch meevallen. Tijdens mijn bezoek dacht ik niet meer dan 100-200 mensen in de wachtrij van Baron. Die kunnen prima dadelijk verspreiden in het park. En vergeet niet, je hebt nu enkel nog de Efteling meegemaakt zonder open terrassen. Dus daar kan dat prima worden opgevangen. Met je laatste opmerking ben ik het wel eens 😉

Marvin Ik snap dat je een hekel hebt aan die systemen, maar je hebt de huidige versie van Walibi nog niet geprobeerd lijkt mij. Dus wellicht veranderd dat je mening. Ideaal systeem. En vergeet niet, je wacht uiteindelijk nog max 15 minuten in de rij.

En drukke dag in de Efteling, er zit een max capaciteit aan he?

Capaciteit van het park blijft hetzelfde, enkel de spreiding is anders.