Ga niet eten in Plaza gardens, ik heb daar 5 jaar geleden echt een rot ervaring gehad (koude macaroni opwarmen in de magnetron)of het moet beter zijn geworden.

Cowboy's cook out en hakuan matata restaurant zijn wel erg aan te raden, net zoals de buffetten in sequioa lodge

Hjalmar Ik vind toch dat mensen te veel vast houden aan hun slechte ervaringen van de eerste 20 jaar. Hoewel ze misschien niet altijd super waren in hun vriendelijkheid heb ik in de laatste vier jaar toch het niveau echt wel omhoog zien gaan op het gebied van gastvriendelijkheid en reliability van de attracties. Tot het punt dat ik afgelopen jaar de hele dag eindelijk zonder storingen het park heb kunnen bezoeken, Engelse ritten heb kunnen vragen zonder problemen en het eten gewoon netjes en goed was.

Vreemd, ik kom nu pas 2 jaar in Disneyland Paris en heb echt niet het gevoel dat het personeel vriendelijker is geworden. De enige attractie die je sinds de verbouwing van Tower of Terror nog op verzoek op Engels kan laten draaien is Star Tours, en daar heb ik vaker een "nee" gekregen dan een "ja" als ik het vroeg

msnguy Je merkt het verschil wel degelijk tussen 2007 en 2019. Plus, het ligt natuurlijk ook aan je eigen instelling waarmee je het park ingaat. Wanneer je iets slecht wilt vinden zul je dat natuurlijk ook vinden.

Anyway, @Marco hou een open mind wanneer je gaat en je zult er prima genieten.

Om eerlijk te zijn zou ik enkel een open mind houden wanneer het een park is waar ik 20 euro entree voor betaal. Voor een park waar ik meer dan 100 euro moet betalen om binnen te komen verwacht ik dat ik al weggeblazen word door kwaliteit, thematisatie en service zonder dat ik er mijn verwachtingen voor hoef bij te stellen. Dat moet al uitmuntend zijn, ook al is er een vooringenomen mening die klaarstaat. Voor 100 euro verwacht ik een park die mij overtuigd, net als in Orlando.

Daarom vroeg ik ook om tips en tricks, maar meer de praktische kant. Niet dat ik mijzelf moet wijsmaken dat ik naar een park ga met veel gebreken en dat ik daardoor maar een open mind moet hebben.

Maar de praktische tips die in dit topic gegeven zijn, bedankt daarvoor.

Ik kom er net vandaan en het is me prima bevallen! Wanneer ga je?

Enkele tips:

• Download de MagiPark app (als je een iPhone hebt. Ik weet niet of er een Android versie is) voor een mooi overzicht of notificaties als wachttijden droppen;
      • Stel je telefoon in op Orange F als provider. Dit is volgens mij de enige provider aldaar die fatsoenlijk 4g aanbied. Kun je mooi forummen tijdens het wachten 😉
      • Reserveer inderdaad restaurants op voorhand of ‘s ochtends in het park. Een rustig restaurant waar je op de dag zelf nog kunt reserveren is King Ludwig in de village. Duits met bier. Prima!
      • Haal ‘s ochtends een fastpass voor Big Thunder Mountain;
      • Fastpass voor Star Tours zijn vaak later op de dag ook nog te krijgen;
      • Kijk op een drukke dag de parade vanuit de rechterhelft van de wachtrij van ‘It’s a small world’. Gedurende de parade stappen hier amper mensen in waarna je als eerste door kunt lopen voor de meute de wachtrij bestormt;
      • Als je niet dagelijks de eindshow hoeft te zien, ga dan lekker attracties doen! De E-tickets blijven kunstmatig hoge wachttijden houden om mensen af te schrikken maar Buzz Lightyear en Big Thunder Mountain zijn dit weekend (En het was druk!) in no time gedaan na 21:00 uur;
      • Eet een wafel in Victoria’s. Je wordt hier bediend en lekker de drukte uit op Mainstreet. De wafel met zalm vond ik heel smakelijk! Die met pasta ook 🙂
      • Een andere lunch tip: Ga eten bij the Lucky Nugget. Is me nog nooit tegengevallen!
      • De Studio’s zijn in de avonduren eigenlijk heel erg sfeervol. Helaas is hier verder niet veel te doen maar tegen sluitingstijd is het bij veel attracties ook niet druk.
      • Doe Ratatouille via de Single rider line!

Geniet ervan! Disneyland Park blijft een schitterend park waar ik veel positieve en leuke Castmembers getroffen heb. Er zijn voldoende verbeterpunten maar het blijft leuk! Ik zou zo terug willen 🙂

Ik ga uiteraard mee met @Marco 😉 In 2009 was de laatste keer voor mij, toen kon ik mij herinneren dat ik het niet zo leuk vond. Maar wellicht ga ik het nu leuker vinden, omdat ik ook vaker pretparken bezoek. De tips hebben wij zeker wat aan, dank daarvoor!

@John Wij rijden weg op 28 januari, 29 januari Disneyland Park en 30 januari een halve dag Walt Disney Studios. Daarna weer naar huis. Dat zijn doordeweekse dagen, lijkt mij dat het dan niet mega druk is? Fijn dat jij het naar je zin hebt gehad, ik ga er vanuit dat wij het ook heel leuk zullen gaan hebben!

Dat komt goed hoor!
      Nog een tip wbt Fastpass: Je krijgt een tijdframe van 30 minuten, maar de eindtijd is een ruim begrip. Je kunt eigenlijk de rest van de dag gebruik maken van je Fastpass. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik geweigerd ben bij een attractie nadat ik uren later nog kwam aankakken met m’n kaartje 🙂

Zo hoef je dus niet je planning om te gooien of het halve park door te steken als je een Fastpass hebt.

Kijk wel altijd op het kaartje wanneer je de volgende Fastpass kunt pakken. Dit staat onderaan het ticket. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken 😉

Marco Ik doelde meer op de verschillen tussen de Disney Parken, ik heb er zelf nu vier gedaan en je kunt heel goed de verschillende culturen merken tusen Shanghai, Hong Kong, Parijs en Orlando. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten 🙂

14 dagen later

Ben deze week in DLP en verblijf in Disney's Newport Bay Club. Net opgeknapt maar sommige dingen kunnen alweer gedaan worden (bij houden is schijnbaar een probleem). Gisteren was zeer druk in de parks. Zou laagseizoen zijn maar 75+ BTM en fastpass allemaal weg om 12:00 is toch wel erg druk.. Vandaag is het 60+ op BTM.
      En Studio's is gewoon erg triest en durven ze gewoon volle prijs voor te vragen.. 90+ op CC is toch wel lastig om te doen. SIngle was 75+. Dus dan blijft de betaal fast pass de enige optie als je hier kort bent..
      Laten we maar niet over het eten hebben. Ben maar buiten het park gegaan...
      's Avonds The Steakhouse gedaan. Zaak was half leeg maar toch moesten we over een dikke uur terug komen..
      Eten was wel prima hoeveel de ober 4 fouten maakte (verkeerde wijn, verkeerde bijgerechten, verkeerde hoofdgerecht waardoor we op verschillende tijden het eten kregen. Dus een allang klaar was en de andere nog moet beginnen.
      Na lange tijd terug te zijn in DLP is het toch wel teleurstellend. Dan blijft EP toch mijn favoriet zelfs voor de hotel en restaurants

Fixma Laten we maar niet over het eten hebben. Ben maar buiten het park gegaan...

Omwille van prijs of kwaliteit?

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Niek
          Beide. als je zoveel betaald verwacht je kwaliteit en dat het schoon is.. Misschien omdat het zo druk was maar wat smerige bende en als je ziet wat op de andere mensen dienblad lag ben ik maar naar Disney village gegaan.
          Gisterenavond naar de Buffalo Bill's Wild West Show geweest en mijn laatste keer was een jaar na opening DLP. Het is gewoon exact hetzelfde. Wat op zich prima was.. Eeten was ook ok. Maar de bediening was ontzettend chagrijnig, daar kon echt geen lach vanaf en werd je uitgeblaft als je een vraag stelde.

Fixma Maar de bediening was ontzettend chagrijnig, daar kon echt geen lach vanaf en werd je uitgeblaft als je een vraag stelde.

"Happiest Place on Earth" maar blijkbaar niet in Parijs..

Hm, gek verhaal. Ik heb afgelopen september nergens last van gehad. Ontzettend vriendelijke bediening en echt heerlijk eten. We hebben gegeten bij Anette's in de Village, Café Hyperion, Market House Deli, en bij Fuente del Oro in het park. Verder hebben we vooral wat tussendoortjes gehad bij Plaza Gardens en de Main Street. Kwaliteit was eigenlijk elke keer gewoon goed en het personeel vriendelijk.

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Fixma Ik ben toevallig ook aan het kijken om binnenkort een weekend naar DLRP af te reizen en helaas ben ik ook gebonden aan een weekend. Afgelopen weekend ook de wachttijden in de gaten gehouden om de drukte in een weekend te zien en schrok ook wel van de wachttijden, gezien de druktekalender 'rustig' aangaf. Ik heb nu nog twee weekenden als optie: eentje welke ook aangeeft rustig (maar ik ga nu maar gewoon uit van druk 😄). maar een dikke 100 euro duurder is dan het andere weekend. En het valentijnsweekend, wat me dus 100 euro scheelt, maar waarbij wel 'erg druk' wordt aangegeven. Is er in het valentijnsweekend in Frankrijk iets speciaals, of is het daadwerkelijk drukker omdat deze commerciële feestdag door velen in Disneyland gevierd wordt.

Dan moet je voor betaald fastpass gaan, anders wordt het hel met die wachttijden.. Hoewel de fastpass ook lange rijen had..

Niek
              Ben de fastfood services af geweest in het park en dat kwam niet goed over.. Table services zal wel veel beter zijn. The Steakhouse was prima.. Personeel in park was vriendelijk dus dat is niet het probleem. Alleen bij de dinershow was het niet geweldig met de bediening.

3 jaar later

Misschien niet het meest geknipte topic ervoor, maar hopelijk toch nog oké?

In oktober gaan mijn gezin en ik drie dagen richting Disneyland Parijs. Het resort, en zijn hotels, is voor ons zeker niet vreemd, echter heb ik wel een vraag. Wij zouden graag een dag eerder willen vertrekken in de late namiddag, om zo onnodige reistijd een invloed te laten hebben op onze verblijfsduur. Tijdens ons huidig geboekte verblijf verblijven we in het Resort zelf, maar we zijn vooral zoekende naar iets (niet ver) daarbuiten om zo de nacht te overbruggen. In september vorig jaar hebben wij met onze kids eenzelfde tactiek toegepast. Waar het ons destijds wel geholpen heeft om alles uit ons disneyverblijf te halen, viel het geboekte hotel enorm tegen en was het niet echt kindvriendelijk te noemen (ik dacht een Ibis budgethotel op 15min van het resort).

Iemand tips voor een hotelletje, of ander verblijfmogelijkheden, voor één nacht in de buurt van het park dat niet alleen best betaalbaar blijft, maar ook in zekere zin toegankelijk is voor een gezin met (jonge) kinderen? Ik hoor het graag 😁 !

Varnonth
                Het explorer hotel heeft leuk zwembadje en speeltuin en via destinia of andere sites soms nog goede prijzen. Eklo hotel is sowiso heel goedkoop, maar niets voor kids om zich te amuseren. Of via booking.com Davy crocket ranch zonder entree ?

Varnonth

Afgelopen november heb ik met mijn vriendin in deze Airbnb geslapen. 5 minuten rijden naar het resort, Aldi in de straat en meerdere restaurantjes om de hoek.

Was zeer goed bevallen. Prima appartementje, met genoeg faciliteiten (oven, magnetron, fornuis, vaatwasser) en prima schoon. Enige minpuntjes: het water in de douche liep niet goed weg en er was niet erg veel ruimte rond het bed in de slaapkamer. Al met al wel een goed verblijf gehad en ten slotte was het ook zeer betaalbaar. Misschien dat je er wat aan hebt. In ieder geval plezier alvast!

Edit: link toegevoegd

een maand later

Een tour door Disneyland park ongeveer 55 euro per persoon en je krijgt uitleg door Nederlandse cast member. Super gaaf is het.