Hรจhรจ, daar zijn we weer. Inmiddels toch al weer lekker opgeschoten en ik denk toch dat we rond midden/eind december iets bewegends hebben ๐ Dat mag ook wel hรจ, want het begint zo onderhand toch wel een beetje F.L.Y. praktijken te krijgen - iets met 2 woorden en 9 letters.
Afijn, first things first. Sinds dit jaar ben ik onderdeel van Project MARCH (schaamteloze zelfpromotie!) waardoor ik wederom weinig tijd heb om eraan te werken (Voor de geรฏnteresseerden, bij Project MARCH ontwerpen en produceren we een exoskelet voor mensen met een dwarslaesie, zodat ze weer kunnen staan, lopen en traplopen ๐).
Toch kan ik na mijn werkdagen er nog wel wat uurtjes in steken. Zo heb ik nu het station zo goed als af in het SolidWorks model en staat-ie er fysiek voor een deel ook al. Het station krijgt bewegende gates en een grond die kan stijgen en zakken. Een paar foto's:
De gates worden waarschijnlijk met een 0.2 mm nozzle geprint (in tegenstelling tot de gebruikte 0.4 mm nozzle) waardoor ze nรณg gedetailleerder gemaakt kunnen worden.
En een foto van de trein:
Ook de lagers van de trein liggen inmiddels op de boot. Ik heb 42 spectaculair kleine kogellagers besteld. Ik ga de olie/het vet hieruit verwijderen om nog minder wrijving te ondervinden. Anders moet de trein uren rijden om de baan te kunnen halen, want inmiddels weten we dat treinen sneller gaan als de wielen/het olie warm is (schaamteloze promotie naar @ThemeparkScience ๐).
Afgelopen week heb ik in ruil voor een chocoladeletter en bonbons de (380) splines kunnen later lasersnijden. Dit zag er uiteindelijk zo uit:
En toen begon het monnikenwerk (maar toch ook erg verslavend). Elk baandeel heeft 13 splines. De lifttorens hebben meer specifieke splines die ik nog moet laten snijden, hier komt namelijk ook de catch-car in verwerkt.
En dit brengt ons tot slot waar we nu zijn:
Aankomende week zal ik de overige splines instaleren, vervolgens komt de tubing een week later erop. In december zal er aan de trein gewerkt worden...en dan alleen nog maar hopen dat-ie het haalt!
Dat was 'm weer. Stay safe en blijf gelukkig!