Een Schwarzkopf Wildcat is absoluut niet verkeerd, ga ik zeker een keer meepakken als ik in de buurt ben. Maar ik denk niet dat dit het park interessant gaat maken op de langere termijn.

    SvenDonut Idd, die coaster is leuk, maar er zal meer bij moeten komen om dit parkje echt interessant te maken.
    Maar voor mijn gevoel, doet Van der Most niet veel aan uitbreidingen en toevoegingen in de toekomst als zijn parken eenmaal geopend zijn.

    Guy
    Op Coaster-Count staan inderdaad alle kermisachtbanen, maar daar staat geen type bij of jaar van sluiting. Dus toch wel belangrijke informatie bij een zoekopdracht als dit.

    Gerrie
    En waarom denk jij dat het de baan is die van der Honing ooit gehad heeft?

    Omdat deze door vd Most is overgenomen.

      Gerrie
      Cool! Zijn er foto's van deze baan in opslag?

      De historiek van deze genoemde Wildcat is volgens Coaster-Count, rcdb en ride-index de volgende:
      In 1969 wordt deze naar Oost-Duitsland gehaald en komt in handen van VEB Zentral-Zirkus, dit was een reizend circus met enkele attracties. De Wildcat opereert onder de naam Stahl-Achterbahn.
      In 1979 komt deze in het Duitse Spreepark te staan met de naam Achterbahn.
      In de jaren '80 koopt Jens Vorlop uit Duitsland de achtbaan over.
      In 1990 komt de achtbaan naar Nederland onder K. van der Honing, daar draait deze haar rondjes als Super8
      In 1992 wordt deze verkocht aan de Nederlandse exploitant Speelman.

      En nu volgens Gerrie dus al ongeveer 20 jaar bij Van Der Most in opslag en binnenkort bij Attractiepark Rotterdam.

        Jonathan veel dingen er tussen die niet goed zijn afgelopen. Niet dat vd most veel geluk heeft met rotterdam, maar zal deze achtbaan nu wel geluk brengen, en kan vd most deze circel doorbreken?

        Jonathan Grappig om dan er achter te komen, dat Spreepark dus 2 Schwarzkopf Wildcat modellen gehad heeft en dat deze beide hierna aan de familie Vorlop verkocht zijn.
        Het grote 65m lange model is rond de Duitse eenwording in 1989 verkocht aan Lutz Vorlop en draait nu nog steeds op de Duitse kermissen als Rock & Roller Coaster.
        En de kleine 45m lange baan, waar het in dit topic over gaat is dus een tijdje bij Jens Vorlop in bezit geweest.

        scagen Er komen ook nieuwe karretjes op las ik.
        Hopelijk blijven die wel in de stijl van de oude Wildcat karretjes en niet te modern qua uiterlijk en beugels etc

          FlyingTimo Jij bedoeld het frame van deze karretjes?
          Dan zijn het dus eigenlijk geen nieuwe karretjes als er alleen een nieuwe body op komt etc.

          Maar als je de baan zelf bedoeld, die zal dus volledig gereviseerd, en opgeknapt zijn.
          Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

          FlyingTimo dat hoeft niks uit te maken, Loch Ness Monster in Busch Gardens Williamsburg is ook bijna 50 jaar oud, leeftijd maakt niet uit als hij goed onderhouden is

            Ze zijn de laatste tijd ook druk bezig met andere aanpassingen aan het gebouw en het speeldek. Wel tof dat er toch uiteindelijk een Schwarzkopf naar Rotterdam komt, als er activiteit is mooi om even langs te gaan.

              QDude24 Loch Ness Monster in Busch Gardens Williamsburg is ook bijna 50 jaar oud

              Ik vind 1969 of 1978 nog best een verschil, bovendien is Loch Ness Monster gemaakt van staal wat een heel stuk dikker is. Als bij vd most "reviseren" alleen een nieuwe verflaag is - die baan door de rongen heen halen lijkt me kostbaar.

              Er zijn er nog maar 8 in werking, 2 in europa - en ja natuurlijk ga ik ook een ritje maken 😄

              • Gerrie heeft hierop gereageerd.

                Gerrie Idd, momenteel zijn er 4 in werking in Europa en daar komt als 5e dan deze in Rotterdam bij.
                En dan zijn er in de rest van de wereld nog 6 andere operationeel, terwijl nummer 7 word opgebouwd.
                https://rcdb.com/r.htm?order=29&ot=2&ml=10954

                Gerrie

                Het gaat over deze foto denk ik:

                Wat ik interessant vind is dat dit lijkt op een foto van VOOR de track herschilderd werd.
                En ik vind dit meer op de Bobbejaanland Wildcat lijken dan deze van K. van der Honing....

                Gerrie, heb jij buiten deze foto nog andere dingen die zouden wijzen op de Wildcat van K. van der Honing en bijvoorbeeld niet deze van Bobbejaanland...?