FlyingTimo dat hoeft niks uit te maken, Loch Ness Monster in Busch Gardens Williamsburg is ook bijna 50 jaar oud, leeftijd maakt niet uit als hij goed onderhouden is

Ze zijn de laatste tijd ook druk bezig met andere aanpassingen aan het gebouw en het speeldek. Wel tof dat er toch uiteindelijk een Schwarzkopf naar Rotterdam komt, als er activiteit is mooi om even langs te gaan.

QDude24 Loch Ness Monster in Busch Gardens Williamsburg is ook bijna 50 jaar oud

Ik vind 1969 of 1978 nog best een verschil, bovendien is Loch Ness Monster gemaakt van staal wat een heel stuk dikker is. Als bij vd most "reviseren" alleen een nieuwe verflaag is - die baan door de rongen heen halen lijkt me kostbaar.

Er zijn er nog maar 8 in werking, 2 in europa - en ja natuurlijk ga ik ook een ritje maken 😄

• Gerrie heeft hierop gereageerd.

Gerrie Idd, momenteel zijn er 4 in werking in Europa en daar komt als 5e dan deze in Rotterdam bij.
        En dan zijn er in de rest van de wereld nog 6 andere operationeel, terwijl nummer 7 word opgebouwd.
        https://rcdb.com/r.htm?order=29&ot=2&ml=10954

Gerrie

Het gaat over deze foto denk ik:

Wat ik interessant vind is dat dit lijkt op een foto van VOOR de track herschilderd werd.
        En ik vind dit meer op de Bobbejaanland Wildcat lijken dan deze van K. van der Honing....

Gerrie, heb jij buiten deze foto nog andere dingen die zouden wijzen op de Wildcat van K. van der Honing en bijvoorbeeld niet deze van Bobbejaanland...?

The_Real_Infernape Gebruik anders even het "rapporteren" knop als je een probleem hebt. Want het is gewoon geupload via PPC en zou beschikbaar moeten zijn voor je, zoals het wel voor mij is.

Dit zal trouwens zo'n typisch parkje zijn waar ik dus niet speciaal voor uit Engeland ga komen. Leuk dat de beste man het weer probeerd, maar echt bijzonder is het allemaal niet 🙂

The_Real_Infernape
          In het begin was er inderdaad is misgelopen met het uploaden, maar had het vrij snel na mijn post bewerkt. Ik zie dat je reactie van 2 minuten na het plaatsen van mijn post is, dus waarschijnlijk heb jij nog de niet werkende versie gezien. Zie je het nu wel?

Jonathan
          Misschien is die van Bobbejaanland wel de zelfde als die van vd Honing, die van Bobbejaanland is al bijna 40 jaar weg. Deze achtbaan heeft in 1997 op de TT kermis onder vd Honing gestaan en heeft in 1999 onder vd Most een paar maanden opgebouwd gestaan op het midden terrein van de kunstijsbaan in Assen, het was de bedoeling dat dit ook een nieuw pretpark zal worden, maar door protesten van omwonenden over geluidsoverlast is deze nooit opengegaan. Daarna is deze achtbaan in opslag gegaan. De kraanwagen op een trailer gebouwd van deze achtbaan heeft daarna nog jaren naast de ijsbaan gestaan.

Gerrie

Wel 1 ding is zeker. De achtbaan die in Bobbejaanland gestaan heeft kan niet dezelfde zijn als deze die onder Van Der Honing gereisd heeft. Omdat op het moment dat de Wildcat in Bobbejaanland stond (van 1976 tot en met 1981) deze in Spreepark stond (1979).

Dus als het effectief om een Wildcat 45m gaat, dan is het ofwel die van Bobbejaanland (blauw-wit), ofwel deze van Van Der Honing (Spreekpark) (rood-geel), of eentje die ooit in Australië gestaan heeft. Maar het kan niet dat die Wildcat van Van Der Most zowel in Bobbejaanland gestaan heeft als gereisd heeft onder Van Der Honing.

De achtbaan van K. Van Der Honing maar hier op de foto onder Jens Verlop.
            https://ride-index.de/wp-content/uploads/2005/04/Vorlop-Achterbahn-1.jpg

En hier de baan van Bobbejaanland:
            https://rcdb.com/1498.htm

Interessant is deze foto van Historisch Kermis Transport:
            Hier zien we een Wildcat in de jaren '80 in Den Haag op de kermis. Veel meer is hier niet echt over geweten, maar deze doet wel erg veel denken aan de Wildcat uit Bobbejaanland.

Wat mijn vermoeden is, is dat er naast de Wildcat van Van Der Honing, een tweede Wildcat heeft rondgereisd in Nederland (deze van Bobbejaanland dus). En nu ik nog eens naar de tijdschema's kijkt wordt mijn vermoeden bevestigd. Wat die foto die hierboven staat, is van in de jaren '80 en toen was de Wildcat van Van Der Honing nog in Duitsland! Mogelijks hebben beiden banen dan in de jaren '90 samen gereisd in Nederland.

Gerrie, zijn er foto's van die opstellen in Assen? Dat zou ons misschien verder kunnen helpen....

Jonathan
              Er hebben wel foto’s gestaan in het topic van Jeroen(coca cola) op Themepark.nl maar deze bestaat niet meer. De foto die je hebt geplaatst van Jens Verlopen is een Jetstar achtbaan en geen Wildcat.
              De foto met de autoscooter op de voorgrond met daar achter de achtbaan is volgens mij de achtbaan van Kroon dit was een Italiaanse achtbaan en reisde in de zelfde tijd.

Gerrie

Hmm, ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk dat dit geen Wildcat is.
                Ik had het zonder nadenken overgenomen van deze pagina:
                https://ride-index.de/2005/04/25/wildcat-vorlop/

Dankjewel ook voor die link van die Italiaanse baan! Dus daarmee is die piste van de Bobbejaanland Wildcat ook compleet afgesloten.
                Ik zal eens horen bij Coca Cola of hij die foto's nog ergens heeft. Maar dus op dit moment lijkt de achtbaan van Spreekpark dan toch wel de meest voor de hand liggende optie te zijn.

2 maanden later

Hoe lang zal het duren voordat dit simpele kermis baantje helemaal overeind staat?
                Vd Most weet namelijk zelfs bij simpele klusjes enorm tijd te rekken.

ppc-anoniem-2 dat de parken nu niet open mogen, is niet de schuld van vd Most.
                  Maar als ze straks wel weer open mogen, maar er is geen park om te openen, dat is wel zijn schuld. Hoeveel jaar vertraging heeft de bouw ondertussen al opgelopen.