Ben ik weer!
Gisteren heb ik beschreven waar ik voornamelijk mee bezig ben geweest en waar ik op het Themepark forum was gebleven. Sinds afgelopen weken is het model weer verder gevorderd en de eerste lifttoren is inmiddels bijna af. Het aandrijfmechaniek moet er nog op (ergens in het midden van de toren) inclusief bijbehorende loopvlakken/hekjes/ladders etc.
Daarnaast laat ik alvast de ontwerpen van de trein zien, deze heeft Pim (gebruiker PimR op Themepark.nl) gemaakt - die hier binnenkort volgens mij ook op het forum verschijnt. 😉
Goed, eerst de toren (en de rest van de layout):
En nog een sierlijke point-of-view:
Zoals ik al beschreven had ben ik van plan de tubes en de wielstellen van CoasterDynamix te gebruiken. De tube heeft een aantal voordelen, waarvan een van de voordelen is dat het loopvlak er gemakkelijk af kan worden gehaald. Op die manier kan ik het model in stukken uit elkaar halen als dat nodig is (voor vervoer o.i.d.). Daarnaast lijken de treinen van CoasterDynamix hun snelheid op de baan redelijk goed te behouden, en het in die zin al "proven technology" is.
De volgende - fantastische - ontwerpen kreeg ik toegestuurd van Pim 😀 :
De zittingen en de rest van de ophanging worden 3D geprint. De wielstellen van CoasterDynamix worden er vervolgens op gezet.
Tot de volgende!