ReneS Als ik zo de verhalen om me heen hoor en zie ben ik volgens mij 1 van de weinige die afgelopen maandag in ieder geval echt heeft genoten van een dagje Efteling.

Ik ben ben het helemaal met je eens! Vandaag een heerlijk dagje gehad, waarbij nagenoeg niks tegenviel.

Sommige toiletten hadden inderdaad giga rijen, maar als je slim plant lukt het wel. De toiletten bij de python waren nog niet open, en ze hebben nu ook extra units geplaatst bij het spookslot. Ook de capaciteit en dispatchtijden van de attracties waren al veel beter dan ik online heb gelezen of gezien. Alleen bij sommige attracties zoals de Baron valt nog wel veel te winnen qua stoelopvulling. De rood-witte strepen door de wachtrij was ik na 1 attractie aan gewend, en gedurende de dag als iets positiefs ervaren, heerlijk zo veel plek. Al met al echt een top dag gehad!

• ReneS heeft hierop gereageerd.
  • ReneS vindt dit leuk.

ReneS Eerlijk gezegd heb ik eindelijk de wachtrij ervaring die ik het liefst permanent zou willen beleven in een park. Geen lastige mensen die te dichtbij staan of vervelende kinderen die steeds tegen je aan stoten. Top in mijn ogen. Virtueel wachten zie ik zelf niet zitten in ieder geval. Ik wil lekker van een park genieten en er op m'n eigen tempo en eigen route doorheen gaan. Niet met het idee in m'n achterhoofd dat ik op tijd x bij attractie y moet zijn.

Precies dit! Wij hebben genoten van ons bezoek (zie ook Marvin's verslag). Stiekem vind ik het dus ook wel prettig, geen mensen die te dicht op je staan in de wachtrij. En ja ik ben wel gewoon voor wachtrijen!

Het reserveren ging vandaag ook goed. Ze hadden geen tijd bekend gemaakt, dus heb meteen vanmorgen gekeken en toen kon het al. Vrijdagavond 5 juni dus weer een lekker avondje park.

Flying_Bryan Ja ze kunnen meer vullen bij Baron, maar is je niet iets opgevallen tijdens het instappen? Precies de stoelen van je gezelschap waren nog open. Ze bekijken dus al in de laatste sectie voor het station met hoeveel je staat te wachten en passen hier de stoelen op aan. Dat is toch wel lekker voor de doorstroming!

ReneS Yess, dat is me wel opgevallen! Snap alleen niet waarom 2 singles of 2+1 niet samen op een rij mogen zitten, dan zitten er nog steeds 3 stoelen tussen wat meer is dan 1.5 meter. Nu zaten er soms 3 personen in 1 trein... Ook dat instappen per rij moet (wat echt traag gaat) maar uitstappen mag iedereen tegelijkertijd.

Ik heb vandaag ook genoten in de Efteling 😃 We liepen rond door het park, sloten aan in wachtrijen om attracties te doen en kochten eten: een pretparkdag zoals die altijd geweest is.

Omdat zowel de park als de attractie capaciteit beperkt is ook qua drukte geen andere ervaring dan normaal. Waarom sommigen ‘de totaalbeleving’ bij de Efteling missen is me een raadsel, je kunt in het park doen wat je walt wanneer je dat wilt. Top! 🙂🙌

Qua capaciteit is er vooral bij de Baron, Symbolica en Fata Morgana nog flinke winst te behalen. Gezien de verbeteringen die de afgelopen dagen al zijn doorgevoerd gaat dat binnen een korte tijd ongetwijfeld goed komen.

Gisteren heb ik ook de Efteling bezocht en ik heb het als bijzonder fijn ervaren! Heerlijk om in het park te kunnen lopen en de attracties te kunnen doen. Ook bizar fijn is die afstand in de wachtrijen! De enige plek die ik wat minder fijn vond om te bezoeken was het plein bij Vogelrok en Carnaval Festival. Ik vond dat persoonlijk zo'n onoverzichtelijk situatie en zoals ik kon zien was ik daar niet de enige in. Dat was dé plek waar geen 1,5 meter afstand werd gehouden. Desalniettemin oprecht een fantastische dag gehad en ik zou zo weer heen willen gaan 🙂

Eindelijk een middagje Efteling kunnen reserveren. @Marco en ik gaan op zondag 21 juni. We gaan er het beste van maken, ook al zijn we wel benieuwd hoe het zal zijn met de maatregelen.

ReneS Virtueel wachten zie ik zelf niet zitten in ieder geval. Ik wil lekker van een park genieten en er op m'n eigen tempo en eigen route doorheen gaan. Niet met het idee in m'n achterhoofd dat ik op tijd x bij attractie y moet zijn.

Helemaal mijn mening! Voor mij dus ook absoluut geen behoefte aan een virtuele wachtrij in de Efteling. 🙂

Verder begin van deze middag zonder enige problemen kunnen reserveren voor zaterdagavond 13 juni. Ik ben erg benieuwd wat ik er van ga vinden, ik had zelf nog wel even willen wachten.
      Maar mijn vriend gaf aan dat hij geen zin had in nog maanden betalen voor iets wat we niet gaan bezoeken... en daar heeft ie natuurlijk ook een punt. 😉
      En ergens voelt het ook wel weer fijn om naar iets toe te leven, weer eens een echt uitje te hebben in het weekend. Nu maar hopen op droog weer... 😎

Had deze al ergens anders geplaatst. Wist nog niet dat dit topic er was. Bij deze mijn mening van dagje
      Efteling op 27-05-2020.

Zojuist teruggekeerd van een dagje Efteling. We hebben ons prima vermaakt en vonden dat alles goed was geregeld. Ondanks alle nieuwe regels reed wel alles op volle capaciteit, hulde, want heb het soms anders gezien. Python met 2 treinen, Joris en de Draak met 4. Alle stations zowel in als uitstap Vliegende Hollander open. Goed om extra units te hebben gezien voor de toiletten. Niet langer dan 10 minuten voor hoeven wachten. Alleen bij Joris, Vliegende Hollander, Symbolica en Baron alsnkanhste gewacht (40-50 minuten).
      Efteling, veel dank voor een goede en leuke dag. Ook dank aan de andere bezoekers, hielden netjes rekening met elkaar. De sfeer is er niet minder om geworden door die paar kleuren die extra te zien waren.

Ik moet wel zeggen dat het beleid naar verblijfsgasten toe niet goed is. Het halfuur eerder toegang tot het park is geschrapt. Ik vond dit altijd heerlijk om lekker exclusief al een attractie of twee mee te pikken. Dit voordeel heb je nu dus niet meer. Bovendien ben je in de zomer niet welkom op de avonden van 19 tot 23u. Erg zuur. Wij hadden bewust een verblijf geboekt in juli. Het park zou dan immers tot 22u geopend zijn. Nu betaal je dus eigenlijk meer (want hoogseizoen) maar je krijgt minder dan wat je geboekt had.

Ik snap je frustratie Tim. Ik vind ook dat die bezoekers er bekaaid vanaf komen. De Efteling communiceert daar ook niet lekker over...

Het park gaat in de zomer wel om 9 uur open. Dat is vrij nieuw voor Nederland. Normaal zou ik dan niet direct drukte verwachten, maar met de het verplicht reserveren zullen ook die tijdslot en wel uitverkocht raken.

tuindwerg

Bekaaid? Schandalig hoe de Efteling deze mensen aan de kant zet. Zeker degene die hebben geboekt voor de coronamaatregelen in NL van kracht werden.

Ik vind het erg dubbel.
          Corona is natuurlijk een unieke situatie waar niemand in zijn dagelijkse bedrijfsvoering ooit rekening mee heeft gehouden, dus dat er dingen veranderd zijn tegenover een aantal maanden geleden en we allemaal een beetje water bij de wijn moeten doen lijkt me ergens logisch.

Aan de andere kant vind ik het vooral een aardige communicatie faal van de Efteling,
          Dat die avonden gelimiteerd zijn snap ik wel, maar geef mensen afhankelijk van de verblijfsduur 1 a 2x toegang voor zo een avond, en zorg dat je alternatieven bied op het park en leg het duidelijk vooraf uit.
          In plaats van dat het "rondgaat" en een overspannen webcare dit moet afhandelen.

OntheMove Schandalig?

Wat een heftig taalgebruik. Het zijn toch heel andere tijden waarbij maatregelen anders zijn. Het bezoek aan de Efteling zal voor die gasten ook al heel anders zijn dan toen de reservatie gemaakt werd.

Grijze-muis
            Juist vanwege alle maatregelen zou je nog eerder geneigd moeten zijn deze verblijfsgasten tegemoet te komen ipv nog eens extra €25 pp / per avond te laten betalen.

En hoe zit het met "onbeperkt toegang tot de Efteling" , waarmee men promoot? Zelfs nu (nog) staat dit letterlijk op de boekingsite van Bosrijk.
            Daarnaast beweert een woordvoerder dat €25 voor in de avond "goedkoper is dan normaal" (bron: Brabants Dagblad) terwijl als ik de ticketprijs afzet tegen elk uur dat ik daarvoor toegang heb tot het park tot een andere conclusie kom.

Ik denk dat de optie zoals Tonnie hem schetst al heel veel leed had weggenomen. Had 1 a 2 avondopenstellingen "cadeau" gedaan en toegelicht waarom je tot een dergelijke besluitvorming bent gekomen. Het had niet voor iedereen, maar zeker voor een (groot) gedeelte vd verblijfsgasten een stuk frustratie weggenomen denk ik.

Eftelflags Nog eens even terugkomen op dat virtueel wachten, Walt Disney World gaat juist Fastpass+ uitzetten om extra wachtrij capaciteit te kunnen hebben in deze tijd. Terwijl zij het meest geavanceerde en uitgebreide virtueel wachtrij systeem ter wereld hebben. Misschien is dat virtueel wachten dan toch niet het antwoord op alles 😉

Marvin ik heb juist ook gelezen dat men dit doet om over te stappen op de boarding pass bij meer attracties, zoals Rise of the Resistance. Zodat je ook wordt opgeroepen wanneer je een ritje kunt maken ipv een vaste tijd dat je bij de attractie moet zijn zoals bij fastpass.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Flying_Bryan FP+ gaat tijdelijk uit omdat Disney de wachtrij ruimte nodig heeft om met maatregelen een normale wachtrij te creëren bij de attracties, en door de social distancing maatregel is net als voor "onze parken" elke vierkante meter van belang voor ze.

Ik schreef het al eerder dat alle gasten de fysieke rij uit halen niet zinvol is, want dit kost capaciteit, en Disney lijkt dit dus ook zo te vinden.

Boardingpass (van Disney, niet van de Efteling) is dan wel een goede tool als aanvulling op de fysieke wachtrij, hiermee kan je de problemen van rijen die ver buiten de beschikbare ruimte lopen opvangen door een virtuele rij voor de fysieke te zetten.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Tonnie goed idee inderdaad. Weet niet hoe ze het exact regelen want de FP+ rij is korter dan de reguliere rij dus gewoon de gasten verdelen over beide rijen zou raar zijn. Masr Disney kennende vinden ze daar wel een oplossing voor.