Frankrijk staat inderdaad niet bekend voor z'n gastvrijheid. Ik heb me daarbij neergelegd en geleerd het te negeren. Als je je kan redden in het Frans heb je soms het geluk om een ingeburgerde cast member te ontmoeten waar je een gesprek mee kan voeren. Op Engels zijn ze sowieso niet scheutig. Waar ik de beste ervaring mee heb is bezoekers uit BE of NL. Zodra je van elkaar doorkrijgt dat je dezelfde taal spreekt geraak je aan de praat. Ik heb in mijn tienerjaren het geluk gehad bevriend te geraken met een Nederlands gezin die ons toen een rondleiding gaven en ons altijd wel inspireerde om vanalles te doen.
Fast Pass nemen raad ik sowieso aan. Populaire attracties zo snel mogelijk doen. Ik spring bij de opening z.s.m. naar de Peter Pan Vlucht om daarna naar Big Thunder Mountain te gaan. Haunted Mansion, Indiana Jones en Crush Coaster zijn er nog die ik z.s.m. doe of een FP voor neem (als ze deze hebben). Ik plan 's morgens ook welke shows ik wil zien zodat ik rond die uren naar omringende attracties ga.
Op gebied van eten raad ik aan om buiten de "eet-uren" van Frankrijk te gaan. Dan heb je gegarandeerd een tafel. Rainforest Café en Annette's Diner (beide in Village) zijn mijn favorieten en ik heb er nog nooit moeten reserveren (soms hebben ze een gigantische wachtrij, maar dit is het uiteindelijk wel waard). Het restaurant van Ratatouille is ook een aanrader maar daar moet je sowieso reserveren (tenzij het sinds mijn laatste bezoek verminderd is maar dat betwijfel ik).
De beste algemene tip die sowieso bekend gaat is, is buiten het seizoen gaan, wanneer de buurlanden zo min mogelijk schoolvakanties hebben. Het verschil in vriendelijkheid, wachttijden en algemene bereikbaarheid is enorm verschillend op deze momenten. Het is er prettiger om te zijn.