Wat gaaf project zeg..
Giant Inverted Boomerang - 3D geprint
Top dat ik dit nu ook hier kan volgen.
Snelle vraag gaat dit ook daadwerkelijk werken? Als in er rijdt een trein rond?
Steven Hij is nog aardig groot, al een plek voor in gedachte straks?
Anders heb ik nog wel een plekje vrij.
Onwijs gaaf project dit, mooi om te blijven volgen.
Gaaf hoor, ga je straks als je hem klaar hebt de files ook beschikbaar stellen?
Op Themepark schreef ik het ook al: wat een gaaf project! Tof dat je de voortgang hiervan met ons hier komt delen! Ik kijk uit naar de volgende updates
Gaaf man, leuk dat je dit overneemt naar pretpark.club
Wat een gaaf project! Altijd al zitten nadenken om een 3D printer aan te schaffen, bij deze toch maar eens gaan doen
Bedankt voor alle leuke reacties allemaal!
Steven Echt een schitterend model tot zo ver, heel goed bedacht ook met het in elkaar zetten! Hij is nog aardig groot, al een plek voor in gedachte straks?
Ik denk dat ik hem in mijn studentenwoning in Delft neer ga zetten, daar heb ik er plaats voor en kan ik er alle dagen van de week aan werken (als het weer zo ver is).
Hjalmar Snelle vraag gaat dit ook daadwerkelijk werken? Als in er rijdt een trein rond?
Jazeker, een dynamisch model is nog altijd leuker dan een statisch model .
Johan Gaaf hoor, ga je straks als je hem klaar hebt de files ook beschikbaar stellen?
Ik verwacht dat ik het model in de zomer kan afronden en ben dan wel van plan de files ter beschikking te stellen!
Niek Hoe ga je dat oplossen met de rails? Wat gebruik je daarvoor? Knex Tubes? Of iets soortgelijks? Ben benieuwd! Heel gaaf om te volgen!
Ik heb dit met iemand anders (Themepark.nl-gebruiker PimR) uitgedacht die zich sinds kort ook met dit project bezighoudt. Hij kwam met het voorstel de rail en de daarbij behorende wielstellen van CoasterDynamics te gebruiken. Dit railsysteem is heel vergelijkbaar met de Knex Tubes, maar deze tubes zijn iets te dik naar mijn idee.
Super tof! Leuk om te zien dat de bouwupdates zo gewaardeerd worden
- Bijgewerkt
Ben ik weer!
Gisteren heb ik beschreven waar ik voornamelijk mee bezig ben geweest en waar ik op het Themepark forum was gebleven. Sinds afgelopen weken is het model weer verder gevorderd en de eerste lifttoren is inmiddels bijna af. Het aandrijfmechaniek moet er nog op (ergens in het midden van de toren) inclusief bijbehorende loopvlakken/hekjes/ladders etc.
Daarnaast laat ik alvast de ontwerpen van de trein zien, deze heeft Pim (gebruiker PimR op Themepark.nl) gemaakt - die hier binnenkort volgens mij ook op het forum verschijnt.
Goed, eerst de toren (en de rest van de layout):
En nog een sierlijke point-of-view:
Zoals ik al beschreven had ben ik van plan de tubes en de wielstellen van CoasterDynamix te gebruiken. De tube heeft een aantal voordelen, waarvan een van de voordelen is dat het loopvlak er gemakkelijk af kan worden gehaald. Op die manier kan ik het model in stukken uit elkaar halen als dat nodig is (voor vervoer o.i.d.). Daarnaast lijken de treinen van CoasterDynamix hun snelheid op de baan redelijk goed te behouden, en het in die zin al "proven technology" is.
De volgende - fantastische - ontwerpen kreeg ik toegestuurd van Pim :
De zittingen en de rest van de ophanging worden 3D geprint. De wielstellen van CoasterDynamix worden er vervolgens op gezet.
Tot de volgende!
Ontzettend mooi project om te volgen. Ik heb sowieso wel bewondering voor mensen die zoiets vanaf niets opbouwen. Dit is wel van erg hoge kwaliteit. Ben ook erg benieuwd naar het lift systeem.
Patrick Wat ontiegelijk vet!
Prachtig hoor! Echt leuk om te volgen dit. Ik zou dit nooit zelf kunnen denk ik.
Kijk dit topic ga ik hier dus mooi verder volgen
Gave update weer! Ik ben benieuwd!
Nice! Erg tof ontwerp.
Even voordat je gaat printen, wil ik je een tip mee geven.
Op schaal werkt zwaartekracht anders. Ik verwacht (maar ben ook geen expert in schaalmodellen) daarom dat je torens hoger moeten zijn dan dat verhoudingsgewijs de GIB torens in het echt zijn om straks de trein straks door de cobraroll en looping heen te laten gaan. Misschien moet je de toppen van je torens modulair maken zodat je als het echt nodig is, een stuk er tussen kan plaatsen om hem hoger te maken. Als ik naar je plaatjes kijk, is dit misschien al zo, maar het is nog niet te zien.
En wellicht de trein verzwaren? Geen idee of dat mee- of tegenwerkt....
Niek Dat werkt denk ik op schaal tegen.
In het echt werkt dat doordat je verhouding tussen de zwaartekracht/gewicht groter kan maken. Op schaal blijft de zwaartekracht hetzelfde als in het echt. Het gewicht wat je toevoegt is dus peanuts. Ik denk dat met een zwaardere trein enkel de rolweerstand een stuk vergroot wordt, iets wat je juist niet wilt.