En weer een park van formaat en ik moet eerlijk toegeven dat het er wel in begint te hakken al die achtbanen.
We zouden pas de volgende dag het park bezoeken maar we hebben in de avond wat tijd over en dus besluiten we om naar het park te rijden om toch alvast wat banen weg te tikken. Kings Island heeft 14 banen en hoewel ik eigenlijk wel genoeg coasters gezien heb wil toch de bingo halen.
Zo zie je de Eiffeltoren 20 jaar geleden 1 keer en deze trip zie je de toren meermaals, althans een soort van replica ervan. De main street ziet er nagenoeg hetzelfde uit als die van Kings Dominion.
We lopen eigenlijk als een kip zonder kop door het park en komen langs de grote banen van het park, maar daar zijn de rijen naar onze mening te lang, we besluiten om de wachtenrijen op te zoeken die wat minder lang zijn.
Vlaggen halfstok i.v.m. het schietincident in Dayton.
De inmiddels bekende fonteinen.
En zo belanden we bij de baan waarvan sinds kort bekend is dat deze inmiddels zijn rondjes permanent niet meer zal maken.
Dan heb ik het natuurlijk over de klassieke Arrow coaster, Vortex ziet er wat dat betreft tof uit en was denk ik destijds met zijn 6 inversies al helemaal imposant om te doen.
En hoewel de Arrow achtbanen deze trip bij mij, op die van Dollywood na, geen allerbeste indruk achter laten, moet ik wel zeggen dat Vortex eigenlijk best wel een toffe baan is om te doen. Ik vind het dan ook wel jammer dat deze baan het veld moet ruimen terwijl er slechtere varianten in de Cedar Fair parken aanwezig zijn.
We krijgen via via te horen dat Racer, 1 van de 4 houten achtbanen hier in het pak, om en om geopend is. We nemen dus geen risico en hopen dat morgen de blauwe variant open is, maar voor nu moeten we het doen met de rode versie.
En net als de Racer die ze in Kings Dominion hebben is het een prima houten baan die leuk is om te doen en wij hadden een mooi zicht op die in aanbouw zijnde nieuwe Gigacoaster. Niet dat er veel te zien was maar toch.
Weer een vergelijk met het park gelegen in de staat Virginia, voor diegene die het gelezen hebben in mijn verslag van Kings Dominion was het een ware uitputtingsslag voor mij om deze baan te bereiken.
Dus om een herhaling te voorkomen sluiten we aan in de rij van Backlot Stunt Coaster en het is alsof de duivel ermee speelt, ook hier valt de baan in storing. Na een tijdje zien we ook mensen uit de rij stappen en beginnen ook wij te twijfelen wat we moeten gaan doen, we moeten tenslotte ook het befaamde nachtritje op The Beast maken en dat willen sommigen absoluut niet missen.
Uiteindelijk wordt de storing opgelost en kunnen we een ritje met alle effecten aan maken en ook hier blijft het een gaaf baantje om te doen.
It’s a shame!
Voor in de archieven
Het race aspect werkt hier ook prima.
Kale mini’s.
Afijn, we kunnen aansluiten in de rij van The Beast om een ritje in het donker te maken. Voor velen van de groep is dit wellicht het hoogtepunt van de dag zo niet de hele trip, maar als we in de rij staan wordt ons geduld tot het uiterste beproeft, de baan wordt i.v.m. het vuurwerk tijdelijk gesloten en vanuit de wachtrij kunnen we delen ervan volgen. Al met al duurt het 45 minuten voordat we eindelijk in de langste houten baan ter wereld kunnen stappen.
Verklaar me maar voor gek en het zal wel net zoiets zijn als vloeken in de kerk, maar hoewel het een leuke ervaring is om een ritje in het donker op de baan te maken is, voel ik gewoon niet heel de hype rondom deze baan. Het 1e is gedeelte is aardig maar voelt een beetje als gewoon een ritje door het bos. Het deel na de 2de lifthill waarbij je langzaamaan steeds sneller en gebanked de helix induikt en de krachten steeds groter worden vind ik dan wel weer echt geweldig.
Ja het is een toffe baan en heeft een mede door zijn indrukkende statistieken een bepaalde status, maar toch prefereer ik dan liever het ruigere werk die El Toro heet in SFGA. Zo genoeg gevloekt en voor gek verklaard het wordt tijd om weer naar het hotel te rijden. Morgen weer een nieuwe dag om de rest van de banen te doen.
The best ride…. in the WORLD?
De volgende ochtend staan we weer vroeg paraat we hebben weer 2 banen in de ochtend ter beschikking.
Een daarvan is Diamondback weer een B&M hypercoaster, het is haast bizar hoeveel van deze banen er eigenlijk op dit continent zijn. Ik verwacht er eigenlijk niet heel veel van, maar na het 1e ritje wil ik er direct weer een aantal doen. Beugel wat losser en heerlijk genieten van de airtime die deze baan heeft, toppertje wat mij betreft.
De andere baan die in de vroege uurtjes beschikbaar was is Mystic Timbers deze baan van GCI was er eentje waar ik een beetje door de positieve verhalen naar uitkeek. Met zijn drop-à-la Troy kan ie bij mij al niet stuk en de rest van het ritje blijkt gewoon een plezierig en leuk te zijn. Een prima woodie en een van de betere tijdens deze trip als je het mij vraagt. Alleen het kleine stukje “dark ride” in de schuur had van mij in het begin gemogen i.p.v. op het einde.
Blijf die splash een tof effect vinden
Gaan met die banaan!
Verrassend leuke woodie!
Inmiddels zijn de rest van de banen in het park ook geopend en op basis van resultaten uit het verleden leerde ons dat het volgende baantje wel eens druk kon worden. We stapten dan ook meteen in de wachtrij van Flying Ace Aerial Chase deze suspended family coaster van Vekoma is wat mij betreft alles behalve familie, kind, of zelfs volwassen vriendelijk, wat een ruw en onplezierige rit geeft deze baan met een paar rake klappen. Snel vergeten en door naar de volgende.
Weer een baan de we deze trip inmiddels kennen Woodstock Express is als ik het goed heb 3de die we doen deze trip en het begin dan ook een beetje saai te worden.
Gelukkig is er afwisseling genoeg hier in het park en dan zeg ik dit over een boomerang maar deze keer is ie inverted. Beter als een Giant inverted boomerang is ie niet maar we stappen na een ritje in Invertigo toch enigszins verrast uit en komen tot de conclusie dat we erger hadden verwacht maar het eigenlijk best een leuk ding is
Stripverhaaltje is zelfs niet echt positief
Leuk ding
Nog eentje dan
Een baantje waarvan ik altijd dacht dat het verzinsel was uit RTC en niet bestond, het is in ieder geval een herinnering naar het verleden van uren achter je beeldscherm staren zodra ik The Bat zie.
Deze baan kan bij mij dan ook niets meer fout doen, maar het is oprecht ook gewoon een hele toffe ervaring om deze baan te kunnen doen, de mooie ligging in het dal draagt hier ook zeker aan bij.
Op de plek waar vroeger wellicht ook een legendarische houten hypercoaster stond met een inversie staat nu een andere beest in de vorm van een mytische fee die de dood van een mens aankondigt, dat moet wat worden!
Banshee de inverted coaster van B&M is ook meteen de langste in zijn soort en is immens!
Het is een onwijs gave krachtige achtbaan en zeker de beste inverted van deze trip als je het mij vraagt. Maar als je het gaat vergelijken met de banen die we hier in Europa hebben die beter gethematiseerd zijn, en beter gebruik maken van de omgeving zoals bijvoorbeeld Black Mamba of Nemesis ga ik toch wel twijfelen welke banen ik als geheel leuker vind, moeilijk, moeilijk. Feit is wel dat de grote inverted coasters zoals Banshee, Alpengeist en Montu die ik tot nu toe gedaan heb steengoede banen zijn!
De rest ligt in het dal
Toffe bocht!
De foto die niemand heeft
Net zoals gisteren het geval was zou ik ook deze dag voor gek verklaard worden. Want wat doe je als Kings Island een rondleiding door het bos van The Beast geeft? Dan ga je natuurlijk mee zou je zeggen en 26 mensen gaan dit dan ook doen. 2 andere mafketels, gekken, idioten en alle andere benamen die je kunt bedenken voor mensen die mentaal niet helemaal in orde zijn gaan liever aan de bar wat biertjes drinken. Maar dat is toch echt wat we gaan doen gewoon ff lekker relaxen aan de bar.
Afijn na een uurtje komen ze weer uit de bossen en pakken we de draad weer om de overgebleven baantjes te doen. Adventure Express heeft de eer en voor mijn gevoel gaan we een ritje maken op lifthill the ride net als in Port Aventure. Met zijn 2 lifthills lijkt ie er wel een beetje op maar de 2de lifthill is dan wel weer verrassend, vanwege het feit dat ie gethematiseerd is en meteen het station in duikt. Beetje raar en apart tegelijk.
Gisteren hebben we de rode versie van Racer gedaan en vandaag is het geluk aan onze zijde, de blauwe is vandaag ook open en tikken we af voor de credit.
Voordat we naar de laatste baan lopen die we hier kunnen/mogen doen lopen we eerst eventjes naar het tentje dat bratwursten verkoop, een mens moet tenslotte eten.
Helaas blijkt het maar weer dat als je iets duits wil eten het ook daadwerkelijk in Duitsland moet eten. Het is niet echt lekker en gaan dan ook weer snel door naar Flight of Fear weer zo’n baan die we vaker zijn tegengekomen. En net zoals in Kings Dominion is de rij hier ook in vergelijking met de rest van de wachttijden lang, er wordt 45 minuten aangegeven. Na 25 minuten wachten begint mijn niet zo lekker gevallen bratwurst parten te spelen en moet ik toch echt eventjes sanitair te gaan relaxen.
Aangezien ik niks zou missen aan deze baan sluit ik niet nogmaals aan is het nog een drankje en loop nog wat rond op zoek naar een souveniertje
De fonteinen van Kings Island
Maar dan is het toch ook vandaag echt weer tijd om te vertrekken en de gaan slapen.
In eerste instantie dacht ik dat Kings Island misschien wel teveel op Kings Dominion zou lijken. Gelukkig is na een bezoekje aan dit park op een aantal baantjes hier niets van waar en is er genoeg verschil tussen de parken. En heeft het met Diamondback, Mystic Timbers, Banshee, The Beast en The Bat toch wel wat toppertjes in huis. Al met al een gewoon een prima park, alleen kan de horeca in mijn geval iets beter.
Bedankt voor het lezen en zoals altijd zijn opmerkingen van harte welkom!
Het volgende tripreport wordt lastig, maken we een uitstapje naar de verslagen van de afgelopen UK-trip of gaan we door met het volgende park van de USA-trip.
Met andere woorden wordt het Chessington: world of adventure of Cedar Point? lastig, lastig.
Mocht je de Tripreports van de eerder bezochte parken tijdens onze USA-trip gemist hebben dan kun je ze hier vinden!
- Coney Island
- Six Flags Great Adventure
- Six Flags America
- Kings Dominion
- Busch Gardens Williamsburg
- Carowinds
- Dollywood
- Beech Bend Park
- Holiday World
- Kentucky Kingdom