Patrick Niets mis toch met je Stunt Fall als naam van je recreatie? ๐Ÿ˜›

Ik denk dat dit een van de attracties is die geen aankleding nodig heeft omdat hij zo super mooi is om te zien.

Patrick Vandaar de vraag: zijn er nog ideeรซn voor een bepaald thema (en naam misschien wel?) bij deze kleurstelling?

Ik krijg hier gek genoeg lichte La Via Volta vibes van ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜› Maar ik zou het zoals @Hjalmar suggereert houden bij Stunt Fall, dat is prima en de kleuren vind ik persoonlijk een toffe keuze hoor!

Patrick Vandaar de vraag: zijn er nog ideeรซn voor een bepaald thema (en naam misschien wel?) bij deze kleurstelling?

Wow wil je het ook nog eens thematiseren? Klinkt geweldig maar ook als een hele hoop werk ๐Ÿ˜€
    Ik zou het eigenlijk bij een standaard thema/station houden. Beetje modern, maar niet te veel gekkigheid.

Wat dacht je van "Boomerang oetan" (uitspraak op zijn Engels is het passendst) dan maak je in het station Orang oetans die met boemerangs spelen. Past ook mooi bij de kleur oranje. En al je er dan ook nog een hele grote op de kop in de looping hangt heb je ook nog een "Giant Inverted"

3 maanden later

Hoi hoi allemaal!

Ik besefte me dat ik hier voor een (te) lange tijd geen foto's heb geplaatst van het 'echte' model - terwijl ik hier toch nog een aantal stappen heb gezet ten opzichte van de vorige keer. Bij de volgende sessie foto's, die hopelijk veel sneller komen, ga ik een wat betere camera gebruiken dan dat ik nu gebruikt heb. Voor vandaag moeten we het even doen met mobiel-foto's (maar anno 2020 mogen we eigenlijk ook niet klagen ๐Ÿ˜‰).

We beginnen met een overview van het volledige model:

Dit model staat in mijn (studenten)kamer in Delft opgesteld, tot vreugde van mijn ouders. Toch ben ik daar wel blij mee; hier past-ie precies als het volledig is opgebouwd (en gaat dat ook permanent doen).

Zoals jullie zien liggen de splines er (nog steeds!) niet in. Dit is gelukkig wel het eerstvolgende "project" wat gedaan gaat worden. Ik hoop jullie in de volgende sessie foto's dus wat meer daarvan te laten zien! ๐Ÿ˜€ Zoals ik al eens vermeld heb, ga ik deze onderdeeltjes lasersnijden uit PMMA. Dit materiaal is redelijk bros (booh!) maar behoudt wel goed zijn vorm (yeah!).

Nog een foto van de bovenkant van toren 1:

En nog een fotootje van de voorkant (sidenote: dat de torens scheef lijken te staan is gezichtsbedrog ๐Ÿ˜‰):

Al met al schiet het nu redelijk op, maar helaas heb ik er niet zo veel aan kunnen zitten zoals ik vooraf gedacht had. Gelukkig maakt dat niet uit - een hobby mag immers veel tijd kosten!

In het grafische model ben ik inmiddels met het station bezig. Deze krijgt - net als in het echt - automatische poortjes voor het in- en uitstappen en uiteraard een zakkende vloer. De vloer van het station ga ik in het hout 3D-printen, zelfs dรกt kan tegenwoordig! ๐Ÿ˜‹

De inmiddels welbekende foto - maar elke keer wel met extra elementen. Nu met het station, en het uitstapplatform voor de tweede lifthil indien de trein de eerste looping niet haalt:

En nog een close-up van het station:

Dat was 'm voor nu even. Opmerkingen en tips vind ik leuk om te lezen!

Tot snel! ๐Ÿ‘‹

Tof!

Ga je de vloer beweegbaar maken?

Dit ziet er goed uit zeg! Jaloers

Ik blijf dit echt een supertof project vinden ๐Ÿ˜Ž

Niek Tof!

Ga je de vloer beweegbaar maken?

Patrick en uiteraard een zakkende vloer.

Zo te lezen wel.

Ik blijf het knap vinden hoever de techniek tegenwoordig al is dat dit allemaal al mogelijk is

Ah, dat zinnetje had ik ff gemist!

Larska Haha, bedankt! Ik ga het model binnenkort (en dat heeft bij mij een hele brede betekenis ๐Ÿ˜œ) op het internet zetten, zodat iedereen 'm kan printen ๐Ÿ˜

9 dagen later

Patrick Dat zou geweldig zijn! Ik heb geen 3D printer, maar wel vrienden van mij dus die ga ik hier dan zeker voor vragen. Tof ook dat je het gaat delen ๐Ÿ˜ƒ

2 maanden later

Hรจhรจ, daar zijn we weer. Inmiddels toch al weer lekker opgeschoten en ik denk toch dat we rond midden/eind december iets bewegends hebben ๐Ÿ˜€ Dat mag ook wel hรจ, want het begint zo onderhand toch wel een beetje F.L.Y. praktijken te krijgen - iets met 2 woorden en 9 letters.

Afijn, first things first. Sinds dit jaar ben ik onderdeel van Project MARCH (schaamteloze zelfpromotie!) waardoor ik wederom weinig tijd heb om eraan te werken (Voor de geรฏnteresseerden, bij Project MARCH ontwerpen en produceren we een exoskelet voor mensen met een dwarslaesie, zodat ze weer kunnen staan, lopen en traplopen ๐Ÿ˜‰).

Toch kan ik na mijn werkdagen er nog wel wat uurtjes in steken. Zo heb ik nu het station zo goed als af in het SolidWorks model en staat-ie er fysiek voor een deel ook al. Het station krijgt bewegende gates en een grond die kan stijgen en zakken. Een paar foto's:

De gates worden waarschijnlijk met een 0.2 mm nozzle geprint (in tegenstelling tot de gebruikte 0.4 mm nozzle) waardoor ze nรณg gedetailleerder gemaakt kunnen worden.

En een foto van de trein:

Ook de lagers van de trein liggen inmiddels op de boot. Ik heb 42 spectaculair kleine kogellagers besteld. Ik ga de olie/het vet hieruit verwijderen om nog minder wrijving te ondervinden. Anders moet de trein uren rijden om de baan te kunnen halen, want inmiddels weten we dat treinen sneller gaan als de wielen/het olie warm is (schaamteloze promotie naar @ThemeparkScience ๐Ÿ˜›).

Afgelopen week heb ik in ruil voor een chocoladeletter en bonbons de (380) splines kunnen later lasersnijden. Dit zag er uiteindelijk zo uit:

En toen begon het monnikenwerk (maar toch ook erg verslavend). Elk baandeel heeft 13 splines. De lifttorens hebben meer specifieke splines die ik nog moet laten snijden, hier komt namelijk ook de catch-car in verwerkt.

En dit brengt ons tot slot waar we nu zijn:

Aankomende week zal ik de overige splines instaleren, vervolgens komt de tubing een week later erop. In december zal er aan de trein gewerkt worden...en dan alleen nog maar hopen dat-ie het haalt!

Dat was 'm weer. Stay safe en blijf gelukkig!

Hele gave update! Fingers crossed dat de trein de baan haalt als het eenmaal zover is! ๐Ÿคฉ

Wow, echt fantastisch!

Heel erg tof, dat je je met zoveel overgave en precisie aan dit project bezig bent.

Heel erg tof! Nu ik zelf een 3D printer heb is het erg interessant om dit te te volgen..