Ik ga uiteraard mee met @Marco 😉 In 2009 was de laatste keer voor mij, toen kon ik mij herinneren dat ik het niet zo leuk vond. Maar wellicht ga ik het nu leuker vinden, omdat ik ook vaker pretparken bezoek. De tips hebben wij zeker wat aan, dank daarvoor!

@John Wij rijden weg op 28 januari, 29 januari Disneyland Park en 30 januari een halve dag Walt Disney Studios. Daarna weer naar huis. Dat zijn doordeweekse dagen, lijkt mij dat het dan niet mega druk is? Fijn dat jij het naar je zin hebt gehad, ik ga er vanuit dat wij het ook heel leuk zullen gaan hebben!

Dat komt goed hoor!
Nog een tip wbt Fastpass: Je krijgt een tijdframe van 30 minuten, maar de eindtijd is een ruim begrip. Je kunt eigenlijk de rest van de dag gebruik maken van je Fastpass. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik geweigerd ben bij een attractie nadat ik uren later nog kwam aankakken met m’n kaartje 🙂

Zo hoef je dus niet je planning om te gooien of het halve park door te steken als je een Fastpass hebt.

Kijk wel altijd op het kaartje wanneer je de volgende Fastpass kunt pakken. Dit staat onderaan het ticket. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken 😉

Marco Ik doelde meer op de verschillen tussen de Disney Parken, ik heb er zelf nu vier gedaan en je kunt heel goed de verschillende culturen merken tusen Shanghai, Hong Kong, Parijs en Orlando. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten 🙂

14 dagen later

Ben deze week in DLP en verblijf in Disney's Newport Bay Club. Net opgeknapt maar sommige dingen kunnen alweer gedaan worden (bij houden is schijnbaar een probleem). Gisteren was zeer druk in de parks. Zou laagseizoen zijn maar 75+ BTM en fastpass allemaal weg om 12:00 is toch wel erg druk.. Vandaag is het 60+ op BTM.
En Studio's is gewoon erg triest en durven ze gewoon volle prijs voor te vragen.. 90+ op CC is toch wel lastig om te doen. SIngle was 75+. Dus dan blijft de betaal fast pass de enige optie als je hier kort bent..
Laten we maar niet over het eten hebben. Ben maar buiten het park gegaan...
's Avonds The Steakhouse gedaan. Zaak was half leeg maar toch moesten we over een dikke uur terug komen..
Eten was wel prima hoeveel de ober 4 fouten maakte (verkeerde wijn, verkeerde bijgerechten, verkeerde hoofdgerecht waardoor we op verschillende tijden het eten kregen. Dus een allang klaar was en de andere nog moet beginnen.
Na lange tijd terug te zijn in DLP is het toch wel teleurstellend. Dan blijft EP toch mijn favoriet zelfs voor de hotel en restaurants

Fixma Laten we maar niet over het eten hebben. Ben maar buiten het park gegaan...

Omwille van prijs of kwaliteit?

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Niek
      Beide. als je zoveel betaald verwacht je kwaliteit en dat het schoon is.. Misschien omdat het zo druk was maar wat smerige bende en als je ziet wat op de andere mensen dienblad lag ben ik maar naar Disney village gegaan.
      Gisterenavond naar de Buffalo Bill's Wild West Show geweest en mijn laatste keer was een jaar na opening DLP. Het is gewoon exact hetzelfde. Wat op zich prima was.. Eeten was ook ok. Maar de bediening was ontzettend chagrijnig, daar kon echt geen lach vanaf en werd je uitgeblaft als je een vraag stelde.

Fixma Maar de bediening was ontzettend chagrijnig, daar kon echt geen lach vanaf en werd je uitgeblaft als je een vraag stelde.

"Happiest Place on Earth" maar blijkbaar niet in Parijs..

Hm, gek verhaal. Ik heb afgelopen september nergens last van gehad. Ontzettend vriendelijke bediening en echt heerlijk eten. We hebben gegeten bij Anette's in de Village, Café Hyperion, Market House Deli, en bij Fuente del Oro in het park. Verder hebben we vooral wat tussendoortjes gehad bij Plaza Gardens en de Main Street. Kwaliteit was eigenlijk elke keer gewoon goed en het personeel vriendelijk.

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Fixma Ik ben toevallig ook aan het kijken om binnenkort een weekend naar DLRP af te reizen en helaas ben ik ook gebonden aan een weekend. Afgelopen weekend ook de wachttijden in de gaten gehouden om de drukte in een weekend te zien en schrok ook wel van de wachttijden, gezien de druktekalender 'rustig' aangaf. Ik heb nu nog twee weekenden als optie: eentje welke ook aangeeft rustig (maar ik ga nu maar gewoon uit van druk 😄). maar een dikke 100 euro duurder is dan het andere weekend. En het valentijnsweekend, wat me dus 100 euro scheelt, maar waarbij wel 'erg druk' wordt aangegeven. Is er in het valentijnsweekend in Frankrijk iets speciaals, of is het daadwerkelijk drukker omdat deze commerciële feestdag door velen in Disneyland gevierd wordt.

Dan moet je voor betaald fastpass gaan, anders wordt het hel met die wachttijden.. Hoewel de fastpass ook lange rijen had..

Niek
          Ben de fastfood services af geweest in het park en dat kwam niet goed over.. Table services zal wel veel beter zijn. The Steakhouse was prima.. Personeel in park was vriendelijk dus dat is niet het probleem. Alleen bij de dinershow was het niet geweldig met de bediening.

3 jaar later

Misschien niet het meest geknipte topic ervoor, maar hopelijk toch nog oké?

In oktober gaan mijn gezin en ik drie dagen richting Disneyland Parijs. Het resort, en zijn hotels, is voor ons zeker niet vreemd, echter heb ik wel een vraag. Wij zouden graag een dag eerder willen vertrekken in de late namiddag, om zo onnodige reistijd een invloed te laten hebben op onze verblijfsduur. Tijdens ons huidig geboekte verblijf verblijven we in het Resort zelf, maar we zijn vooral zoekende naar iets (niet ver) daarbuiten om zo de nacht te overbruggen. In september vorig jaar hebben wij met onze kids eenzelfde tactiek toegepast. Waar het ons destijds wel geholpen heeft om alles uit ons disneyverblijf te halen, viel het geboekte hotel enorm tegen en was het niet echt kindvriendelijk te noemen (ik dacht een Ibis budgethotel op 15min van het resort).

Iemand tips voor een hotelletje, of ander verblijfmogelijkheden, voor één nacht in de buurt van het park dat niet alleen best betaalbaar blijft, maar ook in zekere zin toegankelijk is voor een gezin met (jonge) kinderen? Ik hoor het graag 😁 !

Varnonth
            Het explorer hotel heeft leuk zwembadje en speeltuin en via destinia of andere sites soms nog goede prijzen. Eklo hotel is sowiso heel goedkoop, maar niets voor kids om zich te amuseren. Of via booking.com Davy crocket ranch zonder entree ?

Varnonth

Afgelopen november heb ik met mijn vriendin in deze Airbnb geslapen. 5 minuten rijden naar het resort, Aldi in de straat en meerdere restaurantjes om de hoek.

Was zeer goed bevallen. Prima appartementje, met genoeg faciliteiten (oven, magnetron, fornuis, vaatwasser) en prima schoon. Enige minpuntjes: het water in de douche liep niet goed weg en er was niet erg veel ruimte rond het bed in de slaapkamer. Al met al wel een goed verblijf gehad en ten slotte was het ook zeer betaalbaar. Misschien dat je er wat aan hebt. In ieder geval plezier alvast!

Edit: link toegevoegd

een maand later

Een tour door Disneyland park ongeveer 55 euro per persoon en je krijgt uitleg door Nederlandse cast member. Super gaaf is het.

Ik weet niet of het al vermeld is, maar neem zelf eten en drinken mee.

Alles is ook daar enorm duur…

En als je toch een keer iets wilt eten, ga dan pizza eten in Colonel Hathi’s Pizza Outpost

Ik heb daar afgelopen keer pizza gegeten en die was echt lekker. Je krijgt als je een menu neemt zelfs nog drinken en stokbrood met kruidenboter (er zit kruidenboter in het stokbrood, maar het is echt lekker)

een maand later

In juni ga ik doordeweeks een dag naar Disneyland.
            Heeft het meerwaarde om te betalen voor een gegarandeerde zitplaats voor Mickey The Magician? Krijg je een van de beste plaatsen toegewezen? Volgens de website moet je alsnog 30 minuten voor aanvang aanwezig zijn.

MisterDream minstens 20 min

Helemaal eens met jouw visie, maar ik zou dit naar mijn ervaringen aanpassen naar minstens 40 minuten voor de eerste 3 vroege shows. De latere shows zijn vaak rustiger en dan is 20 minuten van tevoren wel een prima tijd.

Bespaar je het geld voor de show en koop daarvan eventueel Premier Access voor Crush Coaster. Daar heb je veel meer aan!

Om nog toe te voegen, als je een mastercard hebt kun je bij city hall/studio services kaartjes krijgen voor gereserveerd zit plekken. Deze gaan wel vrij snel op, dus ga idealiter direct bij opening van het park langs om te vragen hoelaat ze deze kaarten uitdelen.